Godt kamera ? Godt kamera ?
Hej
Jeg er lidt på udkig efter et godt kamera... men har ikke forstand på hvilke typer/modeller der er gode
Jeg leder efter et der kan opfylde disse krav:
- tage billedet hurtigt så "øjeblikket" ikke er væk før billedet er taget.
- (rigtig) god kvalitet på billederne.
(- evt. En der også kan filme.)
Skriv gerne hvis du kender et godt kamera (som opfylder kravene)
P.s. Hvad betyder det at et kamera har spejderrefleks?
jul 2016
Følger: 35 Følgere: 50 Gnavere: 1 Emner: 22 Svar: 122
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
jan 2016
Følger: 10 Følgere: 31 Gnavere: 2 Emner: 13 Svar: 42
apr 2010
Hvis jeg så anbefaler at det bedste kamera koster 50.000 kr, så går jeg ikke ud fra at det vil være et relevant køb, uanset om det er det ypperste kamera i landet.
Så derfor er det jo relevant at vide hvad dit absolutte max er.... så spilder du ikke tiden med at tænke 'øv det er for dyrt' og folk spilder ikke tiden med at anbefale noget som ikke er prisrelevant
jan 2016
Havde ikke lige tænkt på det sådan...
Men tror at max ca vil ligge på 5000 til 6000 kr.
apr 2010
Jeg vil anbefale at du tager ned i en butik, fx Elgiganten, udelukkende for at ose priser.
Og lissåvigtigt - at du kan prøve at holde på de forskellige kameraer.
Vi er jo nemlig forskellige, og hvad der ligger godt i hænderne på den ene, føles ikke altid godt for en anden.
apr 2010
Følger: 103 Følgere: 107 Gnavere: 11 Emner: 55 Svar: 611
Jeg har et Tamron objektiv på 18-200 som jeg er rigtig glad for, i det man både kan være tæt på og langt fra en genstand, dog er mit ikke så godt hvis det er mørkt eller ved dårligt lys, men perfekt udenfor
feb 2011
Følger: 36 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 808
https://da.wikipedia.org/wiki/Spejlreflekskamera
Jeg synes, at du skal tage en voksen med hen i en fotoforretning og få en snak med en ekspedient, der har forstand på det. Regn med at skulle betale mellem 3000 og 4000 kr, hvis du vil have et rimeligt godt kamera. Har du råd til et til 5000 kr, er det selvfølgelig bedre.
Et objektiv på 70 - 300 mm er et godt all round objektiv, der er ret alsidigt.
Nikon er min favorit. Jeg er i gang med mit 3. Nikon Kamera
der har ikke været noget i vejen med dem - jeg har bare hele tiden skiftet til et bedre.
jan 2016
Følger: 39 Følgere: 202 Gnavere: 2 Emner: 14 Svar: 423
Så tag dig tid til at sætte dig ind i div. indstillinger osv. så får du mest glæde af det. Og kan bestemt anbefale Canon det har jeg haft i alle mine år. Men hører bestemt også godt om Nikon.
http://digitalfoto.dk/fototeknik/gratis-begynderguide-til-dit-nye-kamera
- søg som sagt rundt på nettet og lær div. fiktioner at kende og eksperimenter med det inde du kaster dig ud i at tage en masse billeder som så skuffer når du hiver dem over på pc'en.
Godt kamera ?