{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ADHD / ADD
  • #1   25. okt 2010 Jeg har det tæt inde på livet, har en søn på snart 16 som har ADD, samt en mindre søn som skal igang med at blive udredt, håber du kan blive udredt da du vil kunne få hjælp til flere ting hvis du har en diagnose (det er min erfaring) :o)

• #2   25. okt 2010 Det er utroligt sjællendt at piger har det, og det er et laaaaangt forløb, jeg er selv igang med at blive testet for ADD og har været igang i næsten 1 år nu

• #3   25. okt 2010 Ja det er ikke så almindeligt at piger har det som det er med drenge, men hvis der er mistanke for at man har det syntes jeg det er fornuftigt at blive udredt, selvom det er en lang proces i mine øjne.

• #4   25. okt 2010 Hanne K - Jeg skriver heller ikke nogen steder hun ikke skal blive udredt, eller det er ufornuftigt det hun gør, jeg fortæller hende bare det tager lang tid, så hun ikek forventer at hun om en uges tid har en diagnose

• #5   25. okt 2010 det har jeg heller ikke skrevet at du gør, jeg tilslutter mig bare det du har skrevet, og skriver skriver min erfaring med at blive udredt :o)

• #7   25. okt 2010 Har kopieret dette fra adhd foreningens hjemmeside, det forklarer kort hvad det er smiley

ADHD
    ADHD er en forkortelse for diagnosen: Attention Deficit/Hyperactivity Disorder, det vil sige forstyrrelser af opmærksomhed, aktivitet og impulsitivitet.
    ADHD giver som regel problemer med at opfatte, fortolke, huske, planlægge og orientere sig.

Man taler om tre forskellige typer af ADHD:

ADHD – med overvejende opmærksomhedsforstyrrelse
    ADHD – med overvejende hyperaktivitet og impulsivitet
    ADHD – kombineret type med såvel opmærksomhedsforstyrrelse som hyperaktivitet og impulsivitet.

Tidligere blev diagnosen DAMP brugt herhjemme. DAMP er en nordisk diagnosebetegnelse, som står for Deficits in Attention, Motor control and Perception.

DAMP-diagnosen er i dag "afløst" af ADHD, som er en international diagnosebetegnelse.

ADD er når man ikke har H´et altså den hyberaktive del

• #8   25. okt 2010 Stakd Gum:
    Det er det man tidligere kaldte damp.
    Det kommer inten til udtryk i hyperaktivitet, hvor man ikke kan holde koncentrationen, eller det stik modsatte, hvor man er stille og virker indelukket, men der igen er problemer med koncentrationen.
    Sådan groft set.

• #10   25. okt 2010 Jeg har det ikke, men den medicin der gives til folk med ADHD er samme medicin der gives til folk med min sygdom smiley

Kommentér på:
ADHD / ADD

Annonce