Overskrift {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Undskyld overskriften vidste ikke hvad jeg skulle skrive
Dette er et spørgsmål og en smule ris til nogen af jer: Der er et par uvidne personer her på GG. Nogen ved næsten ikke noget, og andre er bare ikke så kloge på få punkter. Problemet er at når de (er ikke selv verdens klogeste alle steder) lægger forum op så sker der noget trist som dette eksempel:
-
-
Forum:
Hejsa alle sammen. Mine 5 kaniner der går sammen er der problemer med. Den ene skriger hele tiden og de slås, hvad betyder det????
Kommentare:
Person 1: De skal ikke gå sammen, kaniner er dyr der har brug for plads.
Okay, jeg fjerner dem meget snart.
Person 2: Jamen forhelvede. Det er da dyremishandling at lade dem gå sammen.
Okay skal nok tage dem fra hinanden.
Person 2: Jamen de må da ALDRIG gå sammen, det er da noget åndssvagt at gøre.
-
-
Mange kommentarer er bliver noget der ikke er svar på ens spørgsmål, men mere en "du er da en forfærdelig ejer" ting. Og ja måske burde det ikke være alle der havde kaniner, men så hjælp dem til at være gode ejere istedet for at skæld dem ud.
Hvorfor skælder i så meget ud? Selfølgelig skal personen vide hvad der er bedst, men når de har fattet det så skal der vist ikke trædes mere i det?
Det var dagens sure mokke.
Fortsæt en forhåbentlig god dag.
okt 2015
Følger: 13 Følgere: 30 Gnavere: 1 Emner: 24 Svar: 172
okt 2015
aug 2015
Følger: 14 Følgere: 22 Gnavere: 2 Emner: 8 Svar: 65
Der var engang en pige, der ikke lige havde bedste erfaringer med kaniner. Og hun fik bare skæld ud. Og det endte med at hun slettede sin profil. Det er jo ikke det helt store, men jeg synes at det er synd, at det ender med at hun ikke vil bruge GG.
aug 2015
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Lidt som når folk roder rundt i art og race - gah
aug 2015
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
okt 2015
aug 2011
Følger: 57 Følgere: 67 Gnavere: 8 Emner: 87 Svar: 2.013
sep 2013
Følger: 37 Følgere: 189 Gnavere: 6 Svar: 691
sep 2013
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Men for en ordens skyld, så er der saguedme mange mødre (og fædre) der hverken tager del i eller deltager i deres børns dyrehold, så hvordan et det lige at de skal kunne belære deres børn om hvad der rigtigt eller forkert omkring dyrene?
aug 2011
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
aug 2011
Problemet er forældre, der giver Lille Luna en kanin i julegave, og derefter overlader ansvaret fuldstændig til barnet. Så er det nærmest dømt til at gå galt.
Jeg har tidligere haft en veninde (hun er dog flyttet til New Zealand nu), der fortalte mig, at dengang hendes tidligere kanin slog hul i hovedet (og vi snakker altså virkelig dybt!) fordi buret væltede, nægtede moren at lade den komme til dyrlæge eller aflive den. Så stod min veninde altså der med en kanin i store smerter og ingen hjælp at hente.
DET er problemet. Ikke trætte forældre - jeg tror forældrene vil være glade for, at deres barn bekymrer sig om deres dyr.
maj 2010
Og så vil jeg også slå et slag for, at hellere en gang for meget til dyrlæge, end en for lidt. Selvom nogle dyrlæge er begyndt at indføre betaling for telefonsamtaler, så er det dog ikke alle, så man kan også - for langt de flestes vedkommende - vælge at ringe og spørge, hvis man er i tvivl om noget.
Jeg er meget enig med Sweet Leaf. Der er alt for mange børn der sidder med et alt for stort ansvar ifht. deres dyr.
Og hvis man oplever at folk skriver sådan noget i PB Sally, så må man jo evt. tage sin mor under armen, så det kan blive meldt til sitet, for det er ikke en adfærd der er okay.
maj 2010
Det retfærdiggøre ikke at der er idioter over en eller anden alder, der aldrig burde komme online. Men det er bare blevet lettere at møde idioter i dag, og desværre er der alt, alt for mange forældre, der slet ikke tænker over hvor meget gylle man bliver udsat for online.
aug 2011
Nu spørger hun stortset egentlig kun ind til marsvinene somme tider. Hun intresserer sig for dem, jovist, men hun er ikke oppe og tjekke (nok mest fordi hun er bange for at se, hvor mange jeg faktisk har, haha) og hun VED, jeg har HELT styr på det. Jeg betaler selv udstillinger og dyrlægeregninger - medmindre de er store, så hjælper hun mig selvfølgelig. Hun betaler dog foder og strøelse.
maj 2014
Følger: 42 Følgere: 94 Gnavere: 3 Emner: 84 Svar: 1.322
Hun er ret ligeglad med mine kaniner som jeg selv synes er virkelig træls! Men alligevel betaler hun ALT (næsten).
Kun noget som bur, seler og spring betaler jeg selv..
Heldigvis synes jeg selv, at jeg er meget god ved dem, og jeg ved nok en del mere om kaniner end min mor
sep 2013
okt 2015
maj 2010
Overskrift