{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.038 visninger | Oprettet:

Overskrift {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Undskyld overskriften vidste ikke hvad jeg skulle skrive smiley

Dette er et spørgsmål og en smule ris til nogen af jer: Der er et par uvidne personer her på GG. Nogen ved næsten ikke noget, og andre er bare ikke så kloge på få punkter. Problemet er at når de (er ikke selv verdens klogeste alle steder) lægger forum op så sker der noget trist som dette eksempel:

-
-

Forum:
Hejsa alle sammen. Mine 5 kaniner der går sammen er der problemer med. Den ene skriger hele tiden og de slås, hvad betyder det????

Kommentare:
Person 1: De skal ikke gå sammen, kaniner er dyr der har brug for plads.

Okay, jeg fjerner dem meget snart.

Person 2: Jamen forhelvede. Det er da dyremishandling at lade dem gå sammen.

Okay skal nok tage dem fra hinanden.

Person 2: Jamen de må da ALDRIG gå sammen, det er da noget åndssvagt at gøre.

-
-
Mange kommentarer er bliver noget der ikke er svar på ens spørgsmål, men mere en "du er da en forfærdelig ejer" ting. Og ja måske burde det ikke være alle der havde kaniner, men så hjælp dem til at være gode ejere istedet for at skæld dem ud.

Hvorfor skælder i så meget ud? Selfølgelig skal personen vide hvad der er bedst, men når de har fattet det så skal der vist ikke trædes mere i det?

Det var dagens sure mokke.
Fortsæt en forhåbentlig god dag.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overskrift
  • #2   15. nov 2015 Det er ikke pointen, pointen er at folk skælder meget ud. Det var bare et eksempel.

• #5   15. nov 2015 Ved godt at kaniner kan gå sammen. Det var bare et eksempel og ikke noget jeg har læst før.

• #6   15. nov 2015 Jeg er helt enig i det du skriver. Der er alt for mange der skælder ud.
    Der var engang en pige, der ikke lige havde bedste erfaringer med kaniner. Og hun fik bare skæld ud. Og det endte med at hun slettede sin profil. Det er jo ikke det helt store, men jeg synes at det er synd, at det ender med at hun ikke vil bruge GG.

• #7   15. nov 2015 Var lige fundet ud af at hun ikke har slettet sin profil, men at hun bare ikke er inde på det mere, og stiller heller ikke flere spørgsmål til folk. smiley

• #8   15. nov 2015 Så vil jeg gerne mokke over at folk ikke kan finde rundt i ordene tråd og forum. Det er en tråd der oprettes i forum...

Lidt som når folk roder rundt i art og race - gah

• #9   15. nov 2015 Ha ha smiley *Furrytails* Pia N. Det kom jeg til engang. Men det var da jeg havde fået GG smiley

• #10   16. nov 2015 Og så er der ligeså vel dem som er ufattelig dårlige til at tage imod kritik og velmente råd.

• #11   16. nov 2015 Ja det kan jeg også godt se. Og selvfølgelig er det godt med nogle råd, for det er jo syndtt for kaninenkanin/gnaverne hvis man ikke ved hvordan den skal passes og ikke vil tage imod en smule kritik. Men der er nogen der går over stregen med deres kritik. smiley

• #12   16. nov 2015 Synes ikke tonen er hård her på GG, i forhold til hvad den har været. Synes til gengæld, at nogen er enormt dårlige til at modtage (konstruktiv) kritik, og bare vælger at gå i forsvarsposition.

• #14   16. nov 2015 Det værste er nok hvis man f.eks skriver noget i forum og så ts ikke kan lide så får man bare en sviner og blokering smiley Synes nogle gange der burde være en aldersgrænse herinde smiley

• #16   16. nov 2015 Helt enig - folk er meget hurtige på tasterne men folk gør det jo kun da de er bekymreret for kaninerne's ve og vel - så hellere spørge smiley

• #18   17. nov 2015 Begge dele skal opføre sig ordentligt.

Men for en ordens skyld, så er der saguedme mange mødre (og fædre) der hverken tager del i eller deltager i deres børns dyrehold, så hvordan et det lige at de skal kunne belære deres børn om hvad der rigtigt eller forkert omkring dyrene?

• #19   17. nov 2015 Amen, Sweet Leaf!

• #21   17. nov 2015 Du kan så ikke generalisere udelukkende ud fra dine egne erfaringer og situationer.

• #22   17. nov 2015 Problemet er ikke forældre, der bliver trætte af at høre på deres barn snakke om sit dyr.
    Problemet er forældre, der giver Lille Luna en kanin i julegave, og derefter overlader ansvaret fuldstændig til barnet. Så er det nærmest dømt til at gå galt.

Jeg har tidligere haft en veninde (hun er dog flyttet til New Zealand nu), der fortalte mig, at dengang hendes tidligere kanin slog hul i hovedet (og vi snakker altså virkelig dybt!) fordi buret væltede, nægtede moren at lade den komme til dyrlæge eller aflive den. Så stod min veninde altså der med en kanin i store smerter og ingen hjælp at hente.
    DET er problemet. Ikke trætte forældre - jeg tror forældrene vil være glade for, at deres barn bekymrer sig om deres dyr.

• #24   17. nov 2015 Man bliver aldrig for gammel til at lære noget...
    Og så vil jeg også slå et slag for, at hellere en gang for meget til dyrlæge, end en for lidt. Selvom nogle dyrlæge er begyndt at indføre betaling for telefonsamtaler, så er det dog ikke alle, så man kan også - for langt de flestes vedkommende - vælge at ringe og spørge, hvis man er i tvivl om noget.

Jeg er meget enig med Sweet Leaf. Der er alt for mange børn der sidder med et alt for stort ansvar ifht. deres dyr.

Og hvis man oplever at folk skriver sådan noget i PB Sally, så må man jo evt. tage sin mor under armen, så det kan blive meldt til sitet, for det er ikke en adfærd der er okay.

• #26   17. nov 2015 Undskyld mig, men det med at man får det skidt med sig selv over dumme udmeldinger, det er så også derfor børn under en vis alder slet ikke burde færdes på fora, sådan som de må i Danmark, og grunden til at de ikke burde få lov at stille spørgsmål, som det alligevel burde være forældrene der stillede.

Det retfærdiggøre ikke at der er idioter over en eller anden alder, der aldrig burde komme online. Men det er bare blevet lettere at møde idioter i dag, og desværre er der alt, alt for mange forældre, der slet ikke tænker over hvor meget gylle man bliver udsat for online.

• #27   17. nov 2015 Min mor har lige fra starten været indforstået med sit ansvar overfor de dyr, jeg har/havde. Jeg fik min første kanin, da jeg var 4 år. Hun stod for pasningen - jeg kælede med den (under opsyn) til jeg var omkring de 7 år. Der begyndte jeg at fodre, give hø osv - men hun tjekkede dagligt, at den havde det godt. Jeg fik marsvin da jeg var 10 år, og da havde jeg stort set ansvaret - dog tjekkede hun hver dag, betalte for dyrlæge osv.
    Nu spørger hun stortset egentlig kun ind til marsvinene somme tider. Hun intresserer sig for dem, jovist, men hun er ikke oppe og tjekke (nok mest fordi hun er bange for at se, hvor mange jeg faktisk har, haha) og hun VED, jeg har HELT styr på det. Jeg betaler selv udstillinger og dyrlægeregninger - medmindre de er store, så hjælper hun mig selvfølgelig. Hun betaler dog foder og strøelse.

• #28   17. nov 2015 Jeg har stortset selv ansvaret for mine kaniner, men min mor går nok mere op i om jeg sviner med halm osv.
    Hun er ret ligeglad med mine kaniner som jeg selv synes er virkelig træls! Men alligevel betaler hun ALT (næsten).
    Kun noget som bur, seler og spring betaler jeg selv.. smiley
    Heldigvis synes jeg selv, at jeg er meget god ved dem, og jeg ved nok en del mere om kaniner end min mor smiley

• #30   18. nov 2015 Pipfuglen: Har du ikke lært at skrive pænt på internet endnu eller?

• #32   18. nov 2015 Pipfuglen: Det er ikke folk der ikke er kloge. Det er folk der ikke gider at tale ordenligt. Og jo, ved godt det er lidt dumt

• #33   18. nov 2015 Pipfuglen er en troll. Bare ignorer.

Kommentér på:
Overskrift

Annonce