1.532 visninger
|
Oprettet:
Passende overskrift, tak :o) {{forumTopicSubject}}
Hej alle på GG.
Jeg synes at det ville være super dejligt, hvis dem der opretter forum-emner herinde vil gøre sig lidt mere umage med at lave en passende overskrift til deres forum-emne.
Jeg ved ikke om jeg er den eneste der har det sådan, men jeg læser mange forummer hver dag, og det er umuligt at sortere i hvilke der er interessante for mig og hvilke der ikke er, når overskriften f.eks. er "HJÆLP!!"
Så be om, GG overskrifter der passer til emnet, tak! Det ville være meget nemmere.
/Line
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 36 Gnavere: 5 Emner: 22 Svar: 1.143
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.354
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Der er nogle gange nogle overskrifter, hvor man simpelthen ikke kan gætte sig til hvilket dyr der er tale om
aug 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 49
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Jeg har set mange indlæg med f.ex. overskriften "foder", og hvor der så spørges til nutteputtes foder, men hvor man så lige selv skal lave det opsøgende arbejde og undersøge hvilken dyreart nutteputte er, før man kan svare på spørgsmålet. Det er så sjældent et opsøgende arbejde jeg gider lave først.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 101 Gnavere: 10 Emner: 144 Svar: 2.804
Pia: Ja, det synes jeg også. Jeg har ihvertfald svært ved at hjælpe med f.eks. chinchillaer, så det er altid rart at vide hvilket dyr der er tale om i overskriften, eller som Sweer Leafs siger, i det mindste i teksten så man ikke behøver at skulle til at ind på profilen for at tjekke det.
aug 2010
I overskriften er der plads til 38 karakterer. Nu vil jeg lige tage mit eget emne som jeg allerede har oprettet og prøve at lave forskellige overskrifter og så gi lige jeres mening om det.
1. [Rotte](Fænotype) - søger hjælp (31 Karakterer)
2. Søger hjælp til at fænotype bestemme min rotte (46 Karakterer)
3. [Rotte] Søger hjælp til at Fænotype bestemme (44 Karakterer)
Personligt syntes jeg 1. er spot on, kort og beskrivende, men uden noget "flow" når man læser det og virker upersonlig. 2. Syntes jeg er okay men, du får først at vide det er en rotte til sidst, men der er et rigtigt godt læse "flow". 3. syntes jeg er en god mellemvej Først får du at vide det er en rotte det handler om og kan der ved vælge om du vil læse vider. Der efter er den beskrivende og der er et godt "flow" i teksten, samt den er personlig. MEN den er for lang...
Kom med jeres mening og sig hvad i syntes, lavede bare lige 3 forskellige her da der er et utal af måder man kan lave overskrifter på (Erfaringen kommer fra 3 år som hovede admin på danmarks største PSP - Playstation Forum) Så ja kender alt for godt til dårlige overskrifter, men det er også lidt optimistisk at komme det til livs, så kan man sætte nok så mange forskellige regler op. Mennesker er mennesker og det vil fortsætte uanset hvad man gør. Jeg oplevede at da jeg fjernede alle de mærkelige regler for alle de småting der var (her under overskrifter osv. blev det bedre på "mit" gamle forum. Der var da brugere helt nede fra 8 års alderen og ja vi snakker op til 50-60 års alderen Det fungerede fint. Den side var REN forum baseret med en lille nyheds side. Hvis man sætter regler op om hvordan en overskrift skal se ud så er der som regel kun 3 ting der kommer ud af det, en lille gruppe gør som der bliver sagt. en større gruppe gør ikke som der bliver sagt fordi man er stædig, og en endnu større gruppe stoppe med at bruge forummet fordi det er besværligt. Men der imod så hvis man ikke har det som en regel, men smider en mail eller PM ud og gør opmærksom på at det er et problem og om folk ikk lige gider skrive det bag øret så er der kun 2 udfald 1 gruppe vil fortsætte med at lave dårlige overskrifter men gruppen er sjovt nok blevet mindre en før, og den 2. gruppe vil lave nogenlunde eller ordentlige overskrifter. Det var det billede jeg så på Dansk PSP Forum. Da jeg kom til og lavede reglerne om.
Bare lige en tanke her fra mig
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
aug 2010
Men igen, det er min holdning til det Jeg er menneske og ikke en robot, kan godt lide at kommunikere (ikke negativt ment) og der burde kunne findes en mellemvej så alle, mere eller mindre, kan acceptere måden man laver overskrifter på
apr 2010
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 101 Gnavere: 10 Emner: 144 Svar: 2.804
aug 2010
apr 2010
aug 2010
Fortsat god aften til alle
apr 2010
Overskriften skal være en øjefanger, ikke andet
aug 2010
maj 2010
Der er faktisk ikke nogle seriøse fora der bifalder overskrifter der lyder som samtaler.
Overskriften skal være kort og præcis, så man kan se hvad det handler om.
Det personlige kommer i indlæget.
Det er ikke kun et spørgsmål om holdninger, det er også god stil overalt på nettet (og har altid været det), at man laver en god overskrift.
Folk skulle gerne kunne se, bare ved at læse overskriften, om det er noget de rent fagtisk gider læse.
Hvis du gerne vil lave det hele personligt, så virker det irrelevant overhovedet at have overskrift på et indlæg.
Det er det samme som hvis du ville skrive en mail.
Du skriver ikke hele indholdet i overskriften, men skriver kort i overskriften, hvad mailen handler om.
Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men det kan også sammenlignes med en stil. Der skulle overskriften gerne være kort og præcis.
maj 2010
Jeg har for nylig prøvet, at der var et indlæg, hvor der hverken stod i overskriften eller i indlæget hvilket dyr der var tale om.
Da jeg høfligt påpegede det, blev jeg rakket en del ned, og fik at vide at enhver da kunne gennemskue at det var en kanin, og hende der lavede indlæget også kun havde kaniner.
Det er som om at en del forventer, at man bare lige kan se hvad det er man snakker om.
Men hvis ting som nøgne unger + redebygning er det centrale emne, så kan jeg da komme på en del gnavere... Min første indskydelse er altså ikke kanin.
apr 2010
aug 2010
[Rotte](Fænotype) - søger hjælp
og sådan her:
[Rotte] Søger hjælp til at Fænotype bestemme
Pia N: Det med at det ikke er et seriøst forum bare fordi man viser man er en person i en overskrift og ikke en robot er ikke ensbetydende med at man ikke køre et seriøst forum. De 2,5-3 år jeg var Hovede for Danmarks største PSP forum (det er en spille konsol for dem der ikke ved det) Der har det aldrig kørt bedre, som jeg også har givet en forklaring på tidligere. Det har jeg ejerens ord for Thomas Boelskifte, og et ukendt antal tidligere brugere. Sitet gik ned 3 mdr. efter jeg stoppede, fordi der blev pumpet sygt mange regler ind i sitet igen og så gad folk ikk at være med, resten har jeg forklaret i en af mine tidligere posts hvad jeg mener om regler på det punkt. Holder på at et forum skal håndteres med så få regler som muligt og så meget opmuntring til at gøre tingene på en bestemt måde, for det skaber resultater. Er også sikker på at det var pointen med det her topic, at skabe opmærksomhed på at folk gerne må skrive hvad dyr det er, så vi ved om det er noget vi kan hjælpe med.
Hvad vil du helst, opmuntres eller dikteres til at gøre noget. Ved godt hvad jeg helst vil.
Tror vist jeg har forklaret mig fra alle fronter nu, lad os så se om alle forstår hvad jeg mener
og jeg er 23...
apr 2010
1) jeg er ikke enig med dig
2) så var min post så heller ikke til dig som sådan
aug 2010
Man kan ikke diktere at andre ikke kan have en holdning om noget og at der kun er én rigtig måde at gøre det på, for det er der ALDRIG.
---------------------
(det følgende er en forklaring og ikke rettet mod nogen)
Du kan ikke sige at modpartens holdning er forkert eller ikke eksisterende fordi du er uenig, for du har jo aldrig afprøvet det modparten siger. Det er menneskelig natur ikke at gøre ting du mener er forkert, men hvordan kan du vide det er forkert før du har afprøvet det?
(og nej her tænker jeg selvfølgelig ikke på de åbenlyse ting der kan smide en i fængsel - dem skal man nok ikke lige afprøve)
---------------------
I kommer med generelle holdninger til det jeg siger, men har i nogen sinde prøvet begge dele? Jeg har, og er endda på et engelsk forum (som ikke nævnes her) hvor overskrifterne er lige som i vil have det, og det hele flyder sammen, og intet skiller sig ud... Jeg siger der skal være plads til begge, men i kan tydeligvis kun se en vej.
For lige at slå det helt fast så er det de 2 her jeg snakker om:
[Rotte](Fænotype) - søger hjælp
[Rotte] Søger hjælp til at Fænotype bestemme
Syntes der skal være plads til begge overskrifter
I'm Out
maj 2010
Du er kværulant!
Der bliver påpeget at der i reglerne står at overskriften skal være kort og præcis.
Du går ind og tolker på det... Så det er dig der tager fejl, ikke reglerne på sitet.
Ja, der vil altid være forskellige måder at formulere sig på.
Det er muligt at du sider på sider, hvor det hele bare får lov at flyde sammen, men det gør jeg så ikke, og jeg sidder også både på danske, norske, svenske, tyske, engelske og amerikanske fora...
Hvis du vil have at tingene skal være på en anden måde, så må det jo i bund og grund ende ud i, at du må finde et andet sted at være, eller selv lave noget. Her inde er der nogle regler, og så kan du tolke så meget du vil, og mene at det er din ret at skrive en overskrift som en sætning i en samtale, men der står noget andet i reglerne.
Længere er den ikke...
At du så sidder steder, hvor nogle af de uskrevne regler for brug af fora ikke bliver overholdt, det er der jo ikke rigtig nogen der kan gøre noget ved.
aug 2010
Kald mig kværulant hvis du mener jeg er det fordi jeg kan jeg kan argumentere for min holdning uden at tolke reglerne på min måde, og ændre det til noget som der slet ikke står.
Gider bare ikke høre på folk der tolker/fordrejer reglerne så det passer på deres argument så de kan forsvare deres holdninger og så beskylde mig for at fortolke reglerne på min måde. Jeg fortolker det som der står, på den måde det står.
Men der står intet i reglerne om at det skal være "kort og præcis" Det er sådan du tolker reglerne, men det er ikke det der står.
Reglerne siger overskrifter skal være sigende, så på hvilket tidspunkt har jeg så tolket reglerne på min måde?
Fuld kopi af reglerne for forum overskrifter:
Et indlægs overskrift skal sige noget om indlæggets indhold. Et eksempel kan være: Du søger en prisvurdering af din gnaver og en god overskrift vil være: “Hvad er min gnaver værd”. Hvis du har fået nye billeder, så skriv f.eks.: “Der er kommet nye billeder af min gnaver”.
Vi forbeholder os retten til at ændre intetsigende overskrifter som f.eks. “Se her”, “hjælp” og lignende til en mere sigende overskrift, efter skøn fra hjælpe-administratorerne.
Hvornår har jeg sagt at jeg VIL have det på en anden måde, ØNSKER blot at få lov til at kunne skrive en overskrift der er 10 karakterer længere, da det vil gør en overskrift mere sigende og have et bedre læse flow. (så kan det endda være jeg kan bruge nummer 2 eksempel på et tidspunkt, da den er for lang i forhold til begrænsningerne der er nu) Det at kunne skrive det, som eksemplerne fra reglerne, som er en sammenhængende sætning, og ikke bare stik-ord. Lad vær med at gå i detalje hvis du ikke har styr på fakta. For begiver mig ikke ud i debatter uden at sætte mig ind i det vi debattere først. Jeg har til enhver tid holdt mig til reglerne med mine holdninger, blot med et ønske om at få lov til at kunne trykke på tasteturet 5-10 gange mere inden systemet stopper mig For så er der plads til begge skrive metoder som begge er sigende som reglerne foreskriver. Jeg kan bare ikke lide stik-ord's overskrifter
apr 2010
Det er fint at du godt ku tænke dig lidt længere overskrifter - men ods er, at det får du ikke.
Det giver dig bl.a. disse 2 muligheder
1) lad forum hakke din overskrift halvt af, fordi du ikke har plads til at fuldføre den.
2) tap ind i dine kreative årer og find på en pokkers overskrift der kan stå i feltet.
aug 2010
aug 2010
apr 2010
Følger: 121 Følgere: 120 Gnavere: 1 Svar: 252
-Det vil også give et bedre overblik..
Passende overskrift, tak :o)