{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Byde velkommen til folk
  • #1   27. jun 2010 Tja, jeg afviser hvis de ikke overholder reglerne.

Det er et temmelig simpelt regelsæt, som ikke burde være særlig svært at overholde, så de der ikke gør det, må jo lade være med at få deres gnaver ind...

• #2   27. jun 2010 Maria - Det er jeg helt enig i. Det er jo ikke jordens sværeste regler

• #3   27. jun 2010 Jeg synes ofte man ser elendige oprettelser, som uden problem bliver stemt ind. Det er ærgerligt, for det er da meget sjovere at gå ind i profiler som der virkelig er gjort noget ud af.
    Mange mener vel, at alle er velkommen - regler overholdt, eller ej smiley

• #5   28. jun 2010 jeg har fortrudt at jeg bød et marsvin ved navn hannibal ind det samme sølle slørede billede 2 gange pga. teksten: FLERE BILLEDER KOMMER
    det gjorde der så bare ikke og det syndes jeg er noget forbandes p*s

• #6   28. jun 2010 Jeg bød en velkommen jeg ikke lige fik kigget ordentligt på, og opdagede først senere at der var 2 kaniner hvor et eller to af billederne der gik igen.

Det ærgede mig en del at jeg ikke kunne ændre min stemme da jeg først opdagede det.

• #7   28. jun 2010 De folk jeg bare ikke forstår er dem der byder dem velkommen og så direkte skriver. "Jeg ved godt at du ikke med oprette en gnaver som er til salg, men velkommen alligevel" :s

• #8   28. jun 2010 Ja, det virker også lovligt langt ude...

Jeg har også set flere der har oprettet dyr der ikke har været deres egne... Så hut jeg visker er det da heller ikke noget man må?!

Men måske gør man det for at man så håber på en høj bedømmelse?
    Det er også en smule misvisende når folk bare giver høj i et væk, som bytte eller hvad man nu finder på, selvom billederne måske kun er middelmådige.

• #9   28. jun 2010 Pia N - Giver dig fuldstændig ret

• #10   28. jun 2010 Jeg afviser dem der står til salg ved, eller "min søsters" eller lign.
    Afviser også hvis der slet ingen tekst er, eller 3 slørede billeder eller lign.

• #11   28. jun 2010 ja jeg forstår det heller ikke.. i sidste uge var der en kanin hvor der er en der passer den for en veninde og så oprettede hun den.. så blev den i første omgang afvist, så oprettede hun den igen og så fjernede hun bare det der hvor hun skrev at hun passer i navnet. så kom den ind så let som ingen ting.. :S selvom der stod i teksten at det ikke var hendes egen. reglen er jo at man kun må oprette sine egne dyr :S

• #12   28. jun 2010 louise H
    ja det er som om, at nogle her inde mener det er bedre jo flere dyr man har oprettet her inde...

• #13   28. jun 2010 ja.. :S det er lidt underligt.. selvfølgelig vil man gerne vise sine dyr frem.. men altså man behøver ikke tager alle 70 dyr ind eller hvor mange man nu har.. og hvis man alligevel har tænkt sig at sælge dem så er det da lige meget at ligger dem ind??

• #14   28. jun 2010 Jo jeg er helt enig.
    Og hvis det ikke er ens eget, så er der da heller ingen grund til det?! Fx. venindes, eller søsterens eller hvad ved jeg.
    Eller dem der er blevet solgt, så har tidligere ejer den stadigvæk oprettet, forstår jeg så heller ikke ...

• #15   28. jun 2010 nej forstår jeg heller ikke.. :S det er ret underligt.. for dyret er jo ikke ens eget. :S så kan man jo bare lave et fotoalbum med det dyr i stedet??

• #16   28. jun 2010 Ja men jeg tror lidt der går "konkurrence" i det, med at have så mange oprettet som muligt..

• #17   28. jun 2010 ja det kan godt være.. smiley altså kan da godt forstå hvis man er opdrætter så vil man vise de dyr man avler på fordi folk så kan se hvad man kan få fra den opdrætter. men det er lidt underligt at ligger så mange ind som mulig synes jeg.. :S for hvad får man ud af det? personligt gider jeg ikke sidde og bedømme dem der har over 10 dyr hvertfald ikke på en gang.

• #18   28. jun 2010 Nej jeg tager også et dyr af gangen, og ofte gør jeg det når jeg keder mig osv. smiley
    Men altså jeg har selv 9 dyr oprettet pt.
    8 rotter,og 1 kanin ..
    Så man kan vel sige jeg også har mange smiley
    Men de er trods alt alle mine, levende og ikke til salg, hehe *S*

• #19   28. jun 2010 ja det er jo det smiley hehe. de skal være ens og man skal ikke sælge dem smiley selvom de er flotte så skal man bare ligge dem ind i et fotoalbum så kan folk jo kigge det de har lyst til.. smiley

• #20   28. jun 2010 Hvis Nicoline ikke er dit dyr, så skal og må du ikke have dyret oprettet.

• #21   28. jun 2010 Du skriver din søster ejer hende, så er det kun din søster der må have hende oprettet.

• #22   28. jun 2010 hvis i begge har købt den er det vel jeres dyr begge to??
    hvis du bare passer den så er det vel ikke dit dyr, hvorfor har du så betalt?

• #23   28. jun 2010 Louise H - Det forstår jeg så heller ikke. Jeg ville godt nok blive gal hvis nogen oprettede min kanin. Synes da det er noget meget mærkeligt at gøre

• #24   28. jun 2010 hvis det er i samme familie kan man da godt oprtette sin søsters eller tvillings jeg har oprettet en af mine søsters gnavere men ville aldrig oprette ens venindes smiley

• #25   28. jun 2010 Malene, du læste hvis ikke reglerne da du oprettede så..
    Kravet er at det SKAL være dit eget dyr, det er da heller ikke dit dyr, hvis det er din søsters kanin, eller hamster, vel?

• #26   28. jun 2010 nej men det er jo i samme familie og så er det jo på en måde familens dyr så kan man jo godt sige at det er alle i min families... er der ikke en adminstrator der kan forklare det

• #27   28. jun 2010 Ser nu heller ikke nogen grund til at oprette ens søsters dyr - det kan hun vel selv gøre, hvis hun er interesseret i at få sit dyr på nettet.

Er det et fælles dyr for hele familien, så er det lovligt at oprette. En venindes eller en persons dyr man passer, er ikke lovligt nej - og hvorfor dog også oprette et sådan dyr?

• #28   28. jun 2010 min søster oprettede profilen sammen med mig og der er jo ingen grund til at have 5 forskellige profiler med 1 dyr på hver når en hel familie bare kan oprette en sammen og spare de 400 kr.

• #29   28. jun 2010 Det er ikke noget med pengene det her..
    Det er at du/i har brudt gnavergalleris regler, at det kun er ejeren der må oprette dyret, og i kan jo ikke alle eje dyret, jo i teorien, MEN man opretter jo kun dyret en gang?

• #30   28. jun 2010 øh ja vi opretter kun dyret en gang det jeg mener er hvis man har profilen sammen -_-'

• #31   28. jun 2010 Det undre mig også..

Lige som det undre mig når folk afviser selvom den overholder alle reglerne

• #32   28. jun 2010 ja.. jeg tror altså bare desværre at folk synes det skal være på en bestemt måde.. min kæreste er på bilgalleri og der er de meget værre.. hvis du ikke skriver nok om bilen eller har nogle gode/rigtige billede så bliver du bare stemt ud med det samme.
    hvis dyret overholder reglerne må man jo bare give det en lavere karakter i bedømmelser, hvis man synes det er en kedelig profil.. det er vel det de er der til??

• #33   28. jun 2010 *Tanja TD * - Det har nok ofte noget at gøre med, at reglerne herinde og på de andre gallerier, kan forstås på flere måder.
    At der i reglerne ikke står noget om, at der faktisk kræves nogenlunde tekst i en oprettelse, så afviser mange hvis dette ikke er opfyldt.
    Dette er egentlig logisk nok, da der under FAQ står MANGE grunde listet op over, hvorfor folk måske afviser og så er det vel lovligt, at afviser pga. de ting.
    Mange vil gerne se ordenlige oprettelser - andre er fuldstændig ligeglade.. Men så længe brugerne selv har mulighed for at byde velkommen/afvise, vil der altid være stor forskel på hvad folk rent faktisk gider have herind.

• #34   28. jun 2010 Erika N - De fleste der afviser er "sjovt" nok ved rotter og mus, så det er ikke fordi de har misforstået reglerne..

Og det kan ikke passe at folk ikke kender forskellen på "anbefaldes" og "skal være" tænker her på mængden af billeder..

Der står heller ingen steder at der skal stå en hel roman ved hvert enkelt dyr..

Der er rigtig mange der dømmer efter hjemmelavede regler, hvilket er imod reglerne..

• #35   28. jun 2010 louise H - Er selv på bilgalleriet, og har altid været glad for, at der sidder så mange derinde og kun vil have ordentlige oprettelser ind. Hvis man er gået ind på en side for at oprette sin bil, knallert, hund, marsvin, kanin eller hest, så er det vel fordi man er interesseret i at andre ser det. - så forstår jeg ikke dem der smider ét billede ind i elendig kvalitet og skriver INGEN tekst. Hvor svært kan det helt ærligt være? smiley
    Jeg har altid ønsket de andre gallerier blev mere i stil med BG, gider ikke de ringe oprettelser - vil have noget ordenligt at se på. smiley

• #36   28. jun 2010 *Tanja TD * - Der står ikke, at der skal være en hel roman nej - men der står, at en af grundene til at man bliver afvist, KAN være pga. for lidt tekst, så hvorfor ikke skrive noget mere?
    5 billeder er også fint.. men skal der være så få billeder, så skal de dælme også være god kvalitet. Når man nu alligevel har været igang med at tage de 5 billeder, kunne man vel ligeså godt lige have taget 5 mere? smiley

• #37   28. jun 2010 Erika N - der SKAL netop ikke være 5 billeder.. Hvis folk ikke har lyst til at tage flere skal de heller ikke tvinges..

Og nu er det ikke alle der er gode til at beskrive.. Især ikke i den aldersgruppe der er flest af herinde..

Jeg prøvede i sin tid at få min kærestes Rover ind, da jeg kørte meget i den, jeg aner virkelig ikke noget om biler.. Jeg vil vise bilen frem, dvs sådan som den er på billederne, ikke fordi jeg vil vide hvilke dæk de har på, der kan de jo se på billedet..

• #38   29. jun 2010 *Tanja TD * - For det første, måtte du jo ikke engang oprette bilen, eftersom det var kærestens smiley
    For det andet, så er der på gallerierne jo netop lavet informationer/facts om tingene som skal udfyldes. Også selvom man selv mener dæk eller tricks og lignende er bedøvende ligegyldigt. Der må jo være en grund til, at folk har siddet og lavet det på alle siderne.

Ved dyr som dem på GB, kan jeg godt acceptere 5 billeder, det er fint - så længe de er i god kvalitet. Men skal jeg sidde og kigge på biler vil jeg da som minimum kunne se alle sider + indvendig, så er 5 billeder ofte for lidt.

• #39   29. jun 2010 Tanja TD - Ja nogle er lidt spøjse herinde. Der var et marsvin tidligere som blev budt velkommen selvom der var 1 billed af marsvinet og resten var af forskellige andre :s

• #40   29. jun 2010 Jeg afviser hvis der kun er nogle grumsede billeder, flere forskellige billeder af andre end det dyr der skal oprettes, fx. kaninens unger, far osv.
    Hvis der bare står "kommer senere" i samtlige af tekst "felterne" ..
    Eller hvis der kun er et billede fx.

Jeg afviser aldrig pga. dyrets art. Har selv rotter, og syntes da de er lige så meget kæledyr som et marsvin eller en chinchilla.

Undre mig også som Rikke F, over at et dyr med et billede fx. en kanin kan komme ind hurtigt, hvor derimod en mus med mange gode billeder og rimelig tekst, bliver afvist blankt!

• #41   29. jun 2010 Erika N - Jeg havde fået lov af ham, og jeg var bruger, så jo det måtte jeg gerne..

Det er jo standart det er der.. Ligesom der herinde (og de andre dyrehgallerier) fx er bl.a. stævne og stamtavle, det betyder ikke man SKAL udfylde, men at man KAN udfylde

• #42   29. jun 2010 Bidt af rotter - Ja det er mærkeligt. Jeg byder alle racer velkommen hvis de altså opfylder reglerne der er herinde. Synes det er åndsvagt dem der tænker "ad en mus, den skal ikke ind." Alle er da velkommen her så længe de kan opfylde reglerne

• #43   29. jun 2010 Ja men sådan er det når man har valgt en art ikke alle er lige glade for smiley
    Mine rotter har også fået middel og lav smiley
    Men det rager mig faktisk langsomt, for jeg syntes jo mine rotter er de herligste i verden *S*

• #44   29. jun 2010 Altså uden begrundelse..

• #45   29. jun 2010 hvorfor skal man skrive alle ting, hvis man ikke er sikker på hvad det er. hvad hvis man gerne bare vil vise det frem man har???

• #46   29. jun 2010 *Tanja TD * - At du er bruger af den, betyder ikke du ejer den. Så står dit navn ikke på registreringsattesten, så kan du ikke lovligt oprette bilen. Et barn må jo heller ikke gå ind og oprette fars bil smiley

På BG har jeg altid haft det sådan, at var alle felter ikke udfyldt (bortset fra bemærkninger) jamen så var chancen for jeg afviste stor.
    Er det der imod felter med stamtavle eller stævner, så er det ikke alle der kan udfylde, men så kan man jo skrive, at det har dyret ikke, eller der ikke er interesse for stævner, eller stævner kommer senere..
    ALLE felter kan udfyldes, enten med planer eller grund til hvorfor man ikke gør det osv. smiley

Jeg afviser ALDRIG fordi jeg ikke synes dyret er nuttet eller en slags jeg kan li'. Det samme på BG.
    Jeg afviser ikke fordi en bil er grim, men jeg stiller de samme krav, om det så er en rotte, en kanin, en FED bil eller en bunke l*rt.

• #47   29. jun 2010 Erika N - Ved dyregallerierne må man fx godt have dyr som man passer eller har part på inde..

Det er ikke den store forskel ved bilen, i og med det er mig der bruger den mest..

Jeg havde så udfyldt felterne.. Med fx "Standart" men neeeej nej det var ikke godt nok.. Det kan da ikke komme folk mindre ved hvad der sidder på min bil..

• #48   29. jun 2010 *Tanja TD * - Nu er folk på BG jo meget interesseret i biler og nej, så er "standard" ikke godt nok, for hvad er standard for lige netop den bil? Folk derinde sidder glædeligt og læser alt info - hvor folk på dyregallerierne er mere ligeglade og bare kigger billeder netop pga. den generelle noget lavere aldersgruppe.
    Derfor går brugerne derinde også meget op i, om det er din bil, kærestens, vennens, eller forhandlerens.

• #49   29. jun 2010 det er da lige meget hvor meget der står, eller hvor meget man lige ved når man opretter bilen.. man giver ligesom penge for at få lov at komme ind på galleriet og så skal andre til at godkende at man komme ind, men på bg må man åbenbart ikke komme ind hvis bilen er lidt beskidt eller hvis man ikke lige ved hvilke dæk der sidder på.. hvad hvis det ikke lige er det man ved når man opretter bilen man kan ikke skrive en halv roman lige når man opretter.. selvfølgelig skal der ikke stå tekst kommer i op til flere af felterne... men det er ikke et krav fra hjemmesiden at du udfylder så det fylder flere sider..
    det samme herinde.. er billederne slørede så er det jo klart man bliver stemt ud..

• #50   29. jun 2010 Erika N - Det er så det de bil intereseret må vide..

Hvis der inde på hestegalleri er en fjordhest der bliver oprettet og de skriver ja ud for stamtavle, så finder jeg bare selv oplysningerne andet steds.. Jeg afviser ikke, da det ikke er imod reglerne.. Der står netop man skal godkende hvis man overholder reglerne..

Og jeg fik ingen kommentar til at det var kærestens, ikke en

• #51   29. jun 2010 Bidt af rotter - Synes det er en underlig idé, men som du selv siger så er det vigtigste jo også at man selv elsker sine dyr smiley

• #52   29. jun 2010 Erika N:
    Men nu er det dyr vi har med at gøre. Ikke biler.
    Så de skal heller ikke dømmes ens...

Hvis der er minimum 1 billede, der ser fornuftigt at se på, så skal dyret godkendes. Længere er den faktisk ikke...
    Så kan du have så mange meninger du vil, men det er irrelevant i forhold til reglerne her inde.

• #53   29. jun 2010 Jeg synes jo bare at man skal give den lav hvis man synes det er en dårlig profil bagefter den er kommet ind når den overholder reglerne.. sådan er det bare.

• #54   29. jun 2010 Pia N - Men når der nu anbefales at smide minimum 5 billeder ind, hvorfor så nøjes med et.
    Og hvis du kun vil indsætte ét billede af dit dyr, hvorfor vil du overhovedet have det ind på et GALLERI. Galleri forklarer dig jo netop, at der kan ses billeder.. så forventer man da mere end et sølle et.

*Tanja TD * - Det samme kan siges til dig. Hvis du opretter noget på et af gallerierne, er det så ikke for at vise frem og fortælle? Hvad er ideen i en elendig oprettelse, som ingen andre brugere får noget ud af?

• #55   29. jun 2010 Erika N - Jo for at vise bilen, dvs billeder ikke alt muligt andet end den.. Og så vil jeg også være ret bekymret for om anlægget så ville blive stjålet, fordi de kan sidde og se der er et okay anlæg i en gammel bil...

Det er sjællendt jeg læser teksten når jeg kigger på dyr, det er dyret, ikke teksten jeg er intereseret i.. Hvis man vil vide mere, kan man jo spørge

• #56   29. jun 2010 lige netop Tanja TD.. er så enig i dig som jeg kan være.. smiley

• #57   29. jun 2010 Erika N:
    Et galleri behøver ikke været et sted hvor der er mere end 1 billede af hvert enkelt dyr.
    Et billede kan sagtens være rigeligt. Faktisk vil jeg langt hellere se et enkelt, men fedt billede, end jeg vil se en masse slørede og uskarpe billeder.

Men det vi kom fra var, at folk stemmer andres dyr ud på grund af det her. Hvis du mener det ikke er godt nok, så kan du give en lav. Men at afvise dyret går jo faktisk mod reglerne, fordi der netop står "som minimum 1 billede med 5 anbefales".

Du kan sammenligne det med trafikregler, nu hvor du er så glad for biler.
    Der er rigtig mange steder hvor man må køre 50, men der står at det anbefales at køre 45 gennem specifikke sving. Bare fordi du vælger at køre 50 gennem svinget, gør du jo ikke noget forkert, og skal ikke have en bøde for det du gør.

• #58   29. jun 2010 Pia N - det er jo bare sådan det vil være, når man på siden har valgt, at brugerne skal stemme hinanden ind. Det vil altid være forskelligt hvordan folk dømmer og det kan diskuteres til evighed smiley
    Hvis der skal være så mange problemer grundet folks uenighed, skulle folkene bag siden måske finde på andre måder - end at lade brugerne bestemme.

• #59   29. jun 2010 Erika N:
    Men der burde jo ikke være problemer smiley
    Problemet opstår når folk går ind og tolker på meget klare, kortfattede regler, som du f.eks. gør smiley

• #60   29. jun 2010 Pia N - Hvis så mange tolker dem på en anden måde end f.eks. du - så er de måske slet ikke så klare smiley
    Når der f.eks. står: Gnaveren skal være din egen. - Hvorfor er det så flere opretter en søsters, en venindes eller andet? smiley - Når nu de er så klare.

• #61   29. jun 2010 Erika så det måske ikke iorden hvis det er fælles eje??

• #62   29. jun 2010 Louise H - det bør det vel være. Men det kan ikke læses ud fra den regel smiley

• #63   29. jun 2010 Hvis der er flere ejere så er det jo også deres ejen..

• #64   29. jun 2010 mener jeg da det er.. hvis vi havde en kanin hos mine forældre som var vores alle sammens måtte jeg da godt sætte den herind hvis det var det jeg havde lyst til så længe de andre også synes det var ok. det er jo et eller andet sted stadig min.. smiley

• #65   29. jun 2010 jeg syndes at når det bare er i samme familie er det okay at oprette et dyr så hvis det fks. er ens mors og ens eget dyr er det vel okay for det er jo stadig i samme familie... hvis man er en familie med 7 børn og alle har en gnaver hvad vil de så have man skal gøre? lave 7 profiler?! 477 kr er altså ret mange penge at bruge for det samme er enig med Tanja TD

• #66   29. jun 2010 Erika N:
    Normalt ville jeg give dig ret i at når mange tolker det galt, er det formentlig formuleringen.
    Men det der især ser ud til at være problemet, er den med 5 billeder.
    Det er naturligvis en mulighed at folk ikke kan forstå at der er forskel på at der minimum skal være 1 billede, men man anbefaler 5... Eller sagt på en anden måde: Folk tror at anbefaler betyder at det skal gøres.

• #67   30. jun 2010 Malene M - Hvor får du 477 kr fra? Så vidt jeg ved så skal man da ikke betale noget for at oprette sig herinde

• #68   30. jun 2010 jo man skal betale 69 kr...

• #69   30. jun 2010 69?
    Jeg tror jeg betalte 15

• #70   30. jun 2010 Jeg betalte 0 kr da jeg oprettede Stampe.. 69 kr er også lidt overdrevet synes jeg

• #71   30. jun 2010 jeg kan også huske jeg betalte men ikk hvor meget.. men synes også det ville være sindsygt hvis hele familien skulle købe en profil. :s

• #72   30. jun 2010 ja nemlig vi er selv fem børn i vores familie så det ville blive mega dyrt..
    det er da dårligt hvis der er forskel på priserne smiley

Kommentér på:
Byde velkommen til folk

Annonce