1.229 visninger
|
Oprettet:
Hvor tit skal kaniner have grønt/frugt? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en kanin på 3 år og jeg ved ikke hvor tit jeg skal give hende grønt/frugt. Hvor meget og sådan? Jeg plejer bare at skære lidt til hende en gang i mellem men, det er jo bedst for kaniner hvis der ikke hele tiden bliver lavet om på deres kost. Så hvor meget vil I give hende? Og hvor tit?
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
Hø, grønt, tørfoder i den prioritering får min kanin. Altid hø tilgængeligt, en skålfuld grønt dagligt og derudover et tilskud af lidt tørfoder.
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
Mine får 1-2 rodfrugter, en halv peberfrugt og en håndfuld tørret urter - hver.
Frugt 1-2 gange i ugen, og max en håndfuld ad gangen.
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Gnavere: 1 Emner: 4 Svar: 15
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
Nu ved jeg ikke hvor stor hun er, men du kan jo give fx en kvart gulerod (eller andet grønt) to gange dagligt. fx morgen og aften.
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Gnavere: 1 Emner: 4 Svar: 15
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 36 Gnavere: 5 Emner: 22 Svar: 1.143
Men får hun dårlig mave, så trap stille og rolig op - prøv med grove grøntsager som fx gulerødder og trap op
nov 2012
Følger: 2 Følgere: 3 Gnavere: 4 Svar: 98
dec 2013
Følger: 1 Svar: 3
så jeg vil sige hver dag
okt 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 947
TS, hvis du jævnligt oplever at din kanin får diarré lignende afføring af dagligt grønt, kan du forsøge langsomt at introducere grønt i kaninens kost.
Prøv at servere små mængder grønt 2-3 dage om ugen. Hvis det går godt, kan du servere grønt lidt oftere. Du kan teste hvilke typer grønt, der muligvis volder problemer, hvis du kun fodrer med én type af gangen.
Fjern det grønt, som ikke bliver spist. Så ved du nemlig, hvor meget der levnes og du sikrer dig, at din kanin ikke har mulighed for at æde en større mængde end du dagligt giver - og derved får diarré
Held og lykke med grøntsags-spisningen
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
feb 2014
Følger: 1 Svar: 14
De får også æbler, lidt banan og jordbær når jeg har det.
Jeg starter altid med at give 1-2 gulerødder (alt efter størrelse), da jeg aldrig har oplevet en kanin få dårlig mave af dem. (Igen.. Det er kun hvad jeg har oplevet, og der kan selvfølgelig være kaniner, som reagere negativt på gulerødder). Dette gør jeg i et par uger, og så tilføjer jeg enten persille eller basilikum osv.
- Alt med måde
Hvor tit skal kaniner have grønt/frugt?