{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.229 visninger | Oprettet:

Hvor tit skal kaniner have grønt/frugt? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en kanin på 3 år og jeg ved ikke hvor tit jeg skal give hende grønt/frugt. Hvor meget og sådan? Jeg plejer bare at skære lidt til hende en gang i mellem men, det er jo bedst for kaniner hvis der ikke hele tiden bliver lavet om på deres kost. Så hvor meget vil I give hende? Og hvor tit?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor tit skal kaniner have grønt/frugt?
  • #1   28. jan 2014 I min verden gerne dagligt og gerne en god portion.
    Hø, grønt, tørfoder i den prioritering får min kanin. Altid hø tilgængeligt, en skålfuld grønt dagligt og derudover et tilskud af lidt tørfoder.

profilbillede
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #2   28. jan 2014 Grønt hver dag, gerne flere gange dagligt.
    Mine får 1-2 rodfrugter, en halv peberfrugt og en håndfuld tørret urter - hver.

Frugt 1-2 gange i ugen, og max en håndfuld ad gangen.

• #4   28. jan 2014 Det er bare fordi hun får tynd mave hvis det bliver hverdag? Skal jeg så bare starte med at give hver anden dag og så trappe op??

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #5   28. jan 2014 Jeg vil sige hver dag, men i meget små mængder. smiley

Nu ved jeg ikke hvor stor hun er, men du kan jo give fx en kvart gulerod (eller andet grønt) to gange dagligt. fx morgen og aften.

• #7   28. jan 2014 Mange tak smiley

• #8   28. jan 2014 Jeg er også tilhænger af, at 80% skal være grøntsager.. Resten er hø og meeeeget lidt tørfoder smiley Grøntsagerne/hø er også med til at holde deres tænder ok.

Men får hun dårlig mave, så trap stille og rolig op - prøv med grove grøntsager som fx gulerødder og trap op smiley

• #9   28. jan 2014 grønt hverdag smiley og self. også tørfoder

• Caroline og Minse
    Caroline og Minse Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 1 Svar: 3
    #10   18. feb 2014 Minse for to små gulerødder eller en stor om dagen og noget friskt rødbede og noget kål,
    så jeg vil sige hver dag

• #11   18. feb 2014 Selvom det for nogle brugere på dette forum kan være meget svært at forstå, så er det altså muligt at give sine kaniner for meget grønt! smiley

TS, hvis du jævnligt oplever at din kanin får diarré lignende afføring af dagligt grønt, kan du forsøge langsomt at introducere grønt i kaninens kost.
    Prøv at servere små mængder grønt 2-3 dage om ugen. Hvis det går godt, kan du servere grønt lidt oftere. Du kan teste hvilke typer grønt, der muligvis volder problemer, hvis du kun fodrer med én type af gangen.

Fjern det grønt, som ikke bliver spist. Så ved du nemlig, hvor meget der levnes og du sikrer dig, at din kanin ikke har mulighed for at æde en større mængde end du dagligt giver - og derved får diarré smiley

Held og lykke med grøntsags-spisningen smiley

• #12   18. feb 2014 I min verden får en sund og rask kanin ikke dårlig mave af grønt, med mindre man ikke forstår tilvænning.

• Minion
    Minion Tilmeldt:
    feb 2014

Følger: 1 Svar: 14
    #13   19. feb 2014 Alle mine kære kaniner får grønt hver dag. De er alle blevet vænnet til grønt, og får nu store mængder som oftes lyder på 1-2 gulerødder, basilikum, persille, 1-2 rødbeder og lidt salat.
    De får også æbler, lidt banan og jordbær når jeg har det.

Jeg starter altid med at give 1-2 gulerødder (alt efter størrelse), da jeg aldrig har oplevet en kanin få dårlig mave af dem. (Igen.. Det er kun hvad jeg har oplevet, og der kan selvfølgelig være kaniner, som reagere negativt på gulerødder). Dette gør jeg i et par uger, og så tilføjer jeg enten persille eller basilikum osv. smiley

- Alt med måde smiley

Kommentér på:
Hvor tit skal kaniner have grønt/frugt?

Annonce