Kanin: Hvor tit vand? {{forumTopicSubject}}
Hej derude. Har fået en lille ny kanin som nu er 11 uger. Mit spørgsmål er hvor ofte skal hun drikke vand? Det er som om jeg aldrig ser hende drikke. Hun er super aktiv og spiser og pøller som hun skal. Men hvor længe går der mellem jeres niner drikker?
mar 2021
Følger: 9 Følgere: 13 Emner: 3 Svar: 11
mar 2022
Følger: 13 Følgere: 7 Gnavere: 1 Emner: 2 Svar: 5
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 3
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
feb 2017
Følger: 4 Følgere: 23 Gnavere: 4 Svar: 35
En drikkedunk er heller ikke apselut sund, da der kan danne alger i, som ikke er godt for dyret at drikke, hvilket man undgår ved ofte vandskift og jævnlig rengøring af flasken selvfølgelig.
mar 2022
Følger: 13 Følgere: 7 Gnavere: 1 Emner: 2 Svar: 5
feb 2017
Ellers hold øje med om vandstanden i skålen går ned, for hvis den bliver lavere vil jeg gå ud fra hun drikker. Tænkte nemlig lige på det.
apr 2010
apr 2010
ligesom ved skåle, der også kan dannes alger på siderne i
feb 2017
Alger i flaske ser jeg oftere end i en skål, også selvom det ikke står i sollys.
Skål oplever jeg mere kalk pletter i kanten, især hvis man bruger metal skåle er det synligt end jeg oplever alger.
Men det er min oplevelse igennem tiden hos mig selv og nogen jeg kender, selv om jeg gør mine ting rent ofte.
Jeg bruger selv i dag kun skål, både min Hamster og mit Jordegern bruger skål.
Men du gør hvad du vil, og du føler er rigtigt.
apr 2010
jeg bruger ikke skål, hverken til min kanin eller min fedthalemus..
da jeg havde tamrotter, mus og hamstere (i flere størrelser) - Langt de fleste blev ældre end den alder de burde have, så jeg VED det ikke er usundt
jeg har dog været uheldig at have nogle dyr der druknede i skålen, også selvom den ikke var dyb..
Plus der er sjældent at skålen ikke havde enten strøelse, madrester eller afføring i..
Jeg ved andre har samme oplevelser som mit, både registrede opdrættere og private.
Du kan fint sige at du anbefalder, men derfra og til at påstå det er det sundeste for dyret er ganske enkelt ikke korrekt..
feb 2017
Det suden ved jeg og kender andre der har samme oplevelse som mig.
Plus jeg endnu ikke har oplevet hverken strøelse eller afføring i min Hamster eller Jordegerns vand, har sat det så det ikke sker. Kun lidt solsikke skalder har jeg oplevet i jordegernets vand, men det skifter jeg bare.
Men nu var det også kanin jeg mest prøvede at komme med min oplevelse med, nævnte kun de andre dyr jeg havde før, da det lige var dem jeg har nu.
apr 2022
Følgere: 3 Svar: 5
Nogle gange når jeg lige har skiftet vandet i min kanins vandskål sætter jeg den lige hen til hende hurtigt hvor nu lige hun er og så plejer hun lige og undersøge hurtigt hvad det lige er jeg sætter hen til hende og hvis hun er tørstig tager hun lige en tår. Så det kunne du også prøve:)
Kanin: Hvor tit vand?