dyr til min vendinde (og måske mig) dyr til min vendinde (og måske mig)
spørger for min veninde som gerne vil have et eller et par små dyr men hun er i vivl om hvilke dyr som egentlig vil vre bedst.
hun er 20 år. HUn er i skole hver dag i 6 timer. Hun her ingen andre dyr men har haft hunde før. Hun vil gerne have et dyr som hun vil kunne træne (kliker) med. Et dyr som gerne vil ud af buret og nusse. I weekendte er hun hos sin kæreste og vil gerne have at hun kan have dyret/dyrene med (det er en tur i bil på ca 2 timer). Og så vil hun gerne have et dyr som vil kunne være et par timer ude af buret hver dag.
Faktisk er det mange af de samme krav jeg har til mine kommende dyr ( når jeg engang finder ny lejlighed) så bliver spændende at høre jeres forslag.
Dyr som er overvejet
rotter:
kanin:
marsiv:
ilder:
undulat (måske anden fugl)
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 11 Gnavere: 6 Emner: 53 Svar: 472
Marsvin, kanin og fugl synes jeg virker helt udelukket, i forhold til de forventninger hun har til sit dyr. Ildere/fritter tror jeg også kunne være en god mulighed, men udfra det du beskriver dér, så tror jeg hun vil få mest glæde ud af rotter
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 20 Emner: 93 Svar: 208
tak - hvad er det som gør du synes marsvin, kanin og fugl er en dårlig ide?
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 6 Gnavere: 4 Emner: 41 Svar: 310
Ingen gnaver skal tage en rejse på 2 timer hver weekende efter min mening. Det kan man kun efter min mening med en hund.
Og klikker træning?? Men en kanin, marsvin, undulat ( ved ikke med rotter ) Den tror jeg du skal længere ud på landet med
apr 2010
Kunne forestille mig at kaniner heller ikke har den intelligens det kræves at klikkertræne i et sådant omfang som det lyder som om din veninde vil
Jeg ved at man kan klikkertræne rotter, og at de er ret intelligente. Ved ikke om man kan med fritter, men det kunne jeg da kun forestille mig at man godt kan
Dérfor "anbefaler" jeg rotter
apr 2010
Har hørt på et andet forum, at mange rotter faktisk kan vænnes til lange rejser
Dog ville jeg råde trådstarters veninde til at få mindst to rotter - jeg ville i hvert fald ikke holde sådan én alene.
apr 2010
Men det er nu og en gang min mening, synes det er højest upassende
apr 2010
Mine to gamle marsvin havde jeg også med, da vi skulle på ferie i sommerhus
apr 2010
Det synes jeg er synd
apr 2010
apr 2010
Ved at hcis chinchilla'er flyttes fra vante omgivelser stresser de voldsomt. sker dette gentagende gange kan de faktisk dø af det.
apr 2010
maj 2010
har talt med en som havde rotter og hun sagde det bare ver at spørgsmål omkring tilvænning at de skulle med ud at køre i to timer, men vil selvfølgelig gerne høre fra nogle som har erfaringer med det...
maj 2010
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
Men angående at tage dyrene med på en 2 timers tur, så kan der til både marsvin og rotter laves deciderede rejsekasser/bure, der er indrettet, så dyret har det så optimalt som muligt under turen.
Det er jo selvfølgelig klart, at der skal være et ordentligt bur når man når frem.
Jeg har før købt rotter på Sjælland og da må man jo så få dem transporteret fra Sjælland til Nordjylland på en eller anden måde, det er en tur på mere end 2 timer, men de dør ikke ligefrem af det, hvis man bare sørger for, de har væske til turen.
Det er det samme med marsvinene når vi tager på udstilling.
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 13 Gnavere: 3 Emner: 11 Svar: 216
jun 2010
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 30 Svar: 138
Bare et forslag?
dyr til min vendinde (og måske mig)