420 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

dyr til min vendinde (og måske mig) dyr til min vendinde (og måske mig)

spørger for min veninde som gerne vil have et eller et par små dyr men hun er i vivl om hvilke dyr som egentlig vil vre bedst.

hun er 20 år. HUn er i skole hver dag i 6 timer. Hun her ingen andre dyr men har haft hunde før. Hun vil gerne have et dyr som hun vil kunne træne (kliker) med. Et dyr som gerne vil ud af buret og nusse. I weekendte er hun hos sin kæreste og vil gerne have at hun kan have dyret/dyrene med (det er en tur i bil på ca 2 timer). Og så vil hun gerne have et dyr som vil kunne være et par timer ude af buret hver dag.
Faktisk er det mange af de samme krav jeg har til mine kommende dyr ( når jeg engang finder ny lejlighed) så bliver spændende at høre jeres forslag.

Dyr som er overvejet
rotter:
kanin:
marsiv:
ilder:
undulat (måske anden fugl)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dyr til min vendinde (og måske mig)
  • #1   13. jun 2010 Så ville jeg vælge rotter smiley

Marsvin, kanin og fugl synes jeg virker helt udelukket, i forhold til de forventninger hun har til sit dyr. Ildere/fritter tror jeg også kunne være en god mulighed, men udfra det du beskriver dér, så tror jeg hun vil få mest glæde ud af rotter smiley

• #2   13. jun 2010 Line M

tak - hvad er det som gør du synes marsvin, kanin og fugl er en dårlig ide?

• #3   13. jun 2010 Ville absolut sige ingen.
    Ingen gnaver skal tage en rejse på 2 timer hver weekende efter min mening. Det kan man kun efter min mening med en hund.

Og klikker træning?? Men en kanin, marsvin, undulat ( ved ikke med rotter ) Den tror jeg du skal længere ud på landet med smiley

• #4   13. jun 2010 Altså, du kan da lære et marsvin at snurre rundt om sig selv og stå på bagben - hvis du er meeeeget tålmodig! Men jeg tror næppe man skal forvente at klikkertræne med sådan et, jeg tror 9 ud af 10 marsvin vil blive skræmt af selve klikket smiley
    Kunne forestille mig at kaniner heller ikke har den intelligens det kræves at klikkertræne i et sådant omfang som det lyder som om din veninde vil smiley Og tror også det er de færreste fugle der vil det.

Jeg ved at man kan klikkertræne rotter, og at de er ret intelligente. Ved ikke om man kan med fritter, men det kunne jeg da kun forestille mig at man godt kan smiley

Dérfor "anbefaler" jeg rotter smiley

• #5   13. jun 2010 LeonoraChins* Nu med Unger *

Har hørt på et andet forum, at mange rotter faktisk kan vænnes til lange rejser smiley Der var en der fortalte, at hendes ofte var med på tur, og faktisk trivedes rigtig godt med det. Så en "sølle" tur på 2 timer tror jeg ikke er noget problem, så længe den har goood plads. Men nu ved jeg heller ikke så meget om rotter - kun hvad jeg har læst/hørt fra andre.

Dog ville jeg råde trådstarters veninde til at få mindst to rotter - jeg ville i hvert fald ikke holde sådan én alene.

• #6   13. jun 2010 Line M: Som sagt er det min mening. sikkert mange der ikke deler den.

Men det er nu og en gang min mening, synes det er højest upassende

• #7   13. jun 2010 Fair nok smiley Jeg ville nu heller ikke selv gøre det med de to jeg har nu, men kan ikke have noget imod at andre gør det.

Mine to gamle marsvin havde jeg også med, da vi skulle på ferie i sommerhus smiley Om vi skulle tage dem med dér, eller om vi skulle køre dem ud til nogen der skulle passe dem, kunne jeg ikke se forskellen ved.

• #8   13. jun 2010 Line M: At ens dyr skal passes en gang imellem kan du ikke sammenligne med at disse dyr der snakkes om skal flyttes rundt på HVER weekend måske.

Det synes jeg er synd

• #9   13. jun 2010 Det er rigtigt nok, der er forskel smiley Som sagt ved jeg ikke noget om rotter, men udfra hvad jeg har hørt, så tror jeg at de nemt at vænnes til det..

• #10   13. jun 2010 Ja kan godt være, aner ikke en rygende fis om rotter så kan sikkert godt være.

Ved at hcis chinchilla'er flyttes fra vante omgivelser stresser de voldsomt. sker dette gentagende gange kan de faktisk dø af det.

• #11   13. jun 2010 Jeg aner intet om chinchilla smiley Har aldrig set en chinchilla før, eller kendt nogen som har en :b

• #12   13. jun 2010 jeg ved at både rotte rog kaniner og også undulater kan være urtolig gode til klikkertræner. er selv klikkertræner og har trænet både hund, hest, rotter og zebrafinker...
    har talt med en som havde rotter og hun sagde det bare ver at spørgsmål omkring tilvænning at de skulle med ud at køre i to timer, men vil selvfølgelig gerne høre fra nogle som har erfaringer med det...

• #13   13. jun 2010 chinchillaer ville jeg heller aldrig flytte rundt med - det er et helt andet dyr, og stresser emget let især når det flyttes osv. om dagen. EN af mine venner hr en chinchilla som blev stresser af bare at stå i et rum hvor tv'et kørte om dagen - dette har ejg dig aldrig oplevet skete med hverken rotter eller kaniner eller marsvin

• #14   13. jun 2010 Marsvin er i hvert fald meget svære at klikkertræne.

Men angående at tage dyrene med på en 2 timers tur, så kan der til både marsvin og rotter laves deciderede rejsekasser/bure, der er indrettet, så dyret har det så optimalt som muligt under turen.
    Det er jo selvfølgelig klart, at der skal være et ordentligt bur når man når frem.

Jeg har før købt rotter på Sjælland og da må man jo så få dem transporteret fra Sjælland til Nordjylland på en eller anden måde, det er en tur på mere end 2 timer, men de dør ikke ligefrem af det, hvis man bare sørger for, de har væske til turen.
    Det er det samme med marsvinene når vi tager på udstilling.

• #15   13. jun 2010 En af mine klassekammerater havde rotter dem tog han med ud og kører tog smiley tror bare det handler om tilvænding

• #16   17. jun 2010 Hvad med ørkenrotter? Sådan et par stykker har jeg. De er super søde, nemme at gøre tamme når man håndterer dem hver dag, kan sagtens komme ud af buret (under opsyn) og kæles med. De er dog mest underholdende at "kigge på" - ikke så meget "nusse-dyr", da de er vildt nysgerrige og ikke har tid til at sidde stille i hænderne. Jeg holder ørkenrotter - selvfølgelig fordi jeg synes de er super kære - men også fordi jeg er en travl student med fritidsarbejde efter skole osv. Tidsmæssigt passer ørkenrotter godt til dit/jeres behov.

Bare et forslag? smiley

Kommentér på:
dyr til min vendinde (og måske mig)

Annonce