{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan i anbefale noget foder? *kanin*
  • mikkel
    mikkel Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Svar: 177
    #1   4. maj 2013 Hvad er dine krav til pris og tilgængelighed.

Personligt kan det meste (ordentlige) foder bruges. Man skal blot kombinere det korrekt med grønt og korn så man opnår den rigtige ernæringsmæssige resultat til sine kaniner.

Jeg foder med ca. 2/3 del grønt og ca. 1/3 piller som subblemeant.

Kaninpiller er en min verden den mindst vigtige del og der er derfor ingen større grund til at købe det dyreste på markedet. Så Køber du piller til alm. Vedligeholdelse så plejer rådende at være 12-14% protein og 2-2,5% fedt.

Du kan sagtens fodre med kraftfoder der har højere værdier, du skal så blot fodre i andre mængder samt supplere med andet og mere grønt.

Jeg vil som sådan ikke sige hvilket foder du bør købe, da noget sådan er individuelt. Man kan dog ofte få noget billigt og udenærket foder hos lokale avlere.

Men RR passer meget godt, hvis man går efter 12-14% protein og 2,5% fedt smiley men det er jo ikke ligefrem billigt. Jeg ville personligt nok hellere bruge pengene på grønt i stedet og så bruge billigere foder. Jeg er sikker på du allerede er bekendt med en hel del navne.

• #2   4. maj 2013 Kan man godt nøjes med, bare at give kaninpiller?

• #3   4. maj 2013 Hovedfoderet er hø og halm, piller er kun supplerende.

Vores får fiberkanin, blandet med RR og det fungere RIGTIG godt.
    Derudover frugt/grønt/andet hver dag

• #4   4. maj 2013 Jeg ved godt at de ikke skal have så meget tørfoder smiley
    -Dette er en kanin madpyramide smiley

profilbillede
  • mikkel
    mikkel Tilmeldt:
    mar 2013

#5   4. maj 2013 Ja Kaniner bør få grønt, men man kan i teorien godt nøjes med at fodre den med hø, vand og piller. Hvis det er det du mener ?

Men det er selvf. ikke en optimal kost smiley

Du behøver heller ikke give den et blandings kraftfoder, såsom RR eller kaninpiller m. korn og/eller RR. Der er bare mange der benytter sig af det.

Jeg fodre selv udelukkende med kaninpiller ved siden af hø, grønt og grene.

Men køb de billigste du kan skaffe, dog uden de er alt for høje i protein og Fedtindholdet og så supplere med gode mængder grønt og så burde det være fint.

Ingen grund til at springe økonomien på fuldfoder smiley

• #6   4. maj 2013 Jeg bruger Møllerens Kaninguf som er rene piller.
    Sælger også af dem.

• #7   5. maj 2013 Er en halv dl. kaninpiller fint nok? smiley

• mikkel
    mikkel Tilmeldt:
    mar 2013

#8   5. maj 2013 Nu varriere massefylden jo en hel del smiley , Men til en 2kg kanin lyder mængden nogenlunde rimeligt.

• #9   5. maj 2013 Okay smiley Bør man egenligt give tørfoderet 2 gange dagligt?? fx. en halv dl. tørfoder om morgenen og så en halv om aftnen.

• mikkel
    mikkel Tilmeldt:
    mar 2013

#10   5. maj 2013 Der er intet behov for at fodre kaniner med kraftfoder mere end en gang dagligt.

Det andet måltid (morgen eller aften) kan så bestå af grønt. kaniner har alligevel ikke brug for mere end to måltider og det mest optimale er at give dem det, på det naturlige tidspunkt, dvs. Ved skumring og dæmring.

• #11   5. maj 2013 Okay smiley Så det ville være fint hvis hun fik en halv dl. tørfoder om morgenen, og så en skål med grønt ved middag/eftermiddags tid. Og så en lille tot græs om aftnen, eller?

• mikkel
    mikkel Tilmeldt:
    mar 2013

#12   5. maj 2013 Ja det er helt okay.

Men husk at vende den til grønt

Kommentér på:
Kan i anbefale noget foder? *kanin*

Annonce