757 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

er det ulovligt? skal jeg melde det? er det ulovligt? skal jeg melde det?

hej. det er fordi en jeg køre aviser til, som har 2 haner (drenge høns) i et meget meget lille bur. jeg har nogle billederne af dem. der er nogle der har fortalt mig det er ulovligt men passer det? skal jeg melde det?? jeg har billeder af det men kan ikk finde ud af at ligge dem ind. plz hjælp

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af loftlampe 400 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.
  • opsætning af 2 natlamper 700 kr.
  • Montering af termostat på radiator 800 kr.
  • Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • slibning og service af elektrisk plæneklipper 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er det ulovligt? skal jeg melde det?
  • #1   11. jun 2010 lad os se bvillederne.

• #2   11. jun 2010 ja.
    jeg prøver smiley

• #3   11. jun 2010 nu har jeg ikke forstand på høns men der må gå 18 høns i et lille bur som er 1 meter på hver side men ved ikke om det også gælder hanner eller kun hunner

• #4   11. jun 2010 er det ikk burhøns?

• #5   11. jun 2010 julie: dem jeg skriver om er

• #6   11. jun 2010 http://www.gnavergalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=1796

her. tror faktisk kun det er den ene som er en hane. men alligevel. man kan ikke se noget størrer bur noget sted og de står der året rundt

• #7   11. jun 2010 De har da mere plads en en burhøne, så tror desværre ikke der er noget at melde .. smiley

• #8   11. jun 2010 Det der er en transportkasse.. Det ser ud som om det er form for midlertidigløsning. Men de har tydligvis adgang til mad og vand, plus de har ly for regn. Høns hører godt nok ikke til i transportkasser, men alligevel er der ikke meget at melde dem for. Men snak med dine forælre om det smiley

• #9   11. jun 2010 Det er to haner - troede faktisk ikke haner kunne enes sammen.
    Synes også det er smadder synd, men tror næppe der er noget at gøre ved det.

• #10   11. jun 2010 desvære er det ikke ulovligt, da de har mad og vand og kan vende sig, men du kan da prøve at melde, det kunne jo være de kunne få et bedre liv

• #11   11. jun 2010 Det kan jo være rigtigt hvad Johanne siger, måske det bare er en midlertidig løsning? smiley

• #12   11. jun 2010 Tja, og hvor tit har du observeret dem? Ved du om de ikke blir lukket ud flere timer dagligt? Ved du hvor længe de har været der?

Synes der er for mange ting som mangler, før at man kan sige om det er synd eller ej.

Lige umiddelbart synes jeg ikke det er synd, - for ligner det ikke er noget permanent eller noget de er lukket inde i flere timer dagligt - men det er så bare mig?

Ellers så snak med dine forældre om det, så kan de jo pænt spørge dem som har dyrene, - I kan jo sige I undrede jer og ville bare lære lidt mere om hvornår etc. - det er jo reelt nok.

• #13   11. jun 2010 julie ( sok er min veninde) køre med aviser der hver dag og de står der hver dag. det var mig der opdagede det sidste år. troede også det var midlertidigt

• #14   11. jun 2010 Jeg tror desværre ikke man kan gøre så meget ved det. I Danmark må dyrene underligt nok gerne være indeklemt bare de har mad og vand. Tit tænker man slet ikke på dyrene. Tag fx. burhøns. Hver høne har mindre end et A4 papir at gå på, MEN de har jo vand og mad så det går jo nok de stakkels dyr ikke har frihed. Og grise må ogse gerne gå i en micro bur de ikke kan vende sig i FORDI DE JO IKKE ER LIGE SÅ CIVILISEREDE OG KLOGE SOM MENNESKER OG DERFOR MÅ VI GERNE BEHANDLE DEM SOM OM DE BARE ER SKRALD PÅ JORDEN!!!

Jeg synes det er noget møg at der ikke er lov om at dyr i det mindste har noget frihed. Synes at det er for dumt og idiotisk at dyr gerne må behandles så respektløst idag!

Jeg er lige ved at eksplodere af raseri når jeg ser dyr blive behandlet så idiotist og sindsygt!!!!!! FØJ DANMARK! FØJ! smiley

• #15   11. jun 2010 Okay, underligt de har været deri det sidste års tid...
    - Ville nu alligevel banke på og pænt spørge hvorfor, fordi jeg havde undret mig smiley Kan jo være der var en eller anden klog løsning, - hvis man er der for at aflevere aviser er det jo ikke meget af dagen man når at se det.

Kunne jo være de gik frit når ejerne var hjemme, dunno.

Celina, - hvis man synes dyrene har det skidt, så må man jo gøre noget smiley

Til en start, så forstår jeg ikke alle dem der bliver vegetar, - hvad pokker hjælper det dyrene?
    - Nej, gå da op i HVOR kødet kommer fra smiley Så kan man nemlig hjælpe dem som gør det rigtigt, og sørge for at DE kan fortsætte, så i længden kan dem som holder dyrene dårligt, se at det ikke kan betale sig.

• #16   11. jun 2010 Jeg støtter også mange hjælpeorganisationer der hjælper både landbrugsdyr og dyr som fx. bjørne i andre lande. smiley

Jeg er ikke vegetar, men jeg spiser KUN kød der er mærket økologisk eller fritgående. smiley
    Dog spiser jeg slet ikke svinekød da jeg ikke synes en gris burde være et dyr man spiser (da de er meget kloge og kan blive ens bedste ven).

Men jeg ser ikke noget dårligt i at andre spiser svinekød der er bare ikke noget jeg sætter mine tænder i. smiley

• #17   11. jun 2010 forstår heller ikke vegetare..

• #18   11. jun 2010 Min far er vegetar, men det er han fordi da han var ung sagde han at der var nærmest alt kød ikke fritgående. Så han stoppede derfor med at spise kød og nu har han bare vendet sig til ikke at spise det. Ja faktisk kan han slet ikke li kød nu. ;D

Man kan sagtens være vegetar uden det er fordi man synes det er syndt for dyrene. Der findes jo forskellige måder og grunde til man er vegetar. smiley Det kan jo fx. også have noget med religion, og smagsløg at gøre.

• #19   11. jun 2010 Celina S - De fleste dyr kan blive ens bedste ven smiley

Da jeg var lille havde jeg en høne der fuglte mig overalt..

jeg har prøvet at kalve jeg har snakket med i forbindelse med mit arbejde har kunne flyttes fra kalveboks til stor boks bare ved at gå med en spand foran den..

• #20   11. jun 2010 Ja men nu tænker jeg på at en gris er så klog at man kan lære den tricks nemmere og hurtigere end fx. hunde. smiley Nogle går endag tur med dem i snor og har dem som var de hunde. Det er dog ikke de der landbrugsgrise, men kælegrise.

Og man siger at katten ser ned på¨den ejer.
    Hunden ser op til sin ejer.
    Og grisen ser ejeren som sin ligemand. smiley

• #21   12. jun 2010 Celina S - Det kommer helt an på trænningsmetoden smiley

Jeg har præsteret at lærer en 9 uger gammel hvalp at sitte på komando kun ved hjælp af håndtegn OG på afstand på en enkelt dag smiley

Jeg har nu ikke hørt om grise der ser ejeren som sin ligemand, den ser ejeren på samme måde som katten = en der kommer med mad og nusser en

• #22   12. jun 2010 Det er nu ikke alle grise iverden der kun tænker på mad. smiley Ligesom mennesker og andre dyr har grise også forskellige personligheder.
    Jeg har set, hørt og læst grisen ser en som sin ligemand (i hvert fald kælegrisen). Derfor er jeg ret sikker på det, men selvfølgelig er der vel altid nogle som ser ned på ejeren. smiley

Ja det kommer helt an på trænningmetodne, men der er alligevel nogle dyr hvor det ikke kan lade sig gøre at træne den. Men en gris er et af de dyr man kan træne så den bliver et godt kæledyr. smiley Derfor ser jeg den ikke som et spisedyr, men et kæledyr (men jeg har intet imod dem spiser spiser gris).

• #23   12. jun 2010 Men anyway nu skal vi ikke til at skifte til et nyt emne. smiley

• #24   13. jun 2010 Celina S - Det var via klikkertrænning jeg trænede den smiley

De svin der bliver slagtet er ikke kæledyrs egnede, jeg tror det er hængebugssvin du tænker på, dem der bliver oprettet til mad er alt for aggresive til man bør have dem som kæledyr

• #25   13. jun 2010 Ja det skal nok passe det er for agresive. smiley

Jeg tænker nu ikke på hængebuesvin, men noget ligende.

Links til billeder:

http://www.sorhusfamily.com/juliana%20pig/miniature%20painted%20pig%20PA045111.jpg

(link fjernet)

• #26   13. jun 2010 Det er så minature grise, også nogle man ikke bruger til at spise smiley

• #27   13. jun 2010 okay smiley

Kommentér på:
er det ulovligt? skal jeg melde det?

Annonce