{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
547 visninger | Oprettet:

hvad kan lejere bestemme??? {{forumTopicSubject}}

åhh min lejerforening er desværre begyndt at lave regeler om dyr - her hedder det nu pludselig max to hunde - det har jeg hedigvis også kun - men ud over dette vil de gøre det ulovligt at have mus og rotter. fik lige en sms omkring det fra en af mine venner... sidder lige nu og måber - kan de det - det har været lovligt indtil nu???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad kan lejere bestemme???
  • #1   20. jun 2011 nix, de kan intet gøre hvis du har dem fra før forbudet smiley du må blot ikke anskaffe dig nye

• #2   20. jun 2011 det tror jeg godt de kan.. ligesom de kan indføre at der pludselig gerne må være hunde..

Men mon ikke der står noget om det i din lejekontrakt?

• #3   20. jun 2011 Men som Mia siger: Jeg tror ikke du skal afskaffe dig med dine gnavere :o) Du fik dem før reglen trådte i kraft. Ligesom den nye hundelov.

• #4   20. jun 2011 jo jeg vil tage det helt roligt nu og så se mine lejekontrakt godt igennem i morgen og ringe og snakke med min lejerforening om det så jeg kan få klar besked på om der kommer et forbud eller ej og hvis der gør så hvornår... åhh hader bare sådan nogle rygter

• #5   20. jun 2011 det er selvølgelig kun mus og rtter de vil efter vist noget med de er bange for at få skadedyrsproblemer hvis de slipper ud - åhh helt ærligt hader bare sådan noget

• #6   20. jun 2011 de kan ikke kun forbyde en dyreart men de kan sætte en grænse på hvor mange Gnaver der må være pr. bolig. det er lidt lige som rygning.
    og så længe det ikke er til chene fir nogle kan jeg ikke se hvorfor de skulle forbyde det. kontakt kommunen eller det der bolig rets noget der kan du få nogle præcise svar!
    og som mia skriver kan de ikke gøre noget vis du har dyrene før forbuddet.

• #7   20. jun 2011 åhh det lyder godt - så vil jeg ringe og tale med dem i morgen omhvorvidt der kommer et forbud og hvad det kommer til at betyde

• #8   20. jun 2011 Jo de kan sagtens forbyde dyrearter de ikke vil have man har i lejlighederne.
    Men som de andre siger mener jeg det kun gælder for ny-anskaffelser når de pludselig indfører det.

• #9   20. jun 2011 De må gerne lave sådanne regler - men de rammer ikke de dyr du har nu. Du må bare ikke anskaffe dig nye...

• #10   21. jun 2011 Vil give de andre ret i at når du havde dyrene inden de regler så kan de ikke gøre noget smiley

• #11   21. jun 2011 Deres ejendom, deres regler - groft sagt.

Men de kan aldrig komme og sige at de dyr du har anskaffet dig lovligt iflg. reglerne, skal væk pga. nye regler.

Det kan godt virke som nogle fjollede regler, - synes efterhånden det er umuligt at finde bolig hvor du må ha' dyr generelt.
    - Så mine svigerforældre købte et hus hvor vi lejer os ind, så vi kan ha' alle vores dyr, uden at skulle være ræd for noget.

Utroligt det skal være så svært, synes da jeg kan tænke på flere ting som kan være ligeså ødelæggende og forstyrrende i en bolig som dyr.

• #12   21. jun 2011 Ja det kan de godt.. min venidne bor et sted hvor man ikke må have hunde der er over 30 cm, hvide mus, rotter og et par enkelte andre dyr..

Her hvor jeg bor må man slet ikke have dyr, men jeg har skrevet til udlejer og fået tilladelse til at have et enkelt bur med gnavere smiley

• #13   21. jun 2011 Skynd dig at få taget billeder af dem alle sammen med dato på, så du kan dokumentere at du har dem fra før evt. forbud. Man skal kunne se at billederne er taget i lejligheden.
    For så vidt jeg ved må de ikke pålægge folk at skaffe sig af med dyr de havde før forbuddet.
    Jeg er ikke så meget inde i leje regler mere fordi jeg bor i min kærestes hus nu.
    - det kam også være nok, han ville forbyde (mine).rotter hvis han kunne gøre det uden at blive uvenner med mig. *LOL*

• #14   21. jun 2011 *kam=skam

• #15   21. jun 2011 har været oppe at tale med dem nu og det ser desværre ret sort ud - det er en lejeforening jeg egentlig først flytter ind i den 1.7 hvor man før har måtte have alle dyr - men nu har de lavet regeler som bliver sat i kraft den 1. Reglerne kommer til at betyde at man kun må have 2 hunde, hvis man har kat skal den holdes inde, man må ikke holde krybdyr og heller ingen mus eller rotter.jeg er bare så træt af det jeg valgte netop den lejlighed da der er masser af plads til mine dyr og nu står jeg i en situation hvor jeg så egentlig ikke må have dem smiley jeg blev selvfølgelig meget ked af det og det tror jeg de kunne se så de sagde at der kunne laves dispensation til mine to rotter men at det var maks... så nu står jeg virkelig i en forfærdelig situation
    eten står jeg uden hjem med mine dyr eller også har jeg et sted at bo men uden en del af mine dyr :o(

• #16   21. jun 2011 Der er jo også den mulighed at du tager chancen og holder det hemmeligt hvor mange dyr og hvilke dyr du har.

Jeg må ikke have kat her, men jeg har 2 stk. Og udlejeren ved jeg har marsvin men ikke hvor mange.

Hvis dyrene ikke larmer så det kan høres uden for din lejlighed og at de ikke kan lugtes osv. Så er det ikke så svært endda og holde det skjult.

Men det er jo op til dig selv hvad du gør.

• #17   21. jun 2011 Lyder rigtig surt, og frusterende når det så er en helt ny lejlighed.

Som Sortfod siger - man KAN selvf. vælge at ha' dyr selvom man ikke må, MEN jeg synes så altid man skal ha' en nødplan hvis man vælger det.

Hvor vi boede før havde vi 4 hunde, vi måtte ha' én. Ingen var i tvivl om at vi havde 4 - men ingen sagde noget til det, men vi havde da også en nødplan i baghånden hvis de skulle vælge at smide os ud pga. det.

• #18   21. jun 2011 Ligesom Sortfod har jeg også selv 2 katte i en lejlighed hvor jeg ikke må have kat eller hund smiley
    Flytter dog snart til et sted hvor jeg må have max en kat eller hund, og ja, jeg har jo 2 katte, men altså ..

Aner ikke noget om antallet af gnavere der hvor jeg flytter hen og der hvor jeg bor nu, men viceværterne har været her og har aldrig klaget smiley

• #19   21. jun 2011 Det er generelt svært at finde lejligheder hvor man må ha de dyr man ønsker. Der har jo været skræk historier hvor en udlejer har fået ødelagt en hel lejlighed pga. f.eks katte osv.

Og nogle steder døjer de med folk sætter deres katte fri osv. Og desværre gør den slags historier ofte at udlejerne sætte max på eller at dyr slet ikke er tilladt.

Men altså som sagt er det muligt at skjule dyr så længe de ikke larmer ekstremt meget og ellers kan høres/lugtes udefra osv.

Men der er jo altid en risiko for man bliver smidt ud hvis det opdages, selvfølgelig er der det. Og det er som Rollo skriver altid en god ide og tænke over hvad man gør hvis det sker.

Personligt ved jeg at døren hos mine forældre altid er åben hvis det skulle ske. Men jeg tror ikke det sker da det har fungeret i 8 år her hos mig. Men man kan aldrig vide.

• #20   21. jun 2011 Jeg boede et sted, hvor der stod "husdyr ikke tilladt". Burdyr hører så ikke ind under husdyr, men fordi boligselskabet havde et problem med, at jeg havde rotter og marsvin, begyndte de at rode i andre regler for at få dem afskaffet, bla. reglen om, at man ikke måtte drive forretning fra sin lejlighed, hvilket de mente man gjorde, hvis man havde rotter eller mere end 6 marsvin i sin lejlighed.
    Vi indgik et forlig med dem om, at jeg måtte have 6 marsvin (det gav os tid til at få LO til at føre sagen imod dem). Det var 6 udstillingsdyr jeg havde beholdt og da jeg så tog dem med til dyrlæge en dag for at få helbredsattest på dem, fordi vi skulle på udstilling i Norge, så var der en af naboerne der havde set mig gå ned til bussen med transportkassen og derefter fik vi en klage om, at jeg havde udført "erhvervsmæssig transport af dyr fra ejendommen" sammen med et krav om, at vi skulle flytte.
    Så jeg tror du skal være glad hvis de holder sig til BARE at lave reglen omkring det, og ikke begynder efterfølgende at give dig flere problemer pga det.

• #21   21. jun 2011 På min lejekontrakt står der også husdyr, men i beboer reglerne står der alle dyr..

husdyr står som standart på kontrakterne

• #22   21. jun 2011 Det med erhverv er jo så der LLO kan være meget nyttige.

Kommentér på:
hvad kan lejere bestemme???

Annonce