Dybt forarget over annonce! {{forumTopicSubject}}
Har lige set en annonce herinde, som jeg bare slet intet fatter af..
Det er en pige der skal af med sit marsvin, fordi hun nu hellere vil have en kaninunge (det står der i annoncen!).
Marsvinet står beskrevet som værende fed, sky og direkte aggressiv - sådan tolker jeg det i hvert fald, da der står at den bider en del, og der skal s*tme meget til at et marsvin bider..
MEN - pigen vil have flere hundrede kroner for marsvinet, og vil først gå af med det når hendes skolesommerferie er slut.
Nej hvor jeg dog bare ikke fatter den "brug og smid væk"-mentalitet, og fatter ved gud ikke at forældrene giver lov til det.
Lig et surt opstød herfra, og et håb om at annoncens ejer ser den her tråd og får øjnene op for at holde dyr på en ansvarlig måde!
apr 2010
Følger: 71 Følgere: 106 Gnavere: 9 Emner: 40 Svar: 966
apr 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Gnavere: 6 Emner: 7 Svar: 346
så må man tænke sig om før man anskaffer sig dyret.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 11 Gnavere: 6 Emner: 53 Svar: 472
Præcis! Og der står formuleret i annoncen, at forældrene gerne vil lade hende få en kaninunge, men kun hvis hun skiller sig af med marsvinet.
Så kan man jo diskutere hvem der er mest uansvarlig...
apr 2010
apr 2010
Det er ikke ligefrem ugens tilbud *G*
apr 2010
Der hvor jeg kommer fra, der hedder det at er man som voksen ikke villig til at tage det FULDE ansvar for børnenes dyr - så skal man ikke lade dem have dyr.
apr 2010
Og nej, jeg synes heller ikke det er noget særligt fantastisk tilbud Hun skal da bare sige ja tak hvis der er en der tilbyder at give den et godt og blivende hjem. Forstår ikke hvorfor der skal sættes kroner og ører på alting..
apr 2010
Følger: 40 Følgere: 36 Gnavere: 11 Emner: 10 Svar: 496
Folk burde lære deres børn, at dyr ikke bare er legetøj der kan skiftes ud!
Når man køber et dyr tager man fanme det ansvar der hører med!..
Kender MANGE personer der er lige sådan, desværre...
F.eks. min nabo, deres datter sagde "Mor må jeg få en kanin?" "Ja skat", "Mor jeg vil hellere have et marsvin, må jeg få sådan et?" "Ja da skat, men så skal du af med kaninen" *Kaninen sælges og hun får et marsvin*, "Far må jeg få en kat?" "Ja da, men så må du sælge marsvinet" *Marsvinet sælges, og kat købes*, "Mor må jeg få en hund" "Ja da", *hunden købes, og katten aflives*!..
Det gør mig sgu sur sådan noget! Det er sgu aldrig være dyrets skyld, at nogle respekt og ansvarsløse personer køber dem! Ergo skal det ikke gå ud over dyrene!..
Mvh.
apr 2010
Jeg er ærlig talt ligeglad om X er ærlig eller ej i denne situation.. Man sælger ikke bare sit kæledyr, pga. man lige pludselig vil have et andet!
Jeg vil IKKE anklage X, da jeg ikke har hørt en bedre udtalelse fra X selv, men taler blot generelt og om den slags personer der skifter dyr bare fordi de hellere vil have en ny..
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
Det kan være de har sagt at hun må få en kanin unge når marsvinet ikke er her mere, som i død af alderdom (eller sygdom) og så har pigebarnet misforstået det..
Det er ikke engang sikkert forældrene ved hun har annoncen..
Derfor er det altid en god ide at bede om et nummer til en forældre når man vil handle med børn, jeg har tit oplevet at barnet har misforstået forældren og forældreren ikke har anet hvad barnet lavede
apr 2010
Men som sagt, så er det den der "brug og smid væk" mentalitet som jeg har ondt i måsen over som du så fint siger det selv.
Synes det er en helt, helt forkert tilgangsvinkel at have til dyr!
apr 2010
1: Marsvin er flokdyr og ud fra hvad du fortæller lyder det til den går selv = den får forhåbenligt et nyt hjem hovr de har mere end 1
2: Uønskede dyr bliver tit og ofte ikke passet lige så godt som ønskede dyr
Og så aner du jo ikke hvad forældrene har sagt, så syntes det er lidt langt ude at hentyde til de ikke er ansvarlige når du ikke kender historien bag
apr 2010
apr 2010
Jeg synes det er dybt uansvarligt, dybt respektløs og fuldkommen irrationelt - hvis det var det du gerne ville høre.
apr 2010
Følger: 18 Følgere: 18 Gnavere: 1 Emner: 23 Svar: 121
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 4 Gnavere: 8 Emner: 88 Svar: 310
det kommer da helt an på marsvinet.. jeg har 2 og den ene gør ik noget som helst fortræd og finder sig villigt i meget..
hvorimod den anden bider fra sig for et godt ord.. og hun fejler ikke noget..
har haft marsvin før dem her og er dyrepasser så er ikke helt uvidende
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 101 Gnavere: 10 Emner: 144 Svar: 2.804
apr 2010
Jeg hidser mig ikke op over omtalte annoncen, da jeg som sagt ikke kender historien bag.
Men jeg må indrømme at jeg bliver meget gal og ked af det, når jeg ser folk der som sagt bare "smider dyr ud"/sælger dem/afliver dem, grundet de ikke er interessante længere.. Det er et at man sælger sit dyr, fordi et eller andet kommer i vejen, eller man bare ikke synes man kan give dyret den kærlighed og opmærksomhed det kræver mere, men andet er at man sælger dyr, for så bare at købe et nyt, fordi det nu ser mere interessant/nuttet/sjovt ud..
Og ang. hvad du skriver til Line, uanset hvad skal man da lære at tage ansvar for et levende væsen når man vælger at få dyr, det gælder da alle aldre! Jo tidligere man lærer det jo bedre..
Mvh.
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 1 Emner: 7 Svar: 194
Og nu hvor det er børn kan det ligeså godt være forældrenes beslutning i fælleskab at måske er det bedre med en kanin unge.
apr 2010
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 10
apr 2010
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 9 Svar: 145
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 30 Emner: 26 Svar: 89
apr 2010
Følger: 20 Følgere: 21 Gnavere: 16 Emner: 36 Svar: 344
Puha! ..
Jeg vil ikke sælge hende nogle levende dyr!
Dybt forarget over annonce!