At gøre en forskel.. (Mobning) {{forumTopicSubject}}
Okay fokes
Jeg har været blevet mobbet igennem hele min folkeskole (som heldigvis er ovre)
Men nu har jeg en følelse at jeg vil hjælpe nogen
Jeg vil lige skrive en kort verision af min historie ;
Da jeg startede i børnehaveklasse var jeg en pige på 6 år med meget mod på livet og rigtig meget selvtillid. Men det ændrede sig i starten af 3klasse! De andre i klassen begyndte at mobbe mig og min tvilling søster. Og det var med alle mulige underlige ting. Jeg blev rigtig ked af gå i skole. og det fortsatte til jeg gik i 5 klasse hvor jeg blev flyttet til en ny skole. Jeg havde det super godt i et års tid der, men så begynde mobningen igen. Og den her gang var det ikke kun over i skolen, men også på nettet!
Der blev lavet hade grupper om mig og min Tvilling.
Men det gik op og ned med det der mobning, i nogen perioder var det en super klasse at gå i, og til andre tider ar det en super skole. i 8. klasse bestemte mine forældre og jeg at jeg skulle på efterskole. Jeg valgte så Levring efterskole, og troede det skulle blive det bedste år i mit liv! En ny start uden mobning og hvor jeg kunne være mig selv! Det skulle det så ikke være!
Allerede den første uge blev jeg kaldt ”FED”, jeg blev set ned på!
Jeg boede på et 4-mands værelse, og det var godt i starten.
Men så begynde det hele! Jeg kunne ikke sammen med den ene roomie, og hun kendte den anden hjemme fra.
De holdt selvfølgelig sammen!
Med at mobbe mig…..
Men så hende jeg faktisk godt kunne med, hun blev uvenner med hende jeg slet ikke kunne med.
Og hun blev min ven! Jeg snakkede godt med hende!
Men det stoppede hurtigt!
Hun ville droppe ud, da det ikke var noget for hende at gå på efterskole!
Det er også fint nok, men jeg blev alene på det der 4 mands værelse, fordi den sidste jeg ikke har nævnt droppede meget hurtigt ud!
Jeg fik det rigtig dårligt der oppe.
Jeg begyndte at gøre SKADE på MIG SELV!
Jeg brød psykisk ned!
Blev flyttet ind på et værelse hor jeg havde sagt jeg ikke ville bo!
Blev flyttet til en anden gang, hvor jeg kun snakkede med den ene rumbo!
Jeg gik mere og mere psykisk ned.
Jeg begynde at ligge mig syg uden jeg r syg, nogen vil kalde det at pjække!
Jeg kravlede ud af vinduet, bare for ikke at blive set!
Folk kommenterede mine statusser med nogle grimme ord som ”kælling, luder, tykke…osv.”
Jeg følte mig slet ikke at jeg hørte til der!
Jeg ved virkelig ikke hvordan det kunne ende helt der ude!
Jeg fik selvmords tanker!
Jeg ville ikke mere!
En aften der hjemme gik det over gevind!
kom op at skændes med mine forældre!
Jeg brød ud og råbte op i min fars åbne ansigt at jeg ikke ville leve mere, at jeg bare ville dø..
De sagde stop og sagde de ville flytte mig til en anden skole!
De ville ikke se på at jeg var langt ude mere!
Og de lyttede til mig'!
Jeg har verdens bedste familie!
De støttede mig gennem alt!
.........
En ny tid startede
Jeg startede på ØU!!!!(:
jeg fik det super godt(:
og det varede resten af året!!!!!
i 10 klasse kom jeg på Halvorsminde efterskole, og det gik rigtigt godt, et år helt uden mobning!
jeg fik venner!!!! '(:
Nu går jeg på Brønderslev Gymnasium og har det rigtigt godt, har en super klasse og nogle skide gode veninder! Mange få af dem ved hvad jeg har været igennem men de behøver ikke a vide det, jeg er kommet vidre.
Jeg er kommet helt på den anden side og er klar til at springe ud i livet på min uddannelse!
-Sorry det blev vidst lidt langt o.0
Ved ikke om det gør nogen forskel at jeg fortæller min historie og jeg har ikke skrevet den for at få ynk og få af vide at det er synd for mig! Håber måske jeg kan give en aller anden håb for at sige fra overfor folk der mobber, om man selv bliver mobbet eller man ser på eller man endda mobber.. TÆNK OVER HVAD DU DØMMER FOLK PÅ? Andres historier/erfarringer eller eller dine egne oplevelser med personen? SIG FRA! Vær åbent sindet!
Ingen negative kommentare Keep it positive!
Peace xD!
Mig i den blå kjole (fra galla på gym med mine gode veninder og et stort smil!)
aug 2011
Følger: 57 Følgere: 67 Gnavere: 8 Emner: 87 Svar: 2.013
Men helt vildt sørgelig, men samtidig god historie.
sep 2012
Følger: 26 Følgere: 23 Gnavere: 16 Emner: 9 Svar: 323
jun 2010
Følger: 1 Gnavere: 1 Emner: 12 Svar: 140
Zoo: Ej hvor fedt! Men DK skal snart tage sig sammen, der mange unge mennesker der går psyskiske ned over ingenting o.0 Lad os flytte til england!!
Jens: hvordan føler du dig krænket??
apr 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Gnavere: 1 Svar: 51
jun 2010
De personer der mobber har det somregel det utroligt dårligt psykisk - ved godt det ikke er nigen undskyldning, men måske skal de have hjælp?
Held og lykke med at få snakket med din xkæreste om jeres fælles datter!
Du har hjertet det rette sted Husk at støtte din datter og hun ved hun altid kan komme til dig med hendes problemer i skolen er en vigtig ting! Jeg ville aldrig have klaret det uden mine forældres og families støtte! Håber det løser sig
Jeg tænker tit på hvad det er for en verden vi lever i? At man ikke må skille sig ud fra mængden og måske se anderledes ud? Verden ville sku da se forfærdelig ud hvis alle var ens?!
Jeg fik verdens dejligste besked her til morgen fra en veninde i min klasse; " Sissel! der er lige en ting jeg vil sige til dig! - jeg synes det er vildt fedt at du siger tingene som de er, og du bagtaler ikke folk men tager den med dem der irretere dig og for det løst respekt her fra:-*"
Tror aldrig jeg har følt mig ind som jeg gør i dag!
jun 2010
mar 2013
Følger: 1 Svar: 14
Altså... Jeg syntes det er interessant at der stadig er så stor fokus på skyldsspørgsmålet i mobning. "Det er mobberens skyld at der mobbes, det er offeret skyld at hun bliver mobbet - Hun kan bare lade være med at *indsæt whatever*"
Man bliver ikke mobbet fordi man er tyk, rødhåret eller andet. Det er bare tingene man mobbes MED, men ikke årsagen til mobningen. Der er masser af klasser hvor der er flere bollerunde piger, flere nørdede med briller, flere rødhårede osv. hvor der IKKE mobbes.
Nye forskning bevæger sig fuldstændigt væk fra individperspektivet og peger på at mobning er en social proces, konstrueret af MANGE individer, ikke kun de to åbenlyse som er mobberen og offeret.
Jeg vil anbefale jer alle at se dette foredrag. Søndergaard har efter min mening og erfaring med mobning i folkeskolen (Jeg er lærerstuderende på snart 4. årgang) fat i noget ganske essentielt. Mobning handler ikke om skyld, det handler om samspil.
(link fjernet)
Derudover... Flere af mobbeofrene mobber selv retur her. Alene det modbeviser det en sagde om at "mobbeofre aldrig mobber, fordi de ved hvor fælt det er". Det er simpelthen ikke rigtigt. Faktisk overgår et offer ofte til at være mobberen, og mobbere mobbes ofte også selv. Igen handler det om samspil, ikke om at nogle børn bare "er" et offer eller en mobber. Det handler om eksklusionsmekanismer. Please se det foredrag.
Foredraget kan godt lyde ret akademisk og blabla, men prøv at hænge på. Det kan sagtens bruges af alle.
apr 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Gnavere: 1 Svar: 51
jun 2010
Men i flere tilfælde har forældrenes opdragelse og børnenes velfærd en stor ting at sige.
Joan det er skq da trist at du skal igennem retten! At din barns far ikke kan se hvad der er bedst for sit barn! Held og lykke frem over og håber det lykkes, men husk at være stærk at gå igennem retten er noget der tager hårdt på alle der er med i det!
mar 2013
Følger: 1 Svar: 14
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Gnavere: 3 Emner: 8 Svar: 33
Jeg er glad for at høre at du fik det godt igen, for der er som regel lys for enden af tunnelen synes du har en super fed indstilling
jun 2010
Er ked af at høre at du oplever at blive hakket ned på og mobbet fordi du er udstyret med en god hjerne og en god indstilling til at lære! Men det er altid noget du er kommet i en klasse nu hvor i er så mange uden at der er noget som helst mobning!
Man kan ikke undgå at blive uvenner med folk og man vil altid have nogen mennesker som man ikke er så gode venner med, men man kan altid behandle hinanden pænt!
Hvad klasse går du i nu Kristine?
Har du brug for at snakke om alt mellem himmel og jord siger du bare til
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Gnavere: 3 Emner: 8 Svar: 33
jun 2010
Alle mennesker i den her verden er smukke på hver deres måde!
Synes det er trist at der er nogle som starter mobningen og andre følger med!
Det er da trist at høre du er blevet mobbet selv
Er det stoppet eller?
jun 2010
Dejligt det næsten er stoppet! Men det er da øv du er alene! MEN hvis du holder af dig selv så kommer vennerne også! Hvis du ikke elsker dig selv, hvem kan så?
Hvor bor du henne Stine?
jun 2010
Hvor fedt, gør jeg også!<3
Er du så blevet konfirmeret eller er det først næste år?
jun 2010
Det efterhånenden ved at være nogle hår siden jeg blev konfirmeret
jun 2010
Du kan altid skrive hvis du får brug for at skrive eller snakke!
At gøre en forskel.. (Mobning)