1 eller 2 kaniner? 1 eller 2 kaniner?
Hejsa!
Jeg har haft kanin nogle år, altid alene. Det har dog ikke været et problem da hun har været frikanin og jeg ikke haft arbejde eller noget i den tid jeg har haft hende, så hun har fået uendelig kærlighed og opmærksomhed.
Jeg har nu fået en ny lille kanin da den andet desværre blev aflivet.
Til september skal jeg forhåbentlig starte online uddannelse, så jeg vil være hjemme 6/7 dage i ugen, og der vil hun også være frikanin og få alt den opmærksomhed som hun har brug for.
MEN! Jeg skal læse til sygeplejerske, og det indeholder altså nogle praktik uger hvor jeg vil være væk 8 timer om dagen, så jeg har tænkt på om hun skal have sig en ven, når den tid kommer.
Jeg er simpelthen bare så bange for at de kommer op at skændes og bider hinanden så den ene kommer alvorligt tilskade. Jeg har nemlig læste blandede meninger om, om kaniner skal gå sammen eller ej. Og jeg vil så gerne undgå at en af dem kommer tilskade, har i nogle oplevelser eller anbefalinger omkring dette?
Derudover skal det siges at begge kaniner bliver neutraliseret!
Jeg har hørt at det er godt at have en han kanin og en hun kanin sammen, da de så ikke vil komme op at slås om deres “roller” som hhv. han og hun kanin. (Selvfølgelig neutraliseret inden de møder hinanden).
Hvad har i af anbefalinger angående at gå sammen, køn osv?
Og ja, jeg er meget klar over hvor lang tid det kan tage at “bonde” dem og hvordan det er vigtigt at gøre stille og roligt. Så der behøver jeg ikke viden:)
feb 2023
Følger: 20 Følgere: 29 Gnavere: 3 Annoncer: 3 Emner: 6 Svar: 17
På billedet ser du to kaniner som jeg passede engang. Det var en han som var neutraliseret og en hun som ikke var. De var bare de bedste venner og der har aldrig været noget mellem dem. Men man skal være heldig hvis man skal finde en kanin som kan enes med den anden.
1 eller 2 kaniner?