1.964 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

1 eller 2 kaniner? 1 eller 2 kaniner?

Hej smiley

Jeg står og skal have kanin, og jeg vil gerne høre jer ad hvad I mener om at have to hunner fra samme kuld, i samme bur ?

"Buret" er over 8 kvm. og en gammel hesteboks, som selvfølgelig er sikret mod ubudte gæster smiley
Der kan derfor også nemt deles op, så det er seperate indhegninger, hvis nu det skulle gå galt mellem dem.

Det bliver enten løvehoved eller dværgvædder.

Hvad synes I? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1 eller 2 kaniner?
  • #1   28. jul 2010 1 kanin smiley

• #2   28. jul 2010 * Trolden&Prinsessen - Stald Joker *
    Har du gode erfaringer med det, eller hvorfor? smiley

• #4   28. jul 2010 jeg ville helt klart købe 2 da jeg har oplevet at mine kaniner keder sig alene og når nu det er så stort et bur og som du siger så kan man bare dele buret i 2 smiley

• #5   28. jul 2010 Jeg tænker også på at de kunne nyde godt af selskabet smiley

Faktisk hælder jeg mest til en hankanin, men dem kan man jo desværre ikke holde sammen smiley

• #6   28. jul 2010 1 kaniner er ikke flokdyr og har ikke brug for selskab
    der er for stor risiko for at de vil komme op og slås

• #7   28. jul 2010 1kanin = 1 bur.
    Du kan ende med 2 kaniner der kommer op og slås som så skal til dyrelægen. Det kan godt være de putter sig op ad hinanden spiser sammen osv. Men du er der jo ikke hele tiden vel?
    Kaniner er kolonidyr og ikke flokdyr hvor mange gange skal det endeligt siges før folk sådan endeligt hører hvad man siger? (;
    Kaninerne i det fri vil have deres EGEN hule. Og i naturen kan de flygte fra hinanden hvis de kommer op ad slås. i bur har "taberen" ikke noget sted at flygte smiley
    Mine kaniner har altid gået 1 og 1 og ikke 2 sammen. De har ikke kedet sig det er bare noget vi mennesker tror fordi kaniner "ikke laver så meget"
    Hvis du gerne vil have 2 så del boksen op i 2 så kan de stadig ligge op ad hinanden, snuse til hinanden osv. Men de kan IKKE komme op og toppes (:

• #8   28. jul 2010 Okay, så holder jeg mig til idéen om 1 kanin pr. bur smiley

Men hvis jeg nu deler boksen op, ville der så kunne gå en han og en hun, evt. to hanner ved siden af hinanden?

• #9   28. jul 2010 jeg siger stadig 2 kaniner og så finder de ud af hvem der bestemmer- når det er overstået er der næsten intet at høre fra dem og jah hvis det viser sig at de ikk kan sammen så sæt noget imellem dem

• #10   28. jul 2010 Sandra. Nej ville aldrig sætte han&hun "sammen" Hannen vil hele tiden strinte og jeg TROR hunnen vil blive stresset af at der hele tiden var en han få cm væk (;
    Dejligt du holder til 1kanin i hvert bur smiley Tommel op!

• #11   28. jul 2010 Anita . Den ene hun vil jo hele tiden blive"parret" som er tegn på dominans! smiley Taberen har intet sted at flygte hen. Du er der ikke om natten? Så du kan jo ikke vide det?

• #12   28. jul 2010 Enig med Stald Joker. 1 kanin pr bur. Og de keder sig ikke.

Hvis du har en han ved siden af en hun, risikere du, at hannen stresser helt vild, hver gang hunnen er i brunst. To hanner ved siden af hinanden, ved jeg ikke noget om.

Kig evt på kaninliv.dk. Der vil du kunne få rigtige svar på alle dine spørgsmål.

• #13   28. jul 2010 Kaniner kan have mange sår, rifter og andre skader, som man ikke lige kan se.
    Selvom de ser ud til at hygge og ikke slås, vil den ene være dominerende over den anden, og det er ikke sjovt for den der er underkuet.

• #14   28. jul 2010 vent lidt --hvem sagde noget om en han og en hun der var tale om to hunner ?? ö

• #15   28. jul 2010 1 kanin - 1 bur
    2 kaniner - 2 bure
    osv.

mine kommer ik til at gå sammen to og to. de bliver kun sat sammen når der skal laves unger.

• #16   28. jul 2010 en han og en hun kan sagtens parre sig gennem tremmerne, det skal du lige vide smiley har desværre selv oplevet det her. jeg ville vælge en han kanin, og så give ham noget legetøj, og evt en bamse. Det fungere rigtig godt her. Nu har jeg set at du holder dig til en kanin et bur, men lige for en sikkerheds skyld vil jeg sige at når to kaniner går sammen vil den ene dominere den anden, hvis du så skiller dem ad senere vil den kanin der er underkuet stadig være stresset og svær at få en god kontakt med. Jeg har desværre fundet ud af det på den hårde måde.

• #17   28. jul 2010 Mange tak for alle jeres svar smiley
    Jeg tror simpelthen bare jeg holder mig til en enkelt kanin, så undgår jeg skader og stressede kaniner smiley

• #18   28. jul 2010 Sandra: Tommel Op! Endelig en der hører lidt af hvad man siger smiley !

• #19   28. jul 2010 Hehe, jeg vil jo kun dyrenes bedste smiley

• Mia H
    Mia H Tilmeldt:
    jun 2010

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #20   28. jul 2010 Jeg ville også sige de sagtens kunne gå sammen når de kommer fra samme kuld. Jeg ville dog sørge for at der er masser af steder de kan gemme sige for hinanden, huse og gemmesteder, og at der er mad og vand flere steder.

• #21   28. jul 2010 Nu har jeg flere gange haft succes med at have to hunner til at gå sammen.
    Især med mine to hollænder hunner. De kom sammen da den ene var 8 uger og den anden var lidt over et halvt år. - ikke helsøskende
    Der har aldrig været problemer med dem overhovedet.
    Hvis jeg kun tog den ene med til stævne, opførte de sig begge meget mærkelige, men hvis jeg derimod tog dem begge med i enten samme kasse eller de stod helt tæt på hinanden og kunne lugte+røre hinanden var der ingen problem. Og hvis det var flere dags stævner og de skulle overnatte der, så kom de sammen i et bur det meste af tiden.

Da den ene døde, blev den anden kanin "syg". Hun kunne simpelthen ikke fungere at gå alene, og kom derfor over til min nabo, som havde en anden kanin fra mig og efter hun er kommet der over, trives hun igen og har fået det rigtig godt.

Så i nogle tilfælde er det muligt at have dem til at gå sammen.
    Men jeg vil ikke forslog at have to til at gå sammen, medmindre man holder godt øje med det og kan flytte dem hver for sig med det samme der sker noget.

Kommentér på:
1 eller 2 kaniner?

Annonce