Kanin, tæppe eller håndklæde i buret? Kanin, tæppe eller håndklæde i buret?
Hej.
Måske er det bare mig der tænker for meget..
Men..har sådan overvejet at ligge et håndklæde/tæppe ind i buret ved min hankanin. Udelukkende fordi jeg faktisk synes det er synd for ham nu når det bliver så koldt udenfor. Han har meget halm, men det bliver jo hurtigt trampet ned og så synes jeg det føles så koldt. :S
Så tanken var som sagt et tæppe eller håndklæde han kan skubbe rundt med så han ligger behageligt, men er det skørt eller?
Han står ude i haven i et udebur, men jeg har klipset plastik på siderne så der ikke kommer vind og vådt ind til ham. Men det er jo stadig tisse-koldt. Eller synes han det? :S
Og hvad gør i med vandet? Det begynder så småt at fryse til.
jul 2012
Følger: 1 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 7
Man kan vidst få nogle termo drikkeflasker, men jeg går bare ud flere gange om dagen og hælder noget vand jeg har koget og ladet køle lidt så det er halv lunkent og så sætter jeg det ud så det ikke fryser så hurtigt
Men selvfølgelig ikke så varmt så kaninen brænder sig hvis den drikker, men i den kølige ende af lunkent
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Gnavere: 2 Emner: 23 Svar: 74
Han har læ, men jo kun i form af plastik. Har dog en presenning, som jeg godt kan ligge over, men det har i hvertfald ikke været nødvendigt.
Tak for rådene omkring vand. Måske jeg skulle prøve en blanding af lunkent vand og aviser omkring.....god kombi
jul 2012
Følger: 1 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 7
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Gnavere: 2 Emner: 23 Svar: 74
feb 2011
Følger: 36 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 808
Jeg ville ikke turde lægge tæppe ind til mine kaniner. De ville sikkert gnave i det.
Giv du din kanine en hel mässe halm, og rusk op i det indimellem, så det bevarer sin isolerende værdi. En kanin kan bedre tåle meget kulde en meget varme - bare den har masser af halm.
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 36 Gnavere: 7 Emner: 72 Svar: 2.537
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 36 Gnavere: 7 Emner: 72 Svar: 2.537
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Gnavere: 1 Emner: 1 Svar: 41
Kaniner skal altid have fri adgang til hø. Det er deres hovedfoder.
Mht vand er det synd at give dem flasker om vinteren. Tror ikke der er nogle der finder det behageligt, at sætte tungen på noget frosset metal. Skift flaskerne ud med plastikskåle. Så kan de også altid slikke på isen, hvis det skulle nå at fryse til.
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 14 Svar: 103
Og så har jeg observeret, at de to kaniner vi har der bor i de mindste bure med små skrå huse, faktisk gerne kravler ind hvor det er allermest trangt. Første gang troede jeg, at kaninen var væk, men den sad bare lunt og godt inde i sit skjul.
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 14 Svar: 103
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.350
Når det er ekstra koldt eller det sner, smider vi et tæppe ned over vores (De står helt ude) og så hygger de sig ellers der
Med hensyn til vandet, så giv kaninen en skål, for selvom vandet fryser, så kan de slikke på isen
Vores får ikke varmt eller lunkent vand i, for det har ingen effekt alligevel, og der er bakterier i varmt/lunkent vand
nov 2011
Følger: 75 Følgere: 72 Gnavere: 1 Emner: 8 Svar: 206
apr 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Gnavere: 2 Emner: 40 Svar: 353
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Gnavere: 1 Emner: 2 Svar: 13
Den har jeg så sat omkring buret - bagside - top - bund og begge sider.
Om dagen er der så selvfølgelig åben foran, men om natten sætter jeg en "plade" på der osse ..
Der udover har hun masser af hø og halm. På den måde holder hun varmen, og der er rart i buret
Kanin, tæppe eller håndklæde i buret?