5.010 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Kanin, tæppe eller håndklæde i buret? Kanin, tæppe eller håndklæde i buret?

Hej.
Måske er det bare mig der tænker for meget..
Men..har sådan overvejet at ligge et håndklæde/tæppe ind i buret ved min hankanin. Udelukkende fordi jeg faktisk synes det er synd for ham nu når det bliver så koldt udenfor. Han har meget halm, men det bliver jo hurtigt trampet ned og så synes jeg det føles så koldt. :S
Så tanken var som sagt et tæppe eller håndklæde han kan skubbe rundt med så han ligger behageligt, men er det skørt eller? smiley
Han står ude i haven i et udebur, men jeg har klipset plastik på siderne så der ikke kommer vind og vådt ind til ham. Men det er jo stadig tisse-koldt. Eller synes han det? :S

Og hvad gør i med vandet? Det begynder så småt at fryse til. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kanin, tæppe eller håndklæde i buret?
  • #1   5. dec 2012 Jeg har også overvejet et tæppe til min kanin, så følger lige med smiley

Man kan vidst få nogle termo drikkeflasker, men jeg går bare ud flere gange om dagen og hælder noget vand jeg har koget og ladet køle lidt så det er halv lunkent og så sætter jeg det ud så det ikke fryser så hurtigt smiley
    Men selvfølgelig ikke så varmt så kaninen brænder sig hvis den drikker, men i den kølige ende af lunkent smiley

• #3   5. dec 2012 Okay tak for svar. Men der kan vel ikke ske noget ved at ligge et tæppe eller andet ind? Altså det er vel ikke farligt? :S Jeg ville bare have SÅ meget bedresamvittighed hvis han fik et tæppe derind smiley

Han har læ, men jo kun i form af plastik. Har dog en presenning, som jeg godt kan ligge over, men det har i hvertfald ikke været nødvendigt.

Tak for rådene omkring vand. Måske jeg skulle prøve en blanding af lunkent vand og aviser omkring.....god kombi smiley

• #4   5. dec 2012 Den nupper jeg sku os den med avisen, hva fa'en sku jeg ellers gøre ved dem ;))

• #7   5. dec 2012 Hihi okay, men min samvittighed siger mig at jeg skal forsøge smiley Tak for svar !!

• #9   5. dec 2012 Halm er til at gå på og putte i - hø er stort set kun til at spise, da det ingen isolerende værdi har.
    Jeg ville ikke turde lægge tæppe ind til mine kaniner. De ville sikkert gnave i det.
    Giv du din kanine en hel mässe halm, og rusk op i det indimellem, så det bevarer sin isolerende værdi. En kanin kan bedre tåle meget kulde en meget varme - bare den har masser af halm.

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
    #12   6. dec 2012 Tæpper suger fugt og kan nemt blive mugne, derfor bruger man også halm i hundehuse. smiley

• #13   6. dec 2012 Et hus han kan være i ikke for stort smiley og så masser af nyt halm hver dag smiley for at det bliver trampet ned som laila skriver isolere smiley og derved kan han holde varmen

• #14   6. dec 2012 man kan også lægge et tæppe over hans bur og så fjerne det om morgnen

• #15   6. dec 2012 Halm isolere meget bedre end et tæppe. Prøv selv at lægge dig på en bunke halm. Du vil straks kunne mærke varmen. Giv kaninen en håndfuld frisk halm hver dag.

Kaniner skal altid have fri adgang til hø. Det er deres hovedfoder.

Mht vand er det synd at give dem flasker om vinteren. Tror ikke der er nogle der finder det behageligt, at sætte tungen på noget frosset metal. Skift flaskerne ud med plastikskåle. Så kan de også altid slikke på isen, hvis det skulle nå at fryse til.

• TNJ
    TNJ Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 3 Følgere: 14 Svar: 103
    #16   6. dec 2012 Stemmer i med halmen smiley
    Og så har jeg observeret, at de to kaniner vi har der bor i de mindste bure med små skrå huse, faktisk gerne kravler ind hvor det er allermest trangt. Første gang troede jeg, at kaninen var væk, men den sad bare lunt og godt inde i sit skjul. smiley

• TNJ
    TNJ Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 3 Følgere: 14 Svar: 103
    #17   6. dec 2012 Og så må jeg sige, at vores kaniner i hvert fald ser ud til at stortrives selvom vi andre fryser smiley

• #18   6. dec 2012 En masse halm, et bur der står i læ og så skal de nok klare den smiley
    Når det er ekstra koldt eller det sner, smider vi et tæppe ned over vores (De står helt ude) og så hygger de sig ellers der smiley

Med hensyn til vandet, så giv kaninen en skål, for selvom vandet fryser, så kan de slikke på isen smiley
    Vores får ikke varmt eller lunkent vand i, for det har ingen effekt alligevel, og der er bakterier i varmt/lunkent vand

• #19   6. dec 2012 Det er skørt! Kaninen har ikke behov for et håndklæde eller et tæppe i buret, De vil højst sandsynlig bare tisse på det.. Så er det meget bedre med en masse halm smiley

• #20   6. dec 2012 Køb et bette hus til dem :).

• #21   6. dec 2012 Jeg har købt en isolerings måtte/tæppe.
    Den har jeg så sat omkring buret - bagside - top - bund og begge sider.
    Om dagen er der så selvfølgelig åben foran, men om natten sætter jeg en "plade" på der osse ..

Der udover har hun masser af hø og halm. På den måde holder hun varmen, og der er rart i buret smiley

Kommentér på:
Kanin, tæppe eller håndklæde i buret?

Annonce