1.177 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

hvad skal vi/i ha til aftensmad? hvad skal vi/i ha til aftensmad?

Spurgte i går Signe (snart 9 år) hvad hun ville ha fredag til middag, hun sagde:
1. pizza og 2. burger

Spurgte så Nanna (6år) og hun ville have:
1. burger og 2. pizza....

nå men så måtte Lykke (snart 3år) jo hjælpe med afgørelsen så jeg spurgte om hun ville have burger eller pizza? "JA!" var svaret....
"Neeeej putte, ikke begge dele, pizza ELLER burger?"
"JA, smager gåt!" var svaret...

ok prøver igen " vil du have Burger, pizza ELLER kartofler og havregrød?" (måske flere valgmuligheder kunne give et hint om hvad hun i hvert fald IKKE ville have).
"JA tofler og havregrød mager gåt!" var svaret....

Jeg tror jeg får bank af de andre hvis hun får sin vilje*SS* så vi laver pizza, så må det blive burger en anden dag.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad skal vi/i ha til aftensmad?
  • #1   7. sep 2012 Vi skal have hummerhaler på franskbrød ser det ud til smiley

• #2   7. sep 2012 Da det er min tur i huset til og lave aftensmad, så starter jeg grill'bassen op og griller en flæskesteg og ribbensteg (jeg brøds mig ikke om flæskesteg, underligt nok), og så bager jeg selv burgerbollerne så vi får ribbenstegssandwich og flæskestegssandwich smiley

• #3   7. sep 2012 nom nom flæskestegssanwich fra den der pølsevogn udenfor banegården i århus er nu guffeluf... bare syns jeg ikke kan spise ret meget af sådan noget, har haft on/off bøvl med galdesten siden jeg var i starten af tyverne så jeg skal passe lidt på med fed mad.

• #4   7. sep 2012 Jeg skal have grillet kyllingelår, grillet majskolbe og så ristede kartofler smiley

• #5   7. sep 2012 >Vi passer også på med for fed mad da vi alle herhjemme er "lidt godt i stand" og min far har type 2 diabetes, men nu er det over et halvt år siden vi fik noget lign. så tænker jeg vi godt må - bollerne er jo så uden sukker og fedtfattige med masser af gode kerner , så det er nogen rigtige grove nogen :b

Kylling, mums smiley

• #6   7. sep 2012 Puha vi skal have noget så kedeligt som pasta med kødsovs.. Er stadig 'one hand' så det bliver mad som kæresten kan lave, det vil sige, rugbrødsmadder, pasta med kødsovs eller salat, vi fik rugbrød mandag tirsdag, salat onsdag torsdag..

• #7   7. sep 2012 SUsse: kan du så ikke bare bruge din funktionsdygtige hånd til at holde en KOGEBOG for din mand, så du kan få noget mere spændende?*SS*

• #8   7. sep 2012 Han kan alligevel ikke lave det Hehe.. Men han har lige ringet vi skal vidst spise hos hans forældre, og min svigerfar laver altid mine livretter når jeg kommer Hehe.. Og søndag laver min far mad til os.. I næste uge skal kærestens farmor lave fisk til os så går ikke glip af god mad bare fordi jeg ikke selv kan lave det smiley

• #9   7. sep 2012 Åhhhh, jeg elsker fisk smiley

• #10   7. sep 2012 Cavy: også mig smiley min kæreste hader det, men de fisk vi skal have har han selv fanget så han vil gerne prøve at smage det hehe

• #11   7. sep 2012 vi skal have stuvet hvidkål og frikadeller idag.

• #12   7. sep 2012 det er lidt sjovt med kræsenhed.... jeg kender flere drenge/mænd der er kræsne, end kvinder og næsten alle dem jeg kender der ikke kan forsdrage fisk er mænd. Mænd tror de skal leve af bøffer og alt andet ikke er mad, no wonder kvinder stadig bliver ældrere end mænd... vi spiser simpelthen mere varieret generelt.

• #13   7. sep 2012 nom nom stuvet hvidkål...

• #14   7. sep 2012 Fordi jeg lige har været på lejrskole (kom hjem idag, for to timer siden), fik jeg lov til at bestemme aftensmad smiley Og jeg har valgt at vi skal have pitabrød med tun, agurk, gulerød, tomat, majs og en lille smule ost smiley Derudover skal jeg (efter aftensmaden) have en plade Marabou (Marabou Smarties, eller Marabou Polka (med bolsjer af mint), ELLER Marabou Appelsin Krokant) og en Fanta Exotic smiley Ps. Ved godt at det måske er lidt useriøst, men jeg sender lige et link (svensk link) til en Marabou-hjemmeside, og der er kr*ft*dm* mange! smiley
    (link fjernet)

• #15   7. sep 2012 Jeg skal have vegansk risengrød (af brune ris oven i købet). smiley

• #16   7. sep 2012 Vi skal have hel stegt kanin og bagte rodfrugter ! Og så er det jo slikaften herhjemme også så popcorn og guf blive det til også

• #17   7. sep 2012 Hmm tror at jeg tager et smut i byen med veninden og mine to bedste venner smiley så det bliver nok til McDonalds haha smiley

• #18   7. sep 2012 altså alle kan lære at lave mad.... første gang min mand skulle lave brun sovs lignede den en brun budding vi kunne skiveskære. 14 år efter kan han da både grille og lave steg i ovn og lasagne fra bunden osv... det kan læres af ALLE:) ok jeg er stadig bedre end ham og det er altid mig der laver hvis vi skal have gæster, men det er sgu rart vi er to om det hvis jeg er syg en dag, så skal ungerne ikke gå i seng på en rugbrødsmad trods alt:)
    rugbrød kan forøvrigt være lækkert nok: man kan jo bare stege et par skiver torskerogn og dryppe med lidt citron nom nom

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
    #19   7. sep 2012 Rester fra igår = pasta salat, dét smager godt smiley
    og hjemmelavet æblekage til dessert.

• #20   7. sep 2012 Vi fik hjemmelavet pizza smiley

• #21   7. sep 2012 Susan jeg er meget kræsen, da var lille kunne jeg lide: kylling, kartofler grundigt skrallet, pasta og hvidt brød uden noget, det eneste jeg drak var vand og sødmælk.. heldigvis kan jeg lider meget mere i dag hvilket svigerfar har lært mig.

Det eneste min kæreste ikke kan lide er fisk, han elsker derimod grønsager og vil have sine grønsager hver dag..

Men svigerfar lavede som sagt lavet livretter, stegt flæsk med persillesovs.. Og får hans hjemmelavet tomat suppe med hjem til i morgen smiley

• #22   7. sep 2012 Min kæreste skal hjem til hans far her når golf sæsonen slutter og lære at mad, han har interessen for at lære det og vil gerne, det er bare sjældent det bliver godt.. Men det vigtigste er jo at han har lysten til at lære så må jeg bare have tålmodighed Hehe..

Jeg har aldrig lært at lave mad af nogen, da jeg skulle lave brun sovs for første gang så stod jeg bare i mit køkken og fandt det frem der skulle bruges uden at vide hvor meget der skulle bruges af hvad gik jeg bare i gang, og det blev lagt bedre end min mor kunne lave det..
    Hvis jeg har lyst til noget mad så kigger jeg ikke i en kogebog om hvordan man gør, jeg gør bare som jeg tror det skal gøres, og det har ikke slået fejl endnu smiley

• #23   7. sep 2012 Jens, orh ja det er bare mums! smiley det vil jeg have til frokost i morgen Hehe..

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
    #24   7. sep 2012 Åååårh jeg elsker stegt torskerogn! muns.

• #25   7. sep 2012 vi fik hj. hotdog, efter sønnens+faderens ønske smiley mig og lillepigen havde vist intet valg ...

• #26   8. sep 2012 Igår skulle lillesøster sove her, så vi skulle være lidt kreative og lavede først tapaz og lidt blandet udover spansk i tilfælde af hun rynkede på næsen:
    Dadler m/bacon
    Asparges m/bacon
    Cider glaseret chorizo
    bruchetto med mango chutney
    bruchetto med knust hvidløg og friskrevet cheddar
    edamame bønner m/salt
    Mini toast m/hjemmelavet hønsesalat.
    Cantalope melon med Serano skinke.
    (frygtede meget hun ikke ville røre det men hun fik selv lov til at hjælpe til i køkkenet så det hele blev smagt på og hun ELSKEDE det)

til dessert stod den på hjemmebagt chokoladekage m/vanilieis, ouzo flamberet banan og hasselnødder og lidt friske bær.

I dag blev kæresten så forkælet så vi fik bare oksemedalioner m/ kogte asparges, flødekartofler og whisky sovs:).

• #27   8. sep 2012 bortset fra alle mælkeprodukterne gad jeg godt spise ved dig en dag Mette k:)

• #28   8. sep 2012 Susan s: du skal være så velkommen;-).

• #29   9. sep 2012 Mmh Mette.. de desserter du fik lyder lækkert smiley

• #30   9. sep 2012 De var os ganske udmærket;-). Er i gang med at eksperimentere med den perfekte hjemmelavet is;-)

• #31   9. sep 2012 Hvis det lykkedes kunne jeg godt tænke mig opskriften hvis jeg må smiley alle de gange jeg har prøvet er de ikke blevet så gode

• #32   9. sep 2012 Hvor er den mindst sød! Men burger eller pizza ville min lillesøster 5 år nok også sige smiley

• #33   9. sep 2012 Idag fik vi noget så kedeligt som camenbert-ost og salat, men jeg kan ikke lide nogle af delene, så jeg fik noget så kedeligt som fiskefrikadelle med remoulade, feta og en gulerod :I

• #34   9. sep 2012 Rikke f: jeg skal da nok lige smide den ind når det lykkes;-)

• #35   10. sep 2012 Mette K - Tak smiley

Kommentér på:
hvad skal vi/i ha til aftensmad?

Annonce