5.204 visninger
|
Oprettet:
Døende kanin :( {{forumTopicSubject}}
Åh hvor føler man sig hjælpeløs når man kommer hjem og ser ens lille dejlige kanin ligge helt slap.. Ringer fluks til dyrlægen, og bliver stillet om til vagthavende dyrlæge - over 40 km væk! Har ingen mulighed for at komme derhen, og tror også min lille kanin er død inden..
Vil i ikke krydse finger for at hun om lidt liver op og bare er sig selv ?
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Gnavere: 5 Emner: 1 Svar: 13
jun 2012
Følger: 70 Følgere: 71 Emner: 49 Svar: 1.484
- Rest in Peace
jun 2012
Hun var slap, begyndte at krampe, smed hovedet bagover og trommede med forbenene mens hun lå på siden og tog så 4 dybe indåndinger og var væk
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
Bare info, sådan generelt set..
jun 2012
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
R.I.P
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
Rip til trådstarters kanin... en anden gang så burde du nok lave en nødaflivning.
jun 2010
mar 2012
jun 2011
Følger: 31 Følgere: 29 Gnavere: 10 Emner: 29 Svar: 322
jun 2010
jun 2010
Jeg finder det en relevant oplysning, både for trådstarter (der er jo ingen der anklager hende for ikke at have gjort nok) og for alle andre, at man kan have den slags abonnement.
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 36 Gnavere: 5 Emner: 22 Svar: 1.143
Som TS siger havde hun jo én til at aflive, men som bare ikke nåede frem.. Man kan ikke forvente at alle er stærke nok til at slå sine egne dyr ihjel, og det at hun har en ven(?) som ville gøre det, viser jo også et ansvar. TS reagerede ved at ringe til dyrlæge og efterfølgende sin ven.. Så synes nu ikke hun har gjort noget galt.
jun 2012
Tak for RIP. Min smukke kanin er nu blevet begravet nede ved søen under et ordentlig lag jord med mælkebøtter på..
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 11 Gnavere: 6 Emner: 45 Svar: 657
mar 2012
jeg må konstatere at de fleste tøser åbentbart beder andre aflive for dem selvom det så skal koste at dyret lider længere end nødvendigt... og det er åbentbart ganske acceptabelt? jeg troede sgu da kvinder og mænd skulle forstille at være lige i dag? men rødstrømperne kæmpede åbentbart forgæves?
Min mand HAR faktisk spurgt mig om han skulle gøre det for mig da han så jeg fik det pænt dårligt af at gøre det, første gangj jeg måtte aflive et marsvin. -hvortil han fik svaret: "mit dyr: mit ansvar".
Så jo, jeg holder fast i du burde have taget affære og gjort det selv med det samme, for du HAVDE jo mistet håbet og konstateret en aflivning var nødvendigt, siden du tilkaldte en anden.
Ergo burde du have taget affære med det samme selv, i stedet for at "lade dyret lide unødigt".
jun 2012
Men så må jeg jo nok hellere komme af med alle mine dyr, nu jeg ikke kan sørge for de bliver aflivet med det samme..
mar 2012
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.101
Taler vi om 5 min. kan jeg ikke se problemet. Vi kommer ikke udenom at vi mennesker er forskellige. Nogle kan uden at blinke aflive deres egne dyr, andre kan bare ikke.
Så længe man har dyr og har en plan såfremt man ikke selv kan aflive dyrene, og man står i en situation hvor man ikke kan komme til dyrlægen så kan jeg ikke se det helt store problem.
Som sagt hvis ikke der er tale om at vedkommende som så kan aflive dyrene ikke er flere timer om at nå frem, eller lign.
det er let og sidde og være dømmende når man sagtens selv kan aflive sine dyr, men det er der altså mennesker der ikke kan. Og det gør dem ikke til dårlige mennesker af den grund eller mindre egnene til at have dyr.
Så længe de har en plan B som fungere og som ikke udsætter dyret for lidelse i flere timer.
Det er jo ikke anerledes end hvis ens nærmeste vagt dyrlæge bor 50 min. kørsel væk, der kan man også argumenterer for det i akut situationer er for langt væk. Men igen sådan er livet nu en gang.
mar 2012
Men at jeg går lidt i "angrebsposition" i mine senere indlæg om emnet skyldes at jeg får skudt i skoene at jeg er forkert på den. Det er TYDELIGT der sidder småpiger på det her forum og mener det er helt ok at sidde og være en "kylling" bare fordi man er en pige. Og så er det jeg siger at rødstrømperne har kæmpet forgæves.... jeg var ved at knække mig af kvalme første gang jeg måtte aflive et marsvin da jeg var, vel omkring 25 år. Men jeg tog mig sammen og gjorde det alligevel pga dyret led og det var MIT ansvar at gøre det, det var ikke naboens ansvar at jeg havde marsvin, det var ikke min mands ansvar.... hvis jeg ville kunne se mig selv i øjnene måtte jeg tage ansvaret på mig selv. Men sådan har de "fleste" tøser det åbentbart ikke i dag, ser det ud til.
jun 2010
Så vidt jeg læser ud fra TS indlæg, er det gået meget hurtigt - fra det første indlæg til kaninen er død går der hvad... sølle 3 minutter eller sådan noget. Derfor opfatter jeg scenariet som noget der er gået rigtig stærkt og hvor en aflivning ikke ville have forkortet tiden synderligt. Derfor mener jeg sådan set ikke TS har handlet forkert (bare for forståelsens skyld).
Selvfølgelig er jeg enig i at en aflivning er mere i dyrets tarv - såfremt vi snakker om det er noget der har taget længere tid eller lignende. Det er det ansvar man tager med, når man vælger at holde dyr.
Mit indlæg med Falck abb. var desuden ment som en generel oplysning for folk der måske har svært ved at komme til dyrlægen eller lignende, da det er noget, mange ikke ved, de egentlig har mulighed for.
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.101
jun 2012
Til orientering gik der ti min fra jeg fandt kaninen, til den var død.. Min kammerat bor 3 km væk, så må i selv regne ud hvad det tager at køre i bil, kontra 45 min til dyrlægen..
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 5 Gnavere: 3 Emner: 4 Svar: 300
nu er jeg så så heldig at jeg har manden ved hånden, der er ret kølig hvad sådan noget angår
Skulle det gå hen og være nødvendigt en dag, hvor han ikke er i nærheden, må jeg bide i det sure æble og gøre det selv. Og er det virkelig nødvendigt, skal jeg nok gøre det.
heldigvis er jeg så priviligeret, at han arbejder 5-10 min væk herfra, og dyrlægen ligger ligeledes 5 min herfra... så sandsyligheden er ikke så stor..
apr 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Gnavere: 2 Emner: 40 Svar: 353
Regitze har gjort hvad hun kunne. Og jeg forstår satme godt, du ikke kan aflive dit eget dyr. For det kan jeg heller ikke, jeg ville ha det dårligt resten af mit liv, og sådan er der mange der har det.
Hun havde en på vej, så hun gjord noget. Diskuter alt det her et andet sted, og vis lidt hensyn! Man bliver satme bar sur, at af læse i ikke viser respekt, og bliver bliver ved og ved..
Alle har en mening, og hun mente hun gjorde det rigtige.
Surt opstød jeg ved det - men tænk jer om!
jun 2010
apr 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Gnavere: 2 Emner: 40 Svar: 353
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 11 Gnavere: 11 Emner: 263 Svar: 3.868
Om man får en "ven" til at komme forbi og aflive dyret, eller man får en dyrelæge til det, hvis vi nu siger, det tager 10 minutter, at kører til dyrelægen, der er en vente tid på 5-10 minutter, i al den tid lider dyret også. Eller om man venter på en ven i 5-15 minutter, og dyret lider i den tid.. Det vil da være det samme.. Jeg har to grunde til ikke at kunne aflive mine dyr,
1. Jeg aner ikke hvordan jeg skal gøre det.
2. Jeg har ikke noget sted at gøre det, jeg bor i en lejlighed, inde midt i byen, hvor der bor små børn.
Jeg kender en der kan gøre det for mig, hvor transport tiden fra om jeg køre hjem til ham eller til dyrelægen er 2 minutters forskel..
Er det så også forkert hvis mit dyr kommer til at lide de 12 minutter det tager at komme derhen?
- R.I.P lille kanin. Den har fået fred nu for sine lidelser, og det er godt.. Husk på dine gode minder med den, og glæd dig over du har fået lov at opleve dem..
sep 2012
Følger: 12 Følgere: 24 Emner: 68 Svar: 296
Du skriver at du ikke ved hvad din kanin døde af. På mig lyder det som om at din kanin har fået en hjerneblødning eller blodprop dog ses blodpropper vist mere hos ældre dyr og din var jo kun 6 måneder.
Din kanin kan være født med nogle kar i hjernen som har været unormale og de har dannet en slags garnnøgle kalder man det på dansk på lægesprog hedder det en arterie venøs malformation (AVM) eller han kunne have en medfødt udposning på et blodkar i hjernen et såkaldt anurisme. Det at han kramper det tyder på at årsagen sidder i hjernen.
Mange hilsner fra
Vinnie
nov 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Gnavere: 3 Emner: 26 Svar: 137
Døende kanin :(