{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
976 visninger | Oprettet:

At 'overleve' en hård dag? {{forumTopicSubject}}

D 16 oktober, var den dag mit liv blev vendt på hovedet, det skulle være en hyggelig dag med min nye kæreste, en generalt stille og rolig dag.

Jeg ligger så og sover med min kæreste natten til d. 16 oktober, kl 05.03 kommer min søster lidt fuld hjem fra byen, og kommer farende ind på mit værelse. Jeg bliver i starten lidt sur over at hun komme ind på den måde, og da hun så starter med at sige "Der er sket en ulykke", jeg bliver lidt mere irriteret, og hun siger så "Jesper og *** er styrtet, *** har knust sin hånd fuldstændig!........ Og........ Jesper døde på stedet" Mit liv gik i stå, jeg kunne ikke græde, jeg kunne ikke forstå det, jeg ville ikke forstå det... Den dreng jeg elskede, den dreng der i en lang periode havde været min hverdag, drengen jeg har haft de største følelser - var væk, altså væk - foraltid....

Perioderne var lange, og at det var i vinterperioden gjorde det ikke just bedre, dagene var kortere, vejret var kolder og mørkere. Jeg trak mig ind i mig selv, jeg ville være selv, jeg ville ikke leve, jeg kunne ikke lade mig leve, jeg ville IKKE....

Det var starten af ferien, og ferien fløj alligevel afsted, selvom tiden gik så forfærdelig langsomt.
Jeg skulle i praktik som blomsterbinder, jeg var knust stadig, og kunne ikke tænke klart, jeg havde ikke lavet andet end at sove og grave mig ned i de dybeste hulder, jeg var tappet for energi..
Heldigvis var ham jeg var i praktik ved, et meget menneskeligt menneske, meget psykolog agtig, og snakkede meget med mig om hændelsen - da min mor havde kontaktet ham inden.

Ugen gik hurtigt, og vi startede i normal skole igen. Jeg havde konstant Jesper i hovedet, han forsvandt ikke ud af mine tanker ligegyldig hvor meget jeg kæmpede, forsvandt de ikke.

Det blev d. 24 december, jeg havde ikke været på kirkegården efter Jespers død, men jeg valgte alligevel at besøge ham den dag, jeg ville mindes d. 24 dec. 2010, så fantastisk en formiddag jeg havde med ham der, inden jeg tog på arbejde. Han bragte altid de største smil på læberne, og kom med de fantastiske fremtidsplaner...
Sidste år, d. 24 tog jeg op og besøgte ham, for første gang, der var så smukt... Faktisk rigtig smukt...

I uge 5 var jeg i praktik ved politiet, da det skal være mit fremtidsjob, valgte jeg en ehvervs praktik uge ved dem. For første gang havde jeg en HEL uge, hvor jeg kunne smile oprigtigt, jeg kunne være mig selv, jeg LOD mig være mig selv. Men om torsdagen kom vi ud til en bilulykke, vi var der før ambulancen, så os praktikanter skulle hjælpe med det samme.

Om onsdagen havde vi snakket om ulykker, og der snakkede vi også om Jespers ulykke, så de var udmærket klar over at jeg havde mistet en, med en meget stor betydning for mig.

De andre praktikanter løb over til hende der havde kørt en cyklist ned, hun var meget skræmt og meget bange, og de andre gik over til ham der havde cyklet med den tilskadekommede.
Men ingen gik over til ham der lå bevidstløs på jorden, det gjorde jeg så. Vores to betjente skulle holde kontakt til ambulancen, så jeg sad selv med den tilskadekommet. Betjentene var dog bange for at jeg sad der, da det var ud til en trafikeret vej, og nogen gange bliver folk så bange at de løber ud på vejen...
Jeg klarede det heldigvis RIGTIG flot, og det var først da ambulancen var kommet, at filmen knækkede for mig.

Fredagen ugen efter, kom jeg ud af vores lokale Kvickly, der ser jeg en mand der lige er blevet kørt over, jeg skynder mig derover og hjælper hende der havde kørt ham over... Endnu engang brød jeg først sammen efter.

Men jeg bliver konstant mindet om Jespers død, især fordi det lyskryds hændelsen skete, køre jeg forbi flere gange dagligt, kirkegården går jeg også forbi dagligt.

Men d. 27 feb. har han fødselsdag, han fylder 18år... Da han fyldte 17år, var jeg ude at spise med ham.

Hvordan kommer man sig over sådan en dag?
Jeg skal endnu engang i praktik, denne gang på en skole med handicappede børn, hvordan takler man det?

Langt forum, havde brug for at komme ud med det...
Vi ses deroppe min ven, du må have en god fødselsdag. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At 'overleve' en hård dag?
  • #1   19. feb 2012 Sørgeligt.. ;-( Men tak fordi du gider dele det med os.. Det sætter mine tanker igang.. Har selv fødselsdag d. 27 Februar smiley

Sender verdens største trøstekram til dig smiley

• #2   19. feb 2012 Det er en rigtig trist historie du kommer med, men det hele tyder jo rigtig meget på at du trænger til at få noget prof. hjælp til at komme videre og lære at tackle alt det du går og tumler med, og jo længere tid du går med det uden at få det håndteret ordentligt, desto værre kan det blive for dig.

• #3   19. feb 2012 Jeg har også været der - et par gange efterhånden.

Smerten går ALDRIG væk - men den blir lettere med tiden at håndtere.
    Med tiden kommer du til at fokusere på alle de gode ting - smile når du tænker på ham.
    Ja det gør ondt nu .. Det gør meget ondt og det er helt okay.
    Det er ganske naturligt..

Men du må tænke på, at hans fødselsdag ikke er en speciel dato som er vanvittigt anderledes end andre dage. Det lyder til du har haft fantastiske stunder med ham.
    Du skal mindes de gode ting.
    Jeg mistede en ven til cancer for et par år siden.
    Vi er stadig en gruppe der mødes og holder "fødselsdag" for Jeppe.
    Vi synger fødselsdagssang, spiser kage, hygger og ser på billeder.
    Vi sludrer om alle de dumme ting Jeppe gjorde og det er faktisk rigtig dejligt.
    Nogen vil nok mene det er total tåbeligt at holde fødselsdag for en, der ikke er blandt os mere, men det har hjulpet rigtig meget at møde med de mennesker som har den samme smerte i hjertet som en selv.

Jeg sender dig kærlige tanker - jeg ved hvad du går igennem...

• #4   19. feb 2012 jeg er helt mundlam og aner slet ikke hvad jeg skal skrive ?

syntes det er modigt af dig at dele det men mennesker du slet ikke kender !! det tager jeg virkelig hatten af for det kræver en vis styrke at gøre det !!

kæmpe krammer fra mig og min Basse !

• #5   19. feb 2012 Det er bare så hårdt at skulle sige det sådan face to face, om fredagen på politigården, kom der flere betjente og spurgte om de måtte snakke med mig, jeg snakkede dog med dem, og det var beroligende at de kunne sige at han IKKE led smerte, han var væk med det samme. Det var rart at se den måde de tog sig af en på...
    Det værste ved det hele er, at det er Jesper jeg fortalte ALT, han ved mere end min mor, min far, mine veninder, alle... Pludselig var der ingen jeg kunne stole på, eller ville stole på. Jeg frygtede også at de ville være ligeglad, fordi at jeg ikke kan beskrive hvor meget han egentlig betød/betyder for mig stadig. Det er trods alt et par måneder siden, og folk har fået en hverdag til at køre igen.
    Min fortid som jeg enten delte med ham, eller har fortrangt, kom også dobbelt tilbage i baghovedet.

Hvor er det dog træls man ikke kan lave om på fortiden...

Kommentér på:
At 'overleve' en hård dag?

Annonce