{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
383 visninger | Oprettet:

noget at tænke over {{forumTopicSubject}}

SØGER GODT HJEM: 2 år gammelt barn.den ærlige grund,jeg har fået ny hundehvalp og syntes ikke længere jeg har tid til barnet, jeg frygter også barnet bider min hvalp. Barnet er renligt og up to date med alle vaccinationer. Mangler nyt hjem imorgen da det ellers vil blive aflivet. Tak. DETTE VILLE DU ALDRIG GØRE MOD ET BARN! HVORFOR SER DU DET SÅ SOM ACCEPTABELT MOD EN HUND? Hvis du ikke kan investere 15 år i din hund, så lad helt være med at anskaffe den.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  noget at tænke over
  • #1   10. aug 2011 Egentlig enig, men hvorfor smide den her?
    Der er et hundegalleri til sådan noget.
    Det er da meget mere relevant at skrive den lidt om, og så rette den mod gnavere, der kan blive alt fra 1 til 20 år, alt efter art.

• #2   11. aug 2011 Jeg tænker at folk sagtens kan se meningen i den selvom der er skrevet hund i stedet for gnaver. Nu er jeg ikke den store hundegalleri bruger derfor smed jeg den her. Det er jo ikke en hund det handler om men den meget udbredte brug-og-smid-væk kultur vi lever i. Hvorfor overhoved kommentere som du gør? Du har jo selv fattet meningen med den, så kan alle andre vel også? Vil du have mig til at lave 20 forskellige udgaver og spamme forummet med dem under hver kategori?

• #3   11. aug 2011 Det her er et GNAVERgalleri.
    Så ved jeg godt du har proppet det i OT, men nej, det er ikke sikkert alle lige kan fatte sammenhængen.

Du har vist intet begreb om hvor ringe mindre kæledyr behandles... Hunde og katte er alment accepteret af samfundet, men med mindre dyr, der har gennemsnittet en meget større tendens til bare at "smide væk", når de ikke gider dem mere. Med smide væk mener jeg at sætte dem ud i naturen, eller få dem aflivet.
    Hunde og katte er der større tendens til at smide af på et internat eller finde et nyt hjem til.

Men igen - det her er et GNAVERgallier... Derfor min kommentar.

• #4   11. aug 2011 Hmm..
    Faktisk så kommer det oftest i en god mening, at folk har skaffet sig en hund og senere får barn eller længere arbejdsdage så de ganske enkelt ikke har tid kunne de ikke vide dengang de fik den..
    Så er det da kun i en god hensigt de prøver at finde et nyt hjem til den!
    Hellere det end den bare skal gå og gå!

Det er sjældent folk skaffer sig dyr på den måde du skaber dig over.

Du ved jo heller ikke med sikkerhed hvor du står om 8 år..
    Hvis du pludselig ikke har penge til dine dyr.. vil du så lade dem sulte..
    eller hvis du ikke har tid til at passe dem.. skal de så bare gå i deres eget l*rt og kede sig? hmm
    tænk den lige igennem!

• #5   11. aug 2011 Men kan til dels godt følge dig.
    Synes bare stadig det er bedre at dyret får andet hjem end de bare bliver glemt!

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #6   11. aug 2011 Man kan IKKE sammenligne et barn og en hund på den måde.

• #7   11. aug 2011 Hold da op hvor er i nærtagende....
    Pia> jo det kan du tro, og nok bedre end de fleste, men det er ikke det det handler om, skal vi så bede alle med ot om at smutte ind på de andre gallerier? ot er der jo netop for at snakke om ting der ikke handler om gnavere.

Jannie> Jamen hvis man ikke kan garantere dyret et godt liv skal man da ikke skaffe sig dyret. Mht at have råd er det jo noget man må tage sig råd til. Kan slet ikke se det retfærdige i at forsvare folk der behandler dyr sådan...

Simse> Jo det kan man sagtens, hvis folk tænkte bare halvt så meget over konsekvenserne ved at skaffe sig et dyr som de gør når de tænker baby ville der være meget få herreløse dyr.

• #8   11. aug 2011 Jeg er helt enig Maria! Et liv er et liv, om det er et menneskebarn, hund eller rotte. Tænk 15 år frem før du anskaffer dig en hund, 10år før du anskaffer dig en kanin.

• > Simse <

#9   11. aug 2011 Jeg forstår skam godt budskabet, man kan bare ikke sammenligne det på den måde. Ligesom mange mænd sammenligner kvinder med biler.

• #10   11. aug 2011 jeg kan slet ikke forstå du forsvare folk som ikke passer deres dyr, lader dem vade i deres eget l*rt eller generelt bare bliver forsømt fordi det er forkert at genhuse dem!
    Og det er sgu ikke altid du kan tage dig råd til det..
    Det kan godt ske du kan få det til at hænge sammen på kontanthjælp men det er det altså ikke alle der kan!

Og du har tydeligvis ikke set de unge mødre med den udtalelse med at folk tænker over det inden de får børn smiley

• > Simse <

#11   11. aug 2011 Er helt enig i at man skal tænke om man har tid, råd og overskud, men det kan ske at man en dag bliver fyret eller lign. så man ikke har råd til dyret.
    Det er jo ikke noget man lige kan forudsige.

I har da ret i at det er synd for dyret hvis det bliver solgt frem og tilbage, men så er man så heldig at man kan få det aflivet. Det er kun de menneskelige følelser der går ind over der - dyret mærker intet, og ved ikke hvad den går glip af.

Hvis man har et barn sælger man det jo ikke bare. Man kan få hjælp, hvis man ligepludselig står uden penge.

• #12   11. aug 2011 Øhh så kan man da også bare aflive barnet, det ved sgu heller ikke, hvad det går glip af.

• > Simse <

#13   11. aug 2011 Hvis det var lovligt kunne man jo godt.

• #15   11. aug 2011 Præcis Simse. Man kan jo få støtte til et barn, det kan du ikke til et dyr!
    Det er nemlig kun os mennesker der bliver påvirket af dyrene bliver solgt/foræret væk..

• #17   11. aug 2011 hvis man ikke kan have råd til et dyr fordi man er på kontanthjælp er det fordi man har sat sine prioriteter forkert op.
    Nu er mange af dem fra de unge mødre jo også lige præcis sådan mennesker der kunne finde på at anskaffe sig et dyr og så skille sig af med det igen fordi de har fundet noget mere spænende.

Kommentér på:
noget at tænke over

Annonce