{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
558 visninger | Oprettet:

Pernille J
Pernille J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Kastrering af hanmarsvin {{forumTopicSubject}}

Hejsa! Jeg har to han-marsvin, som jeg har haft gående sammen i det år jeg har haft dem (siden de kom fra moderen). De er dog begyndt at være lidt efter hinanden, da det ene marsvin hele tiden prøver at "parre sig" med det andet, som selvfølgelig ikke ser ud til at kunne lide det. Mit spørgsmål er så, om det vil hjælpe at få dem kastreret?
Hilsen Pernille

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastrering af hanmarsvin
  • #1   26. feb 2019 det kan godt hjælpe mod aggressivitet, men tager månedsvis før alle hormoner er ude af kroppen, så er den ene allerede aggressiv vil jeg anbefale at skille dem ad og først prøve at sætte dem sammen igen efter flere måneder..
    Løsningen kan gså være mere plads, flere sovemuligheder, flere skåle, vandflasker osv. Imellem marsvin (og de fleste andre pattedyr) vil der altid være en form for dominans/hiraki dyrene imellem, det vil ikke forsvinde bare fordi de bliver kastreret.

• Pernille J
    Pernille J Tilmeldt:
    maj 2018

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   27. feb 2019 Tak for svar smiley
    De går i et 130x60 cm bur (tror jeg Ca.)
    Tænkte også at det var ren domination, men ville lige forhøre mig hos nogle med mere erfaring.
    De har ingen skader, det er bare larmen der er en smule irriterende smiley

• #4   28. feb 2019 Prøv at spørge en dyrlæge hvad fjernelse af testiklerne gør ved en hans dominanstendenser og aggressivitet overfor andre hanner, nu "Fancy Face" syntes hele mit indlæg er noget vrøvl... jeg har trods alt opdrættet marsvin og haft marsvin i flere år end hende, så lidt ved jeg da.
    Jo marsvin kan sagtens være aggressive, dog meget sjældent overfor mennesker, det går oftest ud over andre marsvin af samme køn. I alle de år jeg har haft marsvin har jeg kun en eneste gang mødt et kræ ude ved en anden der var aggressiv overfor mennesker, ejer advarede mig selv må at komme for tæt på han bur så han ville kunne nå en...
    Vi har en dyrlæge her på forum (Jørgen) måske han gider blande sig og fortælle om hvad kasteration gør udover at fjerne evnen til at producere afkom?

• #6   2. mar 2019 jeg er uenig, hvis de bliver kastreret og man venter til hormonerne er ude af kroppen. at sige at fjernelse af testiklerne ingen effekt vil have på den måde de opfører sig svarer til at sige at små drenge, der ikke er gået i puberteten, tænker som voksne mænd... Jeg håber trådstarter snakker med dyrlægen i stedet for at lytte til det der bliver sagt herinde.

Kommentér på:
Kastrering af hanmarsvin

Annonce