kastrere ældre hanmarsvin {{forumTopicSubject}}
Hej alle...
Er der for store risici ved at kastrere et marsvin på 4 år?
Jeg har en ældre herre gående, han har grå stær, tror det er en af grundene til at jeg slet ikke kan sætte ham sammen med andre hanner. Han har været overfaldet hos tidligere ejer af den han gik med... han kan heller ikke gå op af andre, da han stresser ekstremt op.. så pt går han alene...
jeg har haft ham lidt i løbegår med en lille flok på to piger i sommers, som gik ret fint... og tænker simpelthen om det bedste for ham er at kastrere ham og lade ham gå med de to, for alternativet er alene, trods han fungerer fint alene... så synes jeg jo klart det er bedst at han kunne sætter ham med andre, der må bare ikke komme unger ud af det...
men ville i lade en dreng på 4-4,5 år gå igennem en kastrering? hvis han egentlig har det fint alene? planen pt. er at han kommer til at gå op af et par tøser, da jeg nu har forsøgt med alle mine 4 andre hanner, men han overfalder dem lige med det samme, voldsomt! men det er også lidt et sats om han kan enes med de to tøser indenfor, det er jo trods alt ude i en stor gård at de gik fint sammen.
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
maj 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Gnavere: 10 Emner: 17 Svar: 82
Tusind tak for svaret, det giver lidt at sammenligne med... Han er ikke en der føles yngre end han er, tværtimod tror jeg ikke han er en, jeg har mere end 2-3 år maks. må da indømme, at havde det ikke været fordi man læser alle vegne hvor utrolig synd det er at have marsvin gående for sig selv, så havde jeg slet ikke haft kastretion op til overvejelse, men ønsker jo det bedste for ham i hans pensionist-tilværelse hehe
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
maj 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Gnavere: 10 Emner: 17 Svar: 82
kastrere ældre hanmarsvin