DMF {{forumTopicSubject}}
Nogle af jeres der er medlem af den her gruppe?
http://danskmuseforening.jimdo.com
Da jeg gerne vil vide noget om det, da jeg er lidt forvirret over det de skriver.
(er ordblind).
Det her forstår jeg ikke helt:
Stamtavler:
- Alle medlemmer af DMF kan få stamtavler på deres mus
- Stamtavlen er unik – der må kun forefindes ét eksemplar af hver stamtavle, og denne følger dyret ved evt. videresalg.
- Der kan ikke stambogsføres flere dyr med samme navn fra samme opdræt.
- Man kan godt få stamtavler på mus der er købt i en dyrehandel, eller hvor forældrene af andre grunde ikke er kendte. Forældrene vil så blot stå som 'Ukendt'. Sådanne mus kan ikke få opdrætterens navn med på stamtavlen, da den ikke er opdrættet hos den pågældende opdrætter.
- Hvis man har købt en mus hos en opdrætter der er medlem af DMF, der ikke har lavet stamtavler på sine dyr, er det ikke muligt at få stamtavle på uden at opdrætteren sender en ansøgning afsted her om.
- Er der forsøgt forfalskning eller ændring på anden vis i en stamtavle udsted af DMF, vil dette medføre karantæne fra alle arrangementer afholdt af DMF, samt udelukkelse fra at benytte sig af andre servicer som DMF tilbyder sine medlemmer.
Det vil altså sige at en mus opdrættet af en dansk registreret opdrætter som har stamnavn, vil se således ud: DK Contraria's Mille (landekode + stamnavn + musens navn).
Og hvis musen er købt af en ikke registreret opdrætter eller dyrehandler: DK Mille (landekode + musens navn)
Håber nogle kan hjælp så jeg forstår det bedre.
??
maj 2010
Følger: 158 Følgere: 186 Gnavere: 39 Emner: 113 Svar: 469
DMF
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside