{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DMF eller DMK?
  • #1   9. nov 2014 Mit indtryg er at DMK er dem med de bedste opdrættere

• #2   9. nov 2014 Det skal lige siges at jeg vil have stamtavle på mine marsvin og vil gå til udstillinger smiley

• #3   9. nov 2014 Det gør de også i DMK smiley

• #4   9. nov 2014 Okay smiley Hvordan fungerer det der med udstillinger? smiley

• #5   9. nov 2014 Der burde stå noget her: http://www.marsvineklub.dk/vedtaegter_udstilling.php

Jeg har ikke selv haft marsvin, men har været en enkelt gang som besøgende på udstilling.

• #6   9. nov 2014 Tak smiley

• #7   9. nov 2014 Forresten, er der overhovedet udstillinger i aalborg? smiley

• #8   9. nov 2014 DMK nu er hvad der blev tilbage da alle de der lavede et ORDENTLIGT stykke arbejde for DMK (fx stambogsfører, kasserer og flere andre) stiftede DMF fordi vi ikke kunne komme af med alt rosset der bare lavede ballade... dumme folk er tit pokkers stædige og så er det nogle gange nemmere bare at gå end blive ved. jeg valgte selv at forlade DMK efter over ti år som opdrætter og gik over til DMF.

• #9   9. nov 2014 Det bliver svært at vælge så... Hvilken af dem har flest udstillinger i nordjylland?

• #10   9. nov 2014 Susan - helt ærligt, det er i spørgsmålets bedste interesse at gå efter bolden og ikke efter manden.
    Hvem der synes hvem er dåmme og hvorfor, det kan TS ikke bruge til ret meget.

TheLittleRat - der er ligheder og forskelle. Nogle vælger at være medlem af begge klubber, andre kun af den ene - det er måske et mentalitetsspørgsmål hvor man føler sig mest hjemme, og så er der selvfølgelig de der forskelle. Dem finder man så bedst ved at nærlæse de forskellige regelsæt på de respektive hjemmesider.
    Da jeg har fravalgt DMF, så kan jeg ikke skråsikkert udtale mig om alle ligheder og forskelle, men udslaget for mig var forskellene på udstillingsområdet.

Vi har lige haft en udstilling i Randers, og der holder vi igen til foråret - inden da har vi udstilling i Brædstrup i februar.

• #11   9. nov 2014 Tja, det er vel ens egen mening, hvor man vil være. smiley
    Det gode ved DMK (som jeg er medlem af) er at de har Agurke Tidende, som jeg syntes er en rigtig fed ting (Det er et medlemsblad, der udkommer en gang om måneden), og så syntes jeg stemningen på udstillingerne er rigtig god. Jeg er ikke medlem af DMF, ikke fordi jeg har noget imod det, men da alle i min "marsvineomkreds" er DMK'er og jeg ikke selv har kørekort (er jo 14 år ..) så giver det jo god mening man netop udstiller i DMK, og kan køre med nogen, som også skal til den udstilling, der bor i nærheden af mig.
    Jeg syntes du skal læse på begge klubbers hjemmeside, og evt komme til en udstilling fra hver klub, og så bedømme hvad du bedst kan lide. "Hver sin smag". smiley

• #12   9. nov 2014 I øvrigt kan du læse en folder om udstilling (i DMK) her: http://teamjensen.von-fancy.dk/Velkommen.pdf
    Hvis det skulle have interesse smiley

• #13   9. nov 2014 At besøge en udstilling for at bare kigge, det er en rigtigt god ide - så har du muligheden for at stille spørgsmål, uden at skulle stresse selv med tilmeldte dyr.

I DMK kan man så når man tilmelder, krydse af i et felt at man er førstegangsudstiller - så er der nogen frivillige der bliver 'personlige hjælpere' når man ankommer til udstillingen.

• #14   10. nov 2014 Jeg er selv medlem af DMK, da jeg syntes at de tiltalte mig mest, både ud fra hjemmeside og folkene smiley jeg snakker med en del der er medlem af DMK, og det var bare det mest naturlige for mig smiley jeg syntes også du skal læse på begge hjemmesider, evt. Som der bliver sagt tage på udstilling, så du danner dig et indtryk, for det kan være du bedre kan lide den ene, frem for den anden smiley

• #15   10. nov 2014 Jeg har ikke marsvin og er ikke medlem af de to foreninger. Men jeg har ved flere lejligheder oplevet dem, både til udstillinger og til PR. Det er mit klare indtryk at der er mest hjertevarme og imødekommenhed i DMF - det er i al fald dem der pænt hilser på, lader andre hilse på deres dyr osv. Hvor jeg oplever at DMK er en mere lukket klub, der for mig virker snobbet (beklager hvis det støder nogen, men sådan oplever jeg det udefra). Så jeg ville til enhver tid vælge DMF til en start, for jeg tror at det er der jeg ville blive taget bedst imod og føle mig mindst dum som ny i marsvineverdenen...

• #16   10. nov 2014 Vi er ikke snobbet i DMK eller lign. vi er skam meget i mødekommende, men når man er på PR er der ofte travlt hvis standen er godt besøgt og det kan være svært at være der for alle.

Men alle PR standen gør det forskellige både fra klub til klub men også afhægig af hvem der står der. Og der kan være meget at se til på sådan en arrangement, men jeg vil nu mene at vi alle gør vores for man må hilse på vores dyr. smiley

Men igen det er nok som man selv tolker det når man kommer ind i til standen osv. Ligesom afsenderne af ting er forskellige så er modtagerne jo også.

Men som alle andre siger så kan jeg kun anbefale man kigger begge klubber ud og vælger den man synes er bedst til en selv.

Og hvad der så har gjort vi er blevet til 2 foreninger det kan være ragende ligegyldigt smiley

• #17   10. nov 2014 Det er jo netop derfor at det er en god ide at komme og kigge, for så er det nemmere at vurdere hvor man passer bedst ind smiley

• #18   10. nov 2014 Det er jo også fuldstændigt forskelligt fra person til person, hvad man er til (:
    En ting er at nogle kan lide DMK og andre DMF, men i sidste ende, ved du bedst selv hvad du skal vælge (:
    Og uanset dit valg, så håber jeg da at du bliver glad for det (:

• #19   10. nov 2014 Tak for svar allesammen smiley Jeg har kigget lidt på det, og jeg hælder nok mest til DMK. Men jeg vil prøve at tage ud og kigge på udstillingerne smiley

• #20   10. nov 2014 Du har også muligheden for at prøve at udstille uden medlemskab. I dmk koster det så et ekstrabeløb. Jeg mener at have hørt at dmf gør noget lignende.

• #21   10. nov 2014 Okay, det vil jeg se på så smiley

• #22   10. nov 2014 Jeg er for ikke så lang tid siden blevet meldt ind i DMK, er fint tilfreds

• #23   11. nov 2014 jeg siger ikke noget der ikke passer... de er faktum at stambogsfører, kasserer og flere andre der har arbejdet for DMK i mange år forlod DMK og stiftede DMF pga der kom for mange nye ind der ikke tænkte på meget andet end at få fat i en taburet og lave ballade, det kan ikke diskuteres for det var hvad der skete, var der selv, så det selv og skred selv;)

• #24   11. nov 2014 Når man er tilfreds med den forening man er medlem af, hvorfor så bruge tid eller ord på at få den anden forening til at syne dårligere. Jeg formoder ikke nogen af foreningerne har brug for at højnes på den andens bekostning, så det syner kun grinagtigt at forfalde til det.

• #25   11. nov 2014 Susan glemmer vist at der aldrig kun er en enkelt side af en sag....

Men det er sgu for pokker osse ligegyldigt. Hvorfor skal folk rodes ind i gammelt nag og hvad der skete dengang.

TS - kig på begge klubber og vælg den hvor du føler dig mest hjemme. Hvor DU føler dig hjemme og ikke hvor andre siger at du bør være smiley

• #26   11. nov 2014 og jeg som troede folk var komme videre i livet...

• #27   12. nov 2014 Susan har du hørt det ordsprog der hedder: Du skal ikke hænge dig i fortiden, men leve i nutiden smiley Der er ingen grund til mudderkast, bare fordi du er medlem af DMF, det er virkelig lavt (:

• #28   12. nov 2014 Jeg er medlem af begge klubber og er ganske godt tilfreds med det.
    Jeg udstiller også i begge klubber, og det har jeg ikke tænkt mig at ændre på smiley

Susan, hvis du nu læser tråden, så oser den af negativ holdning til DMF og det er udelukkende grundet dine spydige kommentarer mod DMK.
    Og eftersom jeg også er DMF'er, så synes jeg absolut det er usmageligt af dig!

Kommentér på:
DMF eller DMK?

Annonce