{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørsmål om kanin(er)
  • #2   12. apr 2011 Som der er skrevet må kaniner absolut ikke have underbid !!

Personligt ville jeg aldrig have en kanin med tandfejl, så mit råd er at få den aflivet..

At din hunkanin ikke vil have klippet negle, det har ikke nogen betydning om hun har unger eller ej.. Du stiller hende bare på et bord, og tager en pote af gangen smiley

• #3   13. apr 2011 Dumt at aflive kaninen pågrund af tandfejl. De KAN redes!

• #7   13. apr 2011 Alle kaniner har altså ikke smerter ved tandfejl, hvis du for fjernet både under+fortænderne.

• #9   13. apr 2011 jeg mener også kaniner med tandfejl bør aflives, det må naturligvis give smerter at tænderne vokser unaturligt hurtigt. De kan få dem slebet og mange andre ting, men disse ting forstår dyret jo ikke en hat af hvad der sker, hvilket jeg synes er enormt synd. De kan så også få tænder opereret ud, men det er helt forkert at gøre i mine øjne, kaninernes tænder vokser altid, og derfor skal de gnave i noget, hvilket ligger til deres natur, men det kan de ikke uden tænder, det synes jeg er helt forkert.

men til oprindelig emne, nej underbid er ikke normalt, og er tandfejl som andre også skriver (:
    Havde selv en hankanin engang som var ekstrem bange for at få klippet negle, det kunne jeg ikke selv, men måtte få hans avler til det for mig.

• #11   13. apr 2011 En kanin med tandfejl kan IKKE reddes.. Den skal i fuld narkose ca. hver 2-3 måned (som er ENORMT farligt for små dyr!)

En slåfejl derimod kan ofte rettes med en enkelt klipning..

• #13   13. apr 2011 Jo den kan! Det er simpelthen ikke rigtigt det der, for min kanin er blevet "redet". Så hvis i ikke har prøvet at være igennem det, skal i ikke udtale jer.

• #14   14. apr 2011 Stald Risskov: Det tror jeg så ikke smiley

• #17   14. apr 2011 So what, jeg har været i gennem det og ved det bedre.

• #20   14. apr 2011 Risskov? Du er 12 år og sider og siger hvem af os der har mest forstand på det. Synes endelig du skulle blande dig udenom, for jeg har været i gennem det. Ja det kan godt være Mette også har, men på hende lyder det til at man IKKE kan rede en kanin med tandfejl. (Vilket man GODT kan!).

• #22   14. apr 2011 jeg har en kanin med et ekstremt under bid, men han får dem klippet en - to gange om mdr og det fungere helt fint og dyrlægen siger at indtil vidre kan det SAGTENS lade sig gøre at blive ved at klippe dem så hvis det ikk er så slemt synes jeg du skal holde din kanin i live smiley

• #23   14. apr 2011 Øj øj øj !!! I må altså lige sende mig en privat besked en anden gang, hvis I nævner mit navn flere gange, så jeg kan svare !! smiley

Jeg har stor viden om kaniner (dyr i det hele taget!) jeg har også haft kaniner med tandfejl..

Jeg er færdig som dyrepasser om 1 år (ud af 4), og synes selv jeg har en stor viden omkring dyr smiley

Vi har alle mulige mærkelig fag, tager store debatter i klasserne hver eneste dag.. Idag havde vi fx. teori om aflivning.. Hvilke dyr skal man holde i live, og hvilke dyr bør aflives? Der er SÅ mange der holder deres dyr i live længere end man burde! Jeg mener selv jeg er god til at se, når dyrene ikke har det "godt" mere, og det er hårdt at få sit dyr aflivet, men man skal også vide når det er det bedste for den !

I mit hoved skal kaniner ikke have tandfejl, det giver en enormt stor smerte for kaninen, som nogle mennesker ikke kan sætte sig ind i !!

Der er forskel på tandfejl, og så slåfejl ! En tandfejl kan på inden måde rettes.. Jo, af dyrlægen hver 2-3 måned.. FEDT liv for kaninen :S

Jeg har selv haft en kanin med slå fejl, der klippede min mor tænderne på ham én gang, og han blev senere solgt til en avler der brugte ham i avl, og der har aldrig været noget.. Tænderne rettede sig fint, og hans afkom så godt ud ! Hun havde selv en hun der havde anlæg for tandfejl, som han blev testet med, og konstateret at han IKKE var bære af tandfejl smiley

Hvis du vil have en mere grundig forklaring eller har en kommentar, så skriv gerne lige en privat besked.. Jeg kan ikke lige nå at læse alt herinde, selvom jeg gerne ville smiley

• #24   15. apr 2011 Jeg kan heller ikke se det fede i et liv som kanin med tandfejl.
    Det gør ondt når tænderne vokser
    Det er store overgreb der skal til hvis kaninen får klippet tænder, dyret forstår intet af hvad der foregår og kaninen er i naturen et byttedyr, hvilket muligvis vil gøre disse oplevelser langt værre for dyret
    Ellers kan de ordnes i narkose, men igen, dyret fatter brik af hvad der sker, hvordan ville DU have det med at vågne op 1 gang hver 2-3 måned og være døsig og ikke kunne finde dig selv uden at vide hvad der foregår?
    Jeg vil mene det er etisk forkert at holde et dyr med tandfejl i live, gør man det ser jeg det som at man gør det for sin egen skyld og bestemt ikke for dyrets. Denne tankegang er bestemt ikke acceptabel.

Jeg har også hørt flere historier om folk som pludselig er lidt for længe om at komme til dyrlæge, da problemet ikke ser ud til at være så slemt, men disse kaniner kan ende med at dø at sult blandt andet.

Tænk på at dyret er et lille væsen som ikke forstår DU vil det bedste for den, men den i stedet vil opfatte det som en lang række ubehagelige hændelser og overgreb som denne ikke forstår.

• #25   15. apr 2011 OG HUSK DET ER DE FÆRRESTE DYRLÆGER DER VED SÆRLIGT MEGET OM KANINER, DE FLESTE HAR NÆSTEN INTET KENDSKAB TIL DYRET.

• #27   15. apr 2011 Det da utroligt at i ikke kan tro en kanin kan leve godt uden at have ondt? Fordi den har fået fjernet sine for+undertænder.
    Jo de fleste dyrelæger HAR forstand på hvad de laver + kaniner!

Det kan godt være Stald Wind har været på uddannelse osv. osv. Men det har INGEN betydning på at hun ved mere end jeg gør! Jeg har været i gennem undersøgelser med Poe og alt muligt, så jeg VED hvad jeg snakker om! Selvom vi måske ikke lige er 18 eller over, skal vi altid stemples på som om vi intet ved.
    Det er utrolig latterligt det her.

Poe (min kanin) Lever i BEDSTE vilkår, og er til dyrelæge tjek 1 gang årligt. Han har ingen smerter! Det er over et år siden han fik fjernet sine tænder, og han lever altså rigtig godt. Så det noget dumt noget i sidder og siger, med at "iiih, og ååh hvor har de mange smerter"...

• #28   15. apr 2011 (link fjernet)
    Et billede af hans mund.

• #30   15. apr 2011 hvad er forskellen på tandfejl og slåfejl?

• #31   15. apr 2011 Lad venligst være med at skrive mit navn, og nedgøre mig på den måde !

En tandfejl er arveligt, det vil sige at begge forældre skal være bære af genet før at det kan komme.. Der er flere forskellige typer af tandfejl..

En slåfejl sker ofte i reden når ungerne er små, eller de som voksne får slået deres tænder skævt.. Fx. ved at ramme ind i en pind eller lande på hovedet..
    En slåfejl kan ofte rettes ved at man klipper fortænderne en enkelt gang.. Af og til hvis kanienn falder ned fra skulderen/armen og lander på hovedet kan de slå rødderne skæve.. Som I jo nok alle ved vokser kaniners tænder hele livet..
    Hvis rødderne bliver slået skæve er der ikke meget at gøre smiley

• #33   15. apr 2011 Det er ikke en gang hvert år kaninen skal til dyrlæge.. Der er tale om hver 2-3 måned, hvor den skal i FULD narkose (dødeligheden for smådyr i fuld narkose er høj!!)

Det påføre ikke kaninen smerte at være til hopstævner eller udstillinger hver weekend smiley

• #35   15. apr 2011 Køreturen er kaninerne ligeglade med.. Det er mere det med at de har store smerter, som gør at jeg synes det er forkerte at holde sådan en kanin i live ..

En kanin har jo RIGTIG mange tænder, og kaniner med tandfejl har ofte utrolig lange rødder, som gror op i øjnene på dem smiley

• #37   15. apr 2011 Nej, det kan desværre ikke opereres ved dyrlægen ..

• #39   15. apr 2011 Kun hvis man hiver tænderne ud, og det gør man ikke på kaniner..

Det mest humane er at lade dem aflive smiley

• #41   15. apr 2011 En kanin der har tandfejl har smerter..

Vi ser forskelligt på dette synspunkt, jeg ser det fra dyrets side, og du ser det fordi at du elsker kaniner overalt i verden smiley

Ja, men kanin med tandfejl ville dø i naturen, vi lader dem leve med smerte gennem hele deres liv, fordi at nogle går til dyrlægen og får ordnet tænderne.. Det er ikke noget jeg vil tilbyde en kanin.. Eller et dyr i det hele taget ..

• #43   15. apr 2011 Jeg har set kaniner med alle slags tandfejl, og jeg har de mest fantastiske billeder af en kanin uden tandfejl (vil kunne sendes på mail)
    Hvor de er taget ved kindtænderne..

Jeg får mine dyr aflivet, hvis de ikke kan reddes, men jeg vil heller ikke lade dem leve med tandfejl hele deres liv..
    Selvfølgelig skal kaniner have en chance, hvis de fx. har fået en sygdom (jeg sidder med en kanin der fik en alvorlig blodprop i hjernen for et par år siden, som ikke kunne stå på benene i flere måneder!)

• #45   15. apr 2011 kan det ikke være en slåfejl måske, fordi engang da vi sprang, slog han hovdet ind i bommen.. (pinden)

• #46   16. apr 2011 Stald Wind, sjovt at du sidder og siger at vi nedgøre dig? For du gør jo det samme, det er så dobbeltmoralsk.

En kanin med tandfejl har ikke smerter, hvis man for fjernet for+undertænder. Det kan godt være du skal sige alt mulig med at de har ondt, og at vi ikke tænker på dyret, men kun på vores "kærlighed til kaniner". Det jo netop DERFOR jeg har valgt og redde min kanin, han kunne leve længere + han ikke ville have smerter. Det var sku ikke kun for min egen skyld jeg gjorde det.
    De har ikke altid "lange rødder", men de kan også have LØSE rødder. Hvilket man sagtens kan redde dem for!

• #48   17. apr 2011 Fedt liv uden tænder i over OG undermunden :S

• #49   17. apr 2011 Jeg støtter Mette i denne sag ! smiley

• #50   17. apr 2011 I må tænke hvad i vil smiley

• #51   17. apr 2011 DU må tænke hvad du vil ;-).

• #52   17. apr 2011 Jaja du smiley

• #53   19. apr 2011 jeg kan slet ikke se hvorfor man kun tænker på sig selv og ikke dyret. jeg er glad for jeg ikke er en af de kaniner

• #54   20. apr 2011 altså nu diskuterer i mere end at give mig et svar:)
    jeg har spurgt en gang: kan det ikke være en slåfejl, fordi engang vi sprang slog han hovedet meget hårt ind i pinden (bommen)

• #55   20. apr 2011 jeg vil ikke tro at det er nok til at lave slåfejl, da bommen er ekstrem lette

Kommentér på:
spørsmål om kanin(er)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce