1.575 visninger
|
Oprettet:
Marsvin - 2 hanner sammen {{forumTopicSubject}}
Vi havde haft Arne i et godt 5 uger og tænkte at han skulle have en ven.
Men efter at Alfred, den nye ven er kommet så sloges de, kæmper og Alfred er begyndt at humpe Arne..
Er det normal hos marsvin eller er Ham Alfred mon lidt speciel ?
De er begge 10-12 uger gamle.
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
jul 2016
Følger: 22 Emner: 3 Svar: 4
men det er lidt risikabelt at sætte to hanner sammen der ikke er søskende eller kender hinanden. hvis de slås så meget at de skader hinanden skal de ikke gå sammen.
men umiddelbart hvis de kan sammen sker der ikke noget, det er fakisk bedre at en af dem er yngre end den anden.
jul 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Alfred den nye han har bidt, pelset og pisse på Arne, så det er vidst bedst at de bliver adskilt..
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
Det kunne lyde som om, I ville have gavn af at læse lidt op på almen marsvineadfærd.
jul 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.102
På den måde giver hiraktiet sig med hvem der bestemmer, hvem der er størst mv.
En han og en hun sammen vil give unger non stop, dette er ikke i hunnens tarv da det tære på på kroppen af hunnen.
Hvis i nu har anskaffet jer en hun håber jeg i har læst op på avl, i forhold til at hunnen hverken må være for gammel eller for ung til at få kuld, ligesom hunnens vægt og kondition spiller en stor rolle. Ellers kan i let miste hende.
Jeg håber dermed i har også gjort der tanker om hvad der skal ske med det kuld unger der kommer. Og i er parate til eventuelt at beholde dem længe hvis ikke i kan få dem solgt. Det er nemlig langt fra altid let at få solgt dyre unger til nye gode hjem.
Sidst men ikke mindst, jeg håber i vil overveje og få hannen kastret så hannen og hunnen kan gå sammen fremadrettet uden hun skal være fødemaskine. Og så de 2 bare kan hygge sig.
Marsvin - 2 hanner sammen