{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
575 visninger | Oprettet:

At få smag for rotter?! {{forumTopicSubject}}

Hej mennesker smiley

Jeg har nu stiftet bekendtskab med en tamrotte.. Jeg er solgt !! En af min fars venner har den dejligste, tammeste og mest legesyge rotte. Og jeg længdes efter selv at have den oplevelse på dagligt basis. Men jeg har, af gode grunde, en pokkers masse spørgsmål.
Jeg kunne godt tænke mig 2 rotter, så de har hinandens selskab, men er det så bedst at anskaffe 1 hun+ 1 han, 2x hun eller 2x han ? Jeg er ikke interesseret i at avle, så kastrering ville være at foretrække hvis der skal være 2 køn..
Hvor stort et bur er at foretrække for 2 stks rotter? Er det her for lille? http://www.lux-shoppen.dk/furet-p-521.html
Hvor meget tid er passende at bruge på dem dagligt? Kan de få for meget opmærksomhed? (grænse?) for lidt opmærksomhed? (grænse?)

Har søgt lidt på google, men har ikke rigtig fået et klart svar på mine spørgsmål - og jeg vil meget gerne høre lidt forskellige meninger smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At få smag for rotter?!
  • #1   3. dec 2010 Absolut mindst 2 rotter af samme køn foretrækkes smiley Rotter er meget sociale, så de har brug for hinanden. Mennesker kan ikke helt opfylde det behov, som en anden rotte kan smiley

Og altid samme køn. Rotter bliver kønsmodne i en meget tidlig alder og hunnerne kommer i løbetid hver 4.-6. dag, så det kan blive til mange unger smiley

Det bur du har fundet er RIGELIGT stort smiley De kan snildt rumme 8 rotter - men du kan også skabe masser af god plads til bare 2. Og nu er det jo sådan med rotter, at mange simpelthen får GMR (Get More Rats) smiley Jeg startede selv med 2.....

Jeg tror de selv siger fra hvis de får for meget opmærksomhed. Forstået på den måde, at de går hen og sover smiley Det gør mine, når de har været ude noget tid i hvert fald.
    For lidt kan de sagtens få: Så får du nogle knap så tamme rotter ud af det og det er der jo ikke meget sjov ved.

Sørg for et godt foder. Det kan være fx Altromin som er en pille der indeholder alt hvad de har brug for.
    Hamster crispy eller MultiFit Proffesionel til rotter er begge gode gnaverblandinger, der egner sig godt til rotter.

Bundstrøet må ikke være noget der er lavet af grantræ. Biobase/Hemp, carefresh, boxo eller lignende er super velegnet.

• #2   3. dec 2010 Ligeledes vil jeg anbefale dig at købe unger hos en avler. Der er som regel tænkt godt over parringen, sørget godt for mor under drægtigheden og ungerne har fået tilskud mv. så de er klar på et godt liv smiley Desuden er de håndteret stort set fra fødslen af, så du ikke ender med 2 sky rotter, som du skal kæmpe med at tæmme smiley

• #5   3. dec 2010 Woow! Jeg siger mange tak for de kanon godt uddybede svar, jeg kunne simpelthen ikke bede om mere! smiley

Og Stine - dig kender jeg jo fra lokalområdet/hesteverdenen/din lillebror, så jeg har da gode råd ret så tæt på mig smiley :D smiley

• #6   3. dec 2010 Sif, jamen velbekomme smiley Du skriver bare, hvis du har nogen spørgsmål - vi er mange der gerne giver en hjælpende hånd smiley

• #8   3. dec 2010 Hehe Pia, du må være noget hurtigere på tasterne smiley
    Og ellers kan du garanteret komme med et ekstra guldkorn, som vi har glemt smiley

• #10   3. dec 2010 Der vil altid være noget - jeg ligger også syg smiley

Om ikk andet så kan det jo være der kommer flere spørgsmål med tiden og så er du måske hurtigst smiley

• #12   3. dec 2010 Jo tak og lige over til dig også smiley

• #14   3. dec 2010 > Maria <

Det lyder bare rigtig godt - mange tak :D:D

KungFu Rats .

Hehe, mange tak til dig også smiley

Stine smiley

Jeps - det er mig smiley hehe, jeg vidste faktisk ikke at du havde rotter.. Jeg troede kun det var marsvin smiley men det tilbud, vil jeg da helt klart have i baghovedet, det værdsætter jeg smiley :D

Kommentér på:
At få smag for rotter?!

Annonce