At få smag for rotter?! {{forumTopicSubject}}
Hej mennesker
Jeg har nu stiftet bekendtskab med en tamrotte.. Jeg er solgt !! En af min fars venner har den dejligste, tammeste og mest legesyge rotte. Og jeg længdes efter selv at have den oplevelse på dagligt basis. Men jeg har, af gode grunde, en pokkers masse spørgsmål.
Jeg kunne godt tænke mig 2 rotter, så de har hinandens selskab, men er det så bedst at anskaffe 1 hun+ 1 han, 2x hun eller 2x han ? Jeg er ikke interesseret i at avle, så kastrering ville være at foretrække hvis der skal være 2 køn..
Hvor stort et bur er at foretrække for 2 stks rotter? Er det her for lille? http://www.lux-shoppen.dk/furet-p-521.html
Hvor meget tid er passende at bruge på dem dagligt? Kan de få for meget opmærksomhed? (grænse?) for lidt opmærksomhed? (grænse?)
Har søgt lidt på google, men har ikke rigtig fået et klart svar på mine spørgsmål - og jeg vil meget gerne høre lidt forskellige meninger
apr 2010
Følger: 48 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 16 Svar: 1.298
Og altid samme køn. Rotter bliver kønsmodne i en meget tidlig alder og hunnerne kommer i løbetid hver 4.-6. dag, så det kan blive til mange unger
Det bur du har fundet er RIGELIGT stort
Jeg tror de selv siger fra hvis de får for meget opmærksomhed. Forstået på den måde, at de går hen og sover
For lidt kan de sagtens få: Så får du nogle knap så tamme rotter ud af det og det er der jo ikke meget sjov ved.
Sørg for et godt foder. Det kan være fx Altromin som er en pille der indeholder alt hvad de har brug for.
Hamster crispy eller MultiFit Proffesionel til rotter er begge gode gnaverblandinger, der egner sig godt til rotter.
Bundstrøet må ikke være noget der er lavet af grantræ. Biobase/Hemp, carefresh, boxo eller lignende er super velegnet.
apr 2010
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 2
Og Stine - dig kender jeg jo fra lokalområdet/hesteverdenen/din lillebror, så jeg har da gode råd ret så tæt på mig
apr 2010
apr 2010
Og ellers kan du garanteret komme med et ekstra guldkorn, som vi har glemt
apr 2010
Om ikk andet så kan det jo være der kommer flere spørgsmål med tiden og så er du måske hurtigst
apr 2010
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 2
Det lyder bare rigtig godt - mange tak :D:D
KungFu Rats .
Hehe, mange tak til dig også
Stine
Jeps - det er mig
At få smag for rotter?!