4.582 visninger
|
Oprettet:
Opfedning af kanin ??? {{forumTopicSubject}}
Hvad er godt, til at fede en kanin op????
min ene kanin er blevet temmelig tynd, selvom han får kaninpiller og grønt, hver dag.
Så tænkte på, om der var noget der er extra godt og fedende at give???
Jeg har taget ham indenfor, fordi han er blevet tynd.
Han har fin afførring, men er ikke meget for at drikke. Jeg giver ham vand med en sprøjte.
Ellers spiser han fint, er blevet lidt mere aktiv. Men er stadig meget tynd.
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 36 Gnavere: 5 Emner: 22 Svar: 1.143
Man skal passe på med at "fede" dem op, da meget af fedtet sætter sig omkring deres organer. Men ellers ville jeg da prøve at sætte ham op i foder??
Men måske han har orm eller andet der gør at den har tabt sig. Det undre mig bare at den ikke vil drikke heller, og at den ikke er så aktiv.
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
I det hele taget er det bedst at "fede dyr op" på deres rigtige foder.
apr 2010
Følger: 21 Følgere: 19 Gnavere: 2 Emner: 29 Svar: 153
Det har hjulpet meget på energien og jeg er da også begyndt at kunne se en forskel på hans vægt.
Jeg fyldte mens han var meget lidt aktiv halm i hele buret rundt om ham og meget af det så han kunne holde varmen. Han kunne faktisk kun komme til mad og vand en uges tid og kunne ikke løbe ned i løbegården som er knyttet til hans bur, før jeg vidste energien var der så han kunne holde varmen.
Ud over at han får 150 ml gnavermix får han samtidig 50 ml solsikkefrø da det feder godt. Dette er kun en overgang indtil han har fået lidt "sul" på kroppen og jeg igen kan give ham hans vante foder.
apr 2010
Følger: 21 Følgere: 19 Gnavere: 2 Emner: 29 Svar: 153
apr 2010
Følger: 40 Følgere: 36 Gnavere: 11 Emner: 10 Svar: 496
Ikke for at gøre dig nervøs eller noget, men kaniner er byttedyr dvs. de fleste også kan se friske/raske ud lige til sidste åndedræt, stort set.
Hvis han ikke viser tegn på bedring snart ville jeg lige ringe til dyrlægen, hellere én gang for meget end for lidt..
Held og lykke og god bedring med ham!
Mvh.
apr 2010
Følger: 156 Følgere: 154 Gnavere: 6 Svar: 352
Dyrlæge vil nok være et passende råd.
Mht. foder.. Tja, fedende mad er nok ikke så godt, som nævnt overstående sætter det sig ved organerne.
Sæt foder mængden op, hvis du er ikke er sikker på at han spiser det, så blød kaninpiller op og giv det via sprøjten . <b>HUSK</b> at det ikke må lægge i over en dag, så mugner det'!
Men et smut hos dyrlægen, rent vand, fri adgang til foder og frisk hø vil jeg nok anbefale
>Hilsen fra Didde B - Stald Tara, fordi at computeren ikke kan logge ud .. :b<
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 215 Gnavere: 31 Emner: 53 Svar: 1.080
En kanin der ikke selv drikker er syg !!
Opfedning af kanin ???