458 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Opfedning af kanin? Opfedning af kanin?

Jeg har en rimelig stor blandingshun der har været en masse igennem, hun går med unger der nu er fire uger og det var en hård fødsel med alt for mange unger - hun har så været passet i tre uger hvor de åbenbart ikke har fået mad, hvilket kan ses da hun er ekstremt tynd.

Jeg købte med det samme piller til dem og de står nu herhjemme igen - hun får kaninpiller og blandingsfoder en gang om dagen og ungerne får også, de har fri adgang til hø som de dog ikke spiser af, også får de tørrede brændenælder engang imellem.

Hvad mere kan jeg gøre, for at hun får taget på igen? Hun har taget en smule på siden, men synes stadigvæk at hun er alt for tynd! Er også bange for at ungerne ikke får nok, nu når hun ikek har fået nok..

De er heller ikke vandt til foder - og spiser ikke? Hvad med det?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af loftlampe 400 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.
  • opsætning af 2 natlamper 700 kr.
  • Montering af termostat på radiator 800 kr.
  • Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • slibning og service af elektrisk plæneklipper 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opfedning af kanin?
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
    #1   2. jul 2012 Hø, grønt, kaninpiller og evt. en håndfuld tørret brændenælder dagligt (som indeholder kalk, hvilket er godt for hende - men undlad kalksten!)

Hun må ikke tage på for hurtigt, så bare giv hende foder som du plejer - men selvfølgelig hø og grønt dagligt. De tørret brændenælder er godt for mælkeproduktionen, specielt når hun er så afkræftet som du beskriver.

• #2   2. jul 2012 Jamen så kan jeg da se at jeg gør det helt rigtige! smiley

Ville aldrig give kalksten eller andet til mine kaniner.

Nej, derfor holder jeg også lidt igen med foder men skal også tænke på ungerne jo..

Kan hun få brændenælder der ikke er tørrede? og hvordan tørrer I dem?

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
    #3   2. jul 2012 Hov, havde ikke set at du allerede gav hende brændenælder - jeg skrev bar ud fra de første afsnit du har skrevet :$

Nå men, husk at hun ikke må tage på for hurtigt. Det skal gå langsomt / stille og roligt. Ungerne skal nok spise fastføde når de er klar til det.
    Bland evt. lidt havregryn i. smiley

Jeg køber dem tørret hos dyrehandlere, men ellers skal de bare i ovnen på 50-100 grader i omkring 5 timer vil jeg tro.
    Jeg har prøvet at give mine egne samt min kusines kanin friske brændenælder, men det ville de ikke spise. Jeg tror også at de brænder læberne ved det.

• #4   2. jul 2012 Jeg plejer bare at hænge dem inde i stalden og lade dem tørre af sig selv - havde slet ikke tænkt på det med ovnen!

Har overvejet at plukke EN MASSE og plukke bladene af og ligge dem i stalden og vende dem engang imellem - men de spiser jo også stilkene?

Kommentér på:
Opfedning af kanin?

Annonce