635 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Kaniner skal væk Kaniner skal væk

Hej HG.

Jeg har desperat brug for råd og henvisninger til steder hvor jeg kan ligge opslag op omkring disse 5 dejlige hjemløse kaniner! Eller om der er nogle som ville hjælpe med at finde et godt hjem til dem.

Det er alle 5 hun kaniner - 4 af dem er 12 uger og en er et par år gammel.
De er alle meget tamme og kælne og helt gratis - bare de får et godt hjem.
De befinder sig hos en dyrelæge i Fredensborg (Helsingørvej 1) hvor man kan ringe til mellem 8:00-17:00 på deres nummer 48 48 50 40, og har indtil fredag til at finde er nyt hjem (ellers bliver de aflivet).

Jeg håber at der er nogle der vil hjælpe, eller have dem!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af loftlampe 400 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.
  • opsætning af 2 natlamper 700 kr.
  • Montering af termostat på radiator 800 kr.
  • Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • slibning og service af elektrisk plæneklipper 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kaniner skal væk
  • #1   9. nov 2016 Aflivning ville nok være det bedste for disse kaniner.

• #2   9. nov 2016 hvorfor syntes du det? de fortjener da en chance

• #3   9. nov 2016 Der er så mange kaniner som søger et hjem og chancen for at disse kaniner skal kunne finde et fast hjem er lille.

• #5   9. nov 2016 Dyreværnt har sikkert ikke plads, og det kan også koste noget at aflevere dem.

Hvad er der galt med aflivning? Så er man 100% sikker på at de aldrig kommer i en dårlig situation igen.

• #6   10. nov 2016 jeg kan dog glædeligt fortælle at alle kaninerne har fået et hjem nu. smiley

Jeg syntes at det er synd at man ikke giver dem en chance og bare tager livet fra dem før det overhovedet er begyndt! De er jo sunde og raske smiley Børn som ingen familier har bliver da heller ikke aflivet? nu ved jeg godt at det er en lidt urealistisk sammenligning men stadig...

• #8   10. nov 2016 Arh at sammenligne børn med dyr er lidt sygt.

• #9   10. nov 2016 det var også det jeg skrev med at man ikke som sådan kunne sammenligne det, men ideen var at jeg ikke syntes at det er ok at aflive uden at prøve at finde et hjem... kan godt se at det var lidt fejlformuleret af mig.

• #10   10. nov 2016 Hvorfor er det synd at aflive kaniner som er uønskede? Men godt de har fået et hjem.

• #11   10. nov 2016 Det et ret søgt argument det med børn. Nej, jeg ville ikke slå mine børn ihjel selvom vi pludselig stod uden tag over hovedet. Men jeg kunne godt finde på at gøre det med mine dyr, i samme situation, hvis jeg ikke kunne finde hjem jeg mente var gode nok.

• #12   14. nov 2016 Spooks: Teoretisk set nej det er ikke sygt at sammenligne Børn med Dyr, Mennesker er faktisk også dyr - og en kanin er mindst ligeså vigtig som en menneske.

• #13   14. nov 2016 Øh det giver slet ikke mening overhovedet.

• #14   14. nov 2016 Nu er vi langt ude. Ja, mennesker er også dyr. Svampe kunne man også argumentere for som værende dyr, idet de er er mellemting mellem et dyr og en plante. En flue er også et dyr, det er en myg også. Godt nok insekter, men stadig dyr.

Men nu er det sådan, at hver enkelt art er skabt til at sætte sig selv først, forstået på den måde, at det for feks en kanin, er noget vigtigere at dens afkom overlever og har det godt, end ethvert andet dyrs afkom. Nogle af os er så udviklet til at passe mere på vores afkom end andre, men i sidste ende er det hele et spørgsmål om evolution, og vores genetisk disponerende behov for at vores egen art overlever. Derfor kan man slet ikke sidestille et menneskebarn med en kanin. Det giver overhovedet igen mening at drage den form for parallel.

• #15   15. nov 2016 Godt de fik et nyt hjem..❤️ Jeg syntes der generelt bliver født for mange kaniner / hunde som går en usikker fremtid i møde bare se på dyreinternaterne, heldigvis for dyrene er der mange gode mennesker der vil tage sig af dem som bare bliver efterladt, puha bare lidt luft....😄

• #16   15. nov 2016 Det er så forkert at true med aflivning.. Så afliv dem da... Dyr skal ikke være impuls køb fordi man så redder dem fra en aflivning..

Kommentér på:
Kaniner skal væk

Annonce