Kanin fedtet pels Kanin fedtet pels
Hej kloge hoveder.
Jeg passer kanin for min søster i de her dage. Jeg har lagt mærke til, at han har en underlig pels i forhold til hvad han plejer. Han føles fedtet over hele kroppen, nærmest som om, at nogen har spildt sodavand ud over ham, og så er pelsen blevet meget lys i spidserne. I hovedet har han fået et par totter, hvor pelsen er anderledes end resten af kroppen. Er der nogen, som har et bud på, hvad det kan være, og om dyrlæge er nødvendigt eller kan vente til torsdag hvor min søster er hjemme igen?
Min søster tror måske, at det kan være pelsmider.
Jeg vedlægger et par billeder.
I hovedet er det området lige over næsen og et område over øjet, men det er lidt svært at se på billedet. Det er næsten som om at pelsen er længere og mere strittende de steder
jun 2015
Følger: 4 Følgere: 8 Gnavere: 4 Emner: 5 Svar: 58
jul 2016
Følger: 35 Følgere: 50 Gnavere: 1 Emner: 22 Svar: 122
jun 2015
Men det kommer også igen. Han har åbenbart haft det et stykke tid, for min søster siger, at det bliver bedre, hvis man børster ham, men så kommer det igen.
jul 2016
Følger: 35 Følgere: 50 Gnavere: 1 Emner: 22 Svar: 122
feb 2011
Følger: 36 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 808
jun 2015
Nej, han har ikke skæl. Hans hud og underuld er rigtig fin at se på
Hans ører har set sådan ud i er halvt års tid, siden han blev kønsmoden, så tror ikke at det er fæl.
jun 2015
jun 2015
Kan jeg vente med at kontakte dyrlægen til i morgen?
nov 2014
Følger: 3 Følgere: 3 Gnavere: 2 Emner: 11 Svar: 23
jun 2015
Jeg ringede til vores lokale dyrlæge først. Den nærmeste kaninkyndige ligger 40 km væk, og jeg havde ingen bil, så det lod sig altså ikke lige gøre. De vidste ikke rigtig hvad det var, men mente at et dyrlæge besøg sagtens kunne vente til at min søster kom hjem fra ferie, så hun selv kunne tage med. Da de så kom hjem, og der kom en bil igen, blev vi enige om at kontakte den kaninkyndige dyrlæge i Ølgod. Hun mente heller ikke, at det var noget akut, så vi fik en tid i dag. De er så lige kommet hjem derfra, og dyrlæge sagde, at han har en ualmindelig flot pels, og den eneste forklaring på at pelsen ser ud som den gør er, at han sveder.
Kanin fedtet pels