2.464 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Kanin fedtet pels Kanin fedtet pels

Hej kloge hoveder.
Jeg passer kanin for min søster i de her dage. Jeg har lagt mærke til, at han har en underlig pels i forhold til hvad han plejer. Han føles fedtet over hele kroppen, nærmest som om, at nogen har spildt sodavand ud over ham, og så er pelsen blevet meget lys i spidserne. I hovedet har han fået et par totter, hvor pelsen er anderledes end resten af kroppen. Er der nogen, som har et bud på, hvad det kan være, og om dyrlæge er nødvendigt eller kan vente til torsdag hvor min søster er hjemme igen?
Min søster tror måske, at det kan være pelsmider.
Jeg vedlægger et par billeder.

I hovedet er det området lige over næsen og et område over øjet, men det er lidt svært at se på billedet. Det er næsten som om at pelsen er længere og mere strittende de steder

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kanin fedtet pels
  • #1   1. aug 2016 Og kroppen

profilbillede
  • #2   1. aug 2016 Hejsa. Mit bedste bud er at prøve at give ham et bad. Det ligner, at han er meget fedtet.

• #3   2. aug 2016 Jeg troede helst man skulle undgå at bade kaniner?
    Men det kommer også igen. Han har åbenbart haft det et stykke tid, for min søster siger, at det bliver bedre, hvis man børster ham, men så kommer det igen.

• #4   2. aug 2016 Nå okay. Det virker lidt mærkeligt

• #5   2. aug 2016 Kan han have tisset på sig selv (strint)?

• #8   2. aug 2016 Han lugter overhovedet ikke, så tror ikke at han har tisset på sig selv.
    Nej, han har ikke skæl. Hans hud og underuld er rigtig fin at se på
    Hans ører har set sådan ud i er halvt års tid, siden han blev kønsmoden, så tror ikke at det er fæl.

• #9   2. aug 2016 Eller han har faktisk noget Hvidt skæl-agtigt i nakken, men i nakken er hans pels fin, og på resten af kroppen er der ikke noget.

• #12   2. aug 2016 Min søster siger, at hun har set hvide ting i hans nakke, inden de tog af sted, men jeg kan ikke se noget overhovedet. Hans underuld og hud ser rigtig fin ud, synes jeg. Det er mere spidserne er pelsen, som er mærkelig.
    Kan jeg vente med at kontakte dyrlægen til i morgen?

• #15   4. aug 2016 Hvad får han at spise? smiley Det kan være at hans diæt kan have noget med det at gøre.. smiley

• #16   8. aug 2016 I får lige en lille update.
    Jeg ringede til vores lokale dyrlæge først. Den nærmeste kaninkyndige ligger 40 km væk, og jeg havde ingen bil, så det lod sig altså ikke lige gøre. De vidste ikke rigtig hvad det var, men mente at et dyrlæge besøg sagtens kunne vente til at min søster kom hjem fra ferie, så hun selv kunne tage med. Da de så kom hjem, og der kom en bil igen, blev vi enige om at kontakte den kaninkyndige dyrlæge i Ølgod. Hun mente heller ikke, at det var noget akut, så vi fik en tid i dag. De er så lige kommet hjem derfra, og dyrlæge sagde, at han har en ualmindelig flot pels, og den eneste forklaring på at pelsen ser ud som den gør er, at han sveder.

Kommentér på:
Kanin fedtet pels

Annonce