758 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Behandling af vores kære.. (Uskyldige dyr) Behandling af vores kære.. (Uskyldige dyr)

Hejsa..
Jeg bliver SÅ frygtelig ked af det, nårJ eg gang på gang læser noget om/omkring, hvordan andre ereller behandler "Det bedste der findes"....Nemlig dyrene..
Jeg kan ikke lade være med at tænke..
Hvordan pokker....bande.. bande og bande samt rigtig mange flere slemme ord Jeg let ikke tør skrive eller nævne her..
Hvorfor I hede hule hel.....
Er der eller findes der i det hele taget folk der kan være så onde
mod de stakkels dyr..?
Dyr er simpelthen det bedste der findes på denne jord
Og
helt ærligt..
De ka jo ikke selv gøre for at de er landet eller kommet til denne verden, som desværre alt for ofte er og kan være ret ond..
Specielt for dyrene, som jo reelt ikke kan sige eller gøre noget.
Jeg tænker tit på/med mine egne dyr..
Hvor dårlig samvitighed Jeg har hvis der bare kommer til at gå en halv dag mere end der normalt,
Hvor Jeg ikke lige får givet dem rent vand og foder mm.
Man skal jo som "menneske" OG ejer af dyr tænke på..
Dyrene KAN jo ikke selv skaffe sig noget rent vand eller foder..
De er jo aimpelthen lost.
Hvis ikke VI er der og sørger for dem.
Det er jo (eller kan være) den visse død hvis ikke VI sørger for vores kære ..
Noget af det bedste der findes og som gør at det er værd at stå op til hver morgen..
Jeg er selv efterhånden en "gammel" tøs..
Og
Selv om der har været perioder hvor min økonomi ikke har været værd at skrive hjem om..
Så var det vigtigste for mig først og fremmest været, at mine dyr fik foder OG vand.. (Samt selvfølgelig rent bur mm...)
Hvis ikke Jeg havde råd til noget tii mig selv..
Tjae så måtte Jeg vente..
Mine dyr SKULLE ha' ..
Jeg kunne godt vente samt undvære..
Jeg mener bare at nogle gange er mennesker så selviske..
Mig mig og mig..
Men sådan erdet desværre ofte..
Ja, I må undskylde mit øfferi men Jeg blev virkelig vred og bliver det HVER gang Jeg læser om dyr, som ikke er elller bliver behandlet ordentigt.
(Det er desværre ikke så sjældent der sker disse "ting".
Hvor man hører om dyr der er blevet mishandlet/misrøgtet..
Dem der har behandlet disse stakler på disse måder de skulle selv hænges op i noget der gør ondt og så hives ned i små ryk...
UDEN nogen chance for at få mad eller drikke..
Så kan De måske selv føle hvordan det er De har behandlet disse stakkels forsvarsløse små væsner..
Det er der heldigvis mange af os som ser disse/vores dyre som..
Nå, Jeg måj hellere slutte..
Det er og var bare( lidt af) min mening...

Hilsen fra

E.A.N. /
2770 Kastrup...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Behandling af vores kære.. (Uskyldige dyr)
  • #1   26. feb 2016 SÅ godt sagt!!!!! Tommel op til dig smiley

• #2   26. feb 2016 Du virker som et rigtig dejligt menneske!.!

• #3   26. feb 2016 Preaching to the choir

Men dem du skal have fat i, er dem der har en stemme i den politiske debat. Problemet er, at der stort set kun er fokus på landbrugsdyr, og så på egentlige overgreb af dyr.
    Der er ellers flere undersøgelser der tyder på, at gennemsnits kæledyret har det væsentligt værre end gennemsnits landbrugsdyret.
    Men går vi ud og siger til gennemsnits hr og fru Danmark, at den lille vovse altså ikke trives, og ikke bør få lidt ekstra godt, for nu er den overvægtig, og det tangere faktisk vanrøgt, så mister man både medlemmer og penge.

Så som jeg ser det, er der ingen der tør tage fat i problematikken, og når det gøres, er det ofte ikke på en ordentlig måde.
    Information er ikke noget vi ønsker. Vi vil selv, og vi kan selv, og der er ingen der skal fortælle os, at andre måder at gøre det på, formentlig var mere hensigtsmæssigt.

Når det så endelig bliver påtalt. Er det med store bogstaver, og den får ikke for lidt om at der aldrig er grunde, og at man bare må spænde hjelmen når det handler om ens dyrs velbefindende.

Den der tilgang med, at man godt ved at det er af bedste mening, men at der måske var noget andet der var bedre for dyret, ser man ikke rigtig.

I sidste ende er dyrene taberne - men igen, her inde gør det hverken fra eller til med sådan et opslag. For folk der sidder denne type steder, har ofte et ønske om at søge og dele viden. Problemet er det markante flertal, der tænker, at når naboen kan, så kan jeg også, og ikke lige får overvejet, at der faktisk er en del man skal sætte sig ind i.

Og du er jo faktisk selv ude i det samme. Du antager, at alle der gør noget ved dyr, der er mindre hensigtsmæssigt, gør det af ond vilje. Men sådan er det langt fra altid, mange gør det simpelthen fordi de ikke ved bedre. Jojo, så kunne de læse op, men når alle dem de kender, gør det på samme måde, hvorfor skulle de så gøre det? Så tror de jo at de gør det bedste de kan.

Der er behov for information og positiv dialog. Ikke heksejagt. Du hjælper ingen dyr på den måde.

• #4   26. feb 2016 synes det er så godt skrevet og du har så meget ret!! som menneske har man et ansvar overfor dem der ikke kan selv og i dette tilfælde er det dyrene! desværre er der bare alt for få der tager det ansvar smiley
    din besked røre mig dybt, så godt skrevet!

Kommentér på:
Behandling af vores kære.. (Uskyldige dyr)

Annonce