{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
408 visninger | Oprettet:

Spørgsmål vedr marsvine på 2 år. {{forumTopicSubject}}

Hej GG.

Som overskriften lyder så har jeg lige et spørgsmål vedr marsvine på 2 år.
Det drejer sig om at min søster går med tanken om at anskaffe sig to marsvine. Hun har været på nettet og kigge efter nogle og hun har fundet en privat som der har to hunner fra april 2014 til salg. De har altid gået sammen og eftersigende skulle de være tamme og vant til at være i hænder. Men så er det at min søster spørg om det er bedst at købe nogle som der er yngre end de 2 år? Hun tænker på at nu hvor marsvin jo ikke bliver særlig gamle. Og der udover vil hun jo også gerne kunne præge dem i form af at gøre dem endnu mere tamme og det ved hun ikke om hun kan med dem pga deres alder. Helt små unger vil hun helst ikke.
Så hvad siger i?
På forhånd tak ☺

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål vedr marsvine på 2 år.
  • #1   24. feb 2016 Man kan altid præge masvin uanset alder. Tamhed er ikke noget som man kun kan når de er unger. Marsvin skal gøres trygge i de omgivelser de er i, samt med de mennesker som håndtere dem.

Derfor handler det ikke om alderen, men om indsatsen man gør med dyrene.

Så der er ingen grund til hvorfor hun skulle købe nogle yngre marsvin.
    Marsvin som ikke er unger er bestemt lige så gode som unger, og i bund og grund lige så gode og lige så meget marsvin som unger er.

Og i sidste ende fortjener de jo lige så meget et hjem som unge marsvin gør.

I vores formidling får vi mange marsvin ind på 2 år og ældre, og det er ikke noget problem for dem at komme i nyt hjem eller til nye mennesker.

• #2   24. feb 2016 Von Sortfod:
    Mange tak for dit svar. Det bliver min søster glad for at høre, for hun syntes rigtig godt om de to marsvine som hun har fundet men hun var bare i tvivl omkring det med alderen. Du har helt ret i at "ældre" marsvine og andre dyr for den sags skyld har lige så meget fortjent et godt hjem som små unger har.
    De marsvin som min søster vælger at købe, de vil i hvertfald få det rigtig godt. Hun vil bruge meget tid med dem og de vil få masser af kærlighed. Hun har haft marsvin før men det er efterhånden nogle år siden. Og efter hun har oplevet vores, så er hun begyndt at savne det.
    Men hun bliver glad for at høre at man kan gøre marsvine tamme uanset alderen. Så tak for svaret smiley

• #4   24. feb 2016 Jeg fik mine marsvin som et års. Kan ikke se der skulle være noget i vejen for at få dem som to års smiley Jeg tror tværtimod det er smart at de er tamme i forvejen smiley

• #5   24. feb 2016 Bjørk og Ejer af smukke tot:
    Mange tak for jeres svar. Ja det var også det som min søster havde tænkt med hensyn til at marsvin jo desværre ikke lever så længe, at hun gerne vil have glæde af dem længst muligt. Men okay man har jo også hørt om marsvin som der er blevet ca 6/7 år gamle. Men det kommer jo også an på hvilket foder de får og så pasningen af dem, tænker jeg.
    Min søster har talt med sælgeren i tlf og spurgt til både pasningen og om hvor tamme de er. For på det ene billede i annoncen ser min søster, at der intet er i deres bur udover en madskål og drikkedunk - intet hus eller tunnel eller noget som helst. Så min søster tænkte at det måske var en som der ikke havde intr sig synderligt meget i dem og derfor ikke var tamme. Men min søster fik af vide at de er meget oppe og også sommetider på gulvet og at de skulle være forholdsvis tamme. Men som Von Sortfod også skriver, at så kommer det jo an på hvor ihærdig man er og hvor meget tid man vælger at bruge på dem.
    Min søster skal over og se dem i weekenden, så det bliver spændende at se om hun kommer hjem med de to skønne piger smiley

• #6   24. feb 2016 Marsvin der ikke er tamme som voksne kan sagtens gøres tamme uden problemer hvis man gider bruge tiden på det. Men selvfølgelig hvis man er af den type som ønsker super tamme marsvin når man køber dem ja så kan det være svært.
    Men som med alle dyr kræver det en indsats, og er man ikke villig på at bruge tiden på dyrene og indsatsten ja så er det svært.

Marsvin lever nu en del længere end et gennemsnit på 2 år. Det mest normale er 4-5 år efterhånden. Men alt lige fra generne til om de har været brugt i avl, eller hvordan de er blevet passet spiller ind.

Men igen du kan jo også risikere et marsvin på 3 måneder pludselig ligger død uden varsel.

Synes personligt det er en underlig holdning at have at man ikke ønsker marsvin på 2 år eller mere, og glæder mig over det heldigvis er få der har den holdning ellers ville jeg som formidlingssted skulle aflive rigtig mange marsvin når ingen gad og have dem, i stedet for de en ny chance i livet hos en ny familie.

• #7   24. feb 2016 Jeg bliver meget forvirret når i alle siger marsvin ikke bliver særligt gamle??
    De kan blive op til 10 år?? smiley

• #8   24. feb 2016 Nasamusen ja det kan de, men det er desværre bare ikke så tit det forholder sig sådan smiley

• #9   24. feb 2016 Von Sortfod:
    De marsvin som min søster ønsker behøver ikke at være super tamme, bare hun kan komme til dem og fx kan sidde med dem - hvis de altså vil for det er jo heller ikke alle marsvin som gider at blive kælet med. Jeg ved i hvertfald at hun vil bruge meget tid på dem, så mon ikke det lykkedes uanset om det bliver dem her eller nogle andre.

Nanamusen:
    10 år - okay jeg vidste ikke at de kunne blive så gamle. Jeg tror at det ældste marsvin som jeg har hørt om blev ca 6 år. Men så ved jeg da det smiley

• #10   24. feb 2016 Von Sortfod:
    Glemte at skrive før at min søster ikke har noget imod at købe et marsvin på 2 år eller derover. Den eneste "bekymring" som hun havde omkring den alder, var om hun kunne gøre dem nogenlunde håndtamme, nu hvor de ikke er unger, for hvis ikke de er vant til så meget menneskekontakt. Men det lader det til at det ikke er noget problem. Så det har hun intet imod - voksne marsvin er jo ligeså søde som ungerne er smiley

• #11   24. feb 2016 Josephine A: Det var ikke henvendt til dig mit sidste indlæg men til Bjørk.

• #12   24. feb 2016 Von Sortfod:
    Nåå okay så var det bare mig som misforstod smiley

Min søster og jeg takker i hvertfald for alle jeres svar samt hjælp smiley

Kommentér på:
Spørgsmål vedr marsvine på 2 år.

Annonce