841 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Laura S
Laura S
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Pludselig død hos rotter? Pludselig død hos rotter?

Min ene rotte døde her i eftermiddags, meget pludseligt.

Han spiste som han plejede i morges, han var energisk og aktiv, ikke mere end 10 måneder gammel.

Da jeg kom for at fylde deres skåle igen omkring klokken 12, kom han ikke op.
Han sad krummet sammen nede i bunden af buret, og reagerede ikke på hans normale kaldelyd.

Han var meget svag, så jeg samlede ham op og puttede ham i en kasse med tæpper, og sad med ham indtil han til sidst fik krampetrækninger og døde.

Han havde ikke nyst, hostet, eller vist nogle tegn på at have det skidt overhovedet, så jeg forstår virkelig ikke hvad det kan have været..

Den anden rotte spiser præcist det samme, og han lader til at have det fint, men nu er jeg bekymret for om han mon er syg også? Eller om sådan noget bare sker nogle gange?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pludselig død hos rotter?
  • #2   19. jan 2016 Det skete for mit marsvin. Det var kredsløbssvigt. Men ja tag dem begge til dr. Dyr og få dem tjekket smiley

• #3   19. jan 2016 Det kan muligvis have været en hjerneblødning. Jeg ved, at det kan forekomme hos marsvin, så mon ikke også hos rotter.

Har du kontakt med en erfaren opdrætter, der måske har oplevet noget lignende? Og kan sige god (eller ej) for foderet?

• #5   19. jan 2016 Vores rotte var sådan da hun havde ædt rotte gift men det tror jeg ikke tilfældet er her.
    Men igen det kan være mange grunde til at rotten døde, så jeg ville tage den døde og raske rotte med til dyrlægen bare for en sikkerheds skyld smiley

• #6   19. jan 2016 Hvad fodre du dem med, og hvilket bundlag har du?

- Det kan desværre ske, at den har fået en hjerneblødning eller hjertestop. Du kan vælge for ét beskedent beløb, af få den obduceret hos dyrlægen. Og den vej igennem få nogle svar, om det er noget arveligt eller sygdom i henhold til din anden rotte.

Så er næste spørgsmål jo, hvor har du købt dine rotter?
    For dyrhandler er jo desværre den sikre vej, til at få syge dyr. Også selv om de ser raske ud. Hvor imod opdrætter, kender deres linjer noget bedre.

• Laura S
    Laura S Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #7   20. jan 2016 De er købt fra en privat ejer, jeg desværre ikke har kontakt til længere, for snart et år siden.
    Jeg fodrer dem generelt med en hjemmelavet mix af nødder (ikke rå), friske frugter, grøntsager og melorme.
    Jeg her tre lag fleece tæppe som bundlag, så der er ikke noget giftigt der.

En af mine bekendte sagde at han muligvis kunne være faldet og landet forkert, eftersom at buret er tre etager højt.

• #8   20. jan 2016 Det skete også ved min gamle mus.. (Havde 4 og så døde den mindste som var nogle uger! Gammel)
    Hun havde heller ikke vist noget, og hun spiste ligesom de andre. smiley
    Og så rengørede jeg bur, og da jeg kom ind med buret lå hun død i transportkassen smiley smiley

• #9   21. jan 2016 Tja, altså når jeg ser på den kost du giver dem. - Så ringer alle mine alarmklokker.
    *Jeg fodrer dem generelt med en hjemmelavet mix af nødder (ikke rå), friske frugter, grøntsager og melorme.*
    - Nødder feder utroligt meget, melorme feder, grønsager kan de ikke leve af alene. Hvor får de deres protein fra? Da jeg havde rotter fik de Altrominen, og hamster Crispy (som godbidder i skålen i ny og næ.) Og ellers lidt katte/hundetørkost. Og ellers alt godt jeg kunne finde, eks. havde vi fået kylling fik de resterne osv. melorme fik de som weekends hygge. Og ellers andre lærke indsekter, og babymos.

Det foder jeg nævner kan du læse om her:
    http://hybels.dk/nytforum/phpBB3/viewtopic.php?f=14&t=40295

Syntes du skal finde en god opdrætter, og spørge om du må have personen som en back up - da det lyder til du godt kunne bruge, nogle gode råd til hvordan sådan nogle faktisk skal passes smiley Så de får det endnu bedre.

Sofie LUX, kan sikkert henvise til en opdrætter nær dig.
    http://www.lux-rotter.dk/
    Og hun har også skrevet ang. fodring på hendes hjemmeside:
    http://www.lux-rotter.dk/rotteholdet.html

Og ellers surf, lidt rundt på nogle rotte opdrætters sider, og læs hvordan de fodre. - Og hvad deres erfaring er. M&M skriver også ang. fodring:
    http://mms-rotterede.weebly.com/om-hold-af-rotter.html

• #10   21. jan 2016 Ja det er vigtigt at rotter får proteiner og kan anbefale rotte piller fra lux shoppen hvor vi blandede katte tørkost i smiley

Kommentér på:
Pludselig død hos rotter?

Annonce