Bider - hjælp! Bider - hjælp!
Hej.
Min kaninunge er nu begyndt at bide, og jeg syntes jeg har forsøgt meget, men det bliver værre og værre, så inden det løber ud af kontrol, vil jeg meget gerne vide hvad jeg kan gøre.
Jeg har prøvet:
At sige højt ah-ah! Når hun bider.
At sige en underlig lyd som hun bliver opmærksom/bange for.
At ignorere hende totalt og sætte hende direkte tilbage i buret.
Håber virkelig nogen kan hjælpe!
apr 2010
Følger: 116 Følgere: 107 Gnavere: 6 Emner: 74 Svar: 317
Hvor gammel er din ??
apr 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 23 Svar: 89
apr 2010
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 1 Emner: 6 Svar: 16
Altså, hun gør det bare hele tiden, men det er aller mest når hun bliver utålmodig, eller når hun er irreteret/utryg. For jeg kan mærke at jo mere jeg skælder hende ud over det, jo mere gør hun det bare, sikkert fordi hun bliver irreteret og utryg. Men hun gør det også somme tider bare af ingen grund, nok bare nysgerrig, og så istedet for at "se med øjnene" så "ser hun med tænderne"..
apr 2010
Hun kaniner er som regel jo også mere aggressive end hankaniner er og der KAN godt være typiske at de er nogle gimper nogle af dem.. men lad os da håbe at det bare er en periode fordi den er ung
apr 2010
apr 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Gnavere: 2 Emner: 27 Svar: 75
Råd mod kaniner som bider.
apr 2010
Tak, det vil jeg prøve. Bruger meget tid med hende, men ja, det bare svært når man ikke ved hvordan man skal reagere når hun bider. Og man bliver selv forskrækket samtidig, så ja, det ikke altid man lige får sagt fy til hende.
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 2 Emner: 9 Svar: 61
Sådan bliver du ved, hvis hun går direkte ud og bider i noget, så gentag det, og sæt hende så ind i buret i 15 min. feks.
Før eller siden alt efter hvor god du er til det, og hvor hurtigt hun er vil hun opfatte at bide i sådanne ting betyder fy og at man bliver frataget sit legerum.
Husk at sørge for at hun har adgang til grene i sit bur hun kan få slibet sine tænder på. Og tjek at tænderne ikke er blevet for lange og genere
Jeg har lært mange kaniner ved denne metode at det er forbudt at bide i alt muligt! Du skal være hjertelig velkommen til at skrive til mig på PB hvis du vil vide mere eller havde eksempler.
Selvom hun er en unge, og det er noget hun skal lærer, hvad hun må og ikke må, skal du lære hende det er forbudt og ikke satse på at det går over. Ellers får du en voksen kanin der napper i alt på sin vej, for det har hun jo altid måtte.
apr 2010
apr 2010
Det kan også sagtens være fordi hun er en unge at hun bider, nogle kaniner bliver roligere med alderen.
apr 2010
apr 2010
Jeg har endnu ikke mødt en kanin man ikke kan rette op på. Det er bare spørgsmål om hvordan du gør det og hvor langtid det tager. Men det er ikke dem alle de blir fejlfrie! Så må man jo tage hensyn til det.
F.eks har Tumle svært ved at lade vær med at bide i mine bøger, og selvom det virker og sige AR og han holder op, ved jeg godt han æder af dem når jeg ikke er hjemme. Koncekenven var at jeg har været nød til at fjernet bøger fra gulvhøjde.
apr 2010
Jeg siger heller ikke at det ikke vil virke at opdrage på den, for det kan det da sagtens, men jeg siger bare at der er en chance for at den bare gør det fordi den er ung ..
apr 2010
apr 2010
Tak for jeres henvendelser, jeg kan bruge noget af jer begges ting, så er glad for i begge skrev, og i kan begge have ret på hver jeres måde, så ingen måde er forkert i det her tilfælde (:
Tusind tak for jeres råd, Louise, jeg vil skrive en PB hvis der bliver problemer, mange tak!
Bider - hjælp!