Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mine Rotter har diarre og nyser hjælp?
  • #1   19. aug 2010 Hvornår har du fået dem?

Hvad får de at spise?

Har de diarre i buret eller kun når de er ude?

Det kunne godt lyde som lidt stress, men det kan også være andre ting.

Nyser de kun, eller er der også mislyde i vejrtrækningen?

• #2   19. aug 2010 Fik dem i mandags.
    Agurger,ratteblanding,spegepølse,hundekiks.
    De har det i buret.
    ´nej de trækker vejret fint

• #3   19. aug 2010 Fjern agurkerne og spegepølsen. Det er ikke rottemad.

Eftersom de kom i mandags, kan det sagtens være stressrelateret. Og det er ganske normalt, at de får en smule forkølelse ved flytning. Lidt lun kamillete, burde kunne klare den.

Agurk er meget vandholdigt, og giver derfor nemt diarre. Giv gulerødder, blomkål, ærter og lignende istedet for. Bare et par gange om ugen.
    Spegepølsen kan sagtens være for stærk for en rottemave. Som kød kan du fx give lidt kødboller, hamburgeryg eller lignende ukrydret kød. Ikke for tit, for de kan nemt få for meget protein og med et ordentligt foder er de dækket rimeligt ind på det område.

• #4   19. aug 2010 Tak for hjælpen smiley

• #5   19. aug 2010 Velbekomme smiley

Vent evt. med at give andet foder end rottefoderet til maven er i orden. Altså hold igen med grøntsager, kød og lignende. Derefter starter du stille op. Maven skal vænnes til det roligt. Så kun en lille smule af gangen smiley

Hvis de ikke vil drikke kamilleteen, så tilsæt en klat honning - det plejer at hjælpe smiley Ikke for meget, honning er jo sukker og rotter har ikke emalje på bagsiden af tænderne, så de kan sagtens få huller.

• #6   19. aug 2010 Okay smiley

• #7   19. aug 2010 Tilføjelse: Kamilleteen bør være håndvarm. Altså som når man serverer for en baby. Hellere lidt for kold end lidt for varm smiley

• #8   19. aug 2010 ja det er rigtigt de ska jo ikk brande sig

• #9   19. aug 2010 De skal ikke have hamburgerryg, det er stadig krydret kød, det er bare krydret med salt, og da rotter ikke kan svede, kan de ikke komme af med salten igen.
    Hamburgerryg er næsten ligeså slemt som at give dem en saltsten.

Og fortsætter diarreen, skal du til dyrlægen efter Zoolac, den kan fås i håndkøb, dvs. du skal ikke betale for konsultation for at få det.

Og så havde jeg nok ikke givet dem kamillethe når de har diarre, da kamillethe er vanddrivende, og det er måske ikke lige det, de har brug for til at gøre diarreen værre.

• #10   19. aug 2010 Annbritt, ja du har ret. Hamburgeryggen var et dårligt bud. Bruger det heller ikke selv til mine. De får ren kogt kød, hvis de får noget.

Og havde ikke tænkt på den med teen og diarréen...

• #11   20. aug 2010 Egentligt havde jeg nok bare taget til dyrlægen og fået zoolac og ivomec.

• #12   20. aug 2010 Der er intet problem i at give kamille te. Der er jo ikke rigtig te i det, så det er megt begrænset hvor vanddrivende det er. Hvis rotterne kan lide det og drikker en masse af det, så er det bare godt da det er vigtigt at de får nok væske når de har diarre.
    Vi har haft held med at give vores drenge lidt groft knækbrød hvis de havde lidt tynd mave. Og ja, så ville jeg nok også sørge for at de kun havde adgang til alm. tørfoder indtil maven er i orden igen.
    Jeg mener ikke mælkeprodukter egner sig ret godt til rotter. De har vist lidt svært ved mælkesukkeret ligesom så mange andre dyr (og mennesker).

• #13   23. aug 2010 Mente ikke ivomec, mente baytril, var ikke helt vågen.

Betina: De har ikke så godt af mælkeprodukter.

• #14   23. aug 2010 hvilket strøgelse går de på?

• #15   23. aug 2010 og har de stadig diarré?

• #16   23. aug 2010 Da jeg købte dem fik jeg alm spåner og nej de har de ikke mere.

• #17   23. aug 2010 De skal ikke gå på spåner..

De skal istedet gå på carefresh, biobase/hemp, majsstrøelse, bøgeflis elelr lign.

Kommentér på:
Mine Rotter har diarre og nyser hjælp?

Annonce