927 visninger
|
Oprettet:
Hjælp mine rotter STINKER! {{forumTopicSubject}}
Hej, har overtager 16 rotter af en der ik kunne have dem mere. Har haft rotter i mange år, men de her stinker virkelig!!! Har badet dem og ja, alt muligt! De er delt op i 3 grupper og selvf piger og drenge for sig. Jeg bruger hemp som bund materiale og so-Cobs som foder. Nogen der har nogle råd? Mvh Rikke
Følger: 39 Følgere: 202 Gnavere: 2 Emner: 14 Svar: 423
Men mere nøjagtig løsning, kan jeg desværre ikke komme med. Det er nogle år siden jeg havde rotte opdræt, og har aldrig oplevet at de skulle lugte så meget at man ikke kan holde det ud og lige frem bader dem.
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
apr 2013
Følger: 3 Følgere: 12 Gnavere: 6 Emner: 70 Svar: 360
Pas på med at gøre for meget rent - desto mere du gør rent, desto mere vil de markere for at beholde deres lugt
aug 2016
Følger: 13 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 2
apr 2013
Rotter har ikke behov for - eller godt af - at komme i bad. Oven på et flytning og SÅ meget rengøring, så forværrer du faktisk bare problemet - ironisk nok Varmt vand og eventuelt sæbe til det værste, men ellers varmt vand eller parfumefri vådservietter. Det er nok til at vi ikke kan lugte det, men at rotterne stadig kan lugte dem - og så vil de ikke markere deres territorium
Så ja, giv det lige en måneds tid, hvor du 1 gang om ugen (eller oftere efter behov) vasker plastting i varmt vand, skifter bundstrøelse og vasker køjer (ideelt så neutralt som muligt, uden at du synes det lugter) - og se om det bliver bedre
I øvrigt, træting holder ikke særlig længe herhjemme hos totterne, det stinker meget hurtigt!
aug 2016
Følger: 13 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 2
Foxyrats, noget helt andet. Har du ikke et opdræt? Skal have en 6-8 hunner mere nemlig. Tak igen
apr 2013
Rotterne fra mig sælges dog på købsaftale, og som udgangspunkt kun til kæl
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
Og så gøre rent 1 gang om ugen i en måneds tid, uden rodalon..
Og så om en måned prøv med rodalon igen
Der kan sagtens ske nye indbyrdes "hvem kan tisse højst" kampe når en hel flok flyttes. Lad dem få ro på også lugt mæssigt Så må du lige bære over med stanken til de er faldet til ro
Hjælp mine rotter STINKER!