18. mar 2014 Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
Kanin aflivning på Radio24syv Kanin aflivning på Radio24syv
Her forleden dag blev der aflivet en 9 uger gammel sund og rask løvehoved (blev omtalt som løvevædder, men var tydeligvis løvehoved eller løvehoved blanding) unge i Radio24syvs studie, blot fordi de ville sætte fokus på dyrevelfærd.
Folk har været rasende over værternes handling - jeg er selv en af dem.
Hvorfor vælge at slå en 9 uger gammel ikke slagte race ihjel (som derudover næsten intet kød har på kroppen), fremfor en 6 måneder gammel kanin, hvis formål og race er avlet til slagt?
Ikke nok med det, så blev den udsat for utrolig meget stress ved først at blive bragt ind i et radio studie, for derefter at blive rendt rundt med i armene på en af radioværterne, som stak af fra Linse Kessler, fordi hun forsøgte at redde det stakkels kræ, for til sidst at blive slået ihjel med en cykelpumpe af en af værterne.
Linse Kessler lavede en video omkring det, som kan ses her: https://www.facebook.com/211990035518905/videos/933192346732000/
Hvad er jeres holdning til hændelsen?
jul 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Gnavere: 3 Emner: 2 Svar: 140
Men han fik så ikke helt det ud af det som han gerne ville, men så får han til gengæld lov til at prøve at få dødstrusler fra udlandet...
Har selv intet imod slagt af dyr, så længe det foregår under ordentlige forhold og af uddannet personale... En radiovært i et studie med en cykelpumpe er ikke ordentlige forhold
Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
Har heller intet imod at slagte dyr, men ligefrem at vælge en 9 uger gammel sund og rask baby kanin... Dét er for meget.
jul 2014
Der var ex (har desværre glemt hendes navn) en kvinde for et stykke tid siden i England der besluttede sig for at hun ville sætte sig i den situation som mange kaniner blev holdt i, så hun iførte sig en kanindragt og satte sig i hvad der ville svare til et lille bitte bur i flere dage og fik kun serveret et måltid mad om dagen... Der sad hun så for at illustrere at hvis du ikke ville byde dig selv at blive lukket inde i et lille bitte rum, hvorfor så byde dine dyr det?
Og lige nøjagtig det rammer mig stærkere end noget andet, hvorimod radioværtens "stunt" bare har gjort mig gal...
Desværre giver det de lande der er noget længere fremme indenfor dyrevelfærd en endnu større grund til at synes at vi danskere er nogle halvhjerner
Og tro mig, vi var stemplet i forvejen fordi det tog os så lang tid at få forbudt dyresex
Men ligefrem at slæbe den med i et studie, hvor den skal udsættes for stress, fordi den ene radiovært bliver jagtet af Linse Kessler og nægter at give den til hende, selvom hun lover at give den et godt hjem.
Udsendelsen kan høres ved at følge dette link og finde udsendelsen d. 25.05, som hedder 24syv Morgen: http://www.radio24syv.dk/programmer/24syv-morgen/
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
Det har jeg intet problem med.. Kaninen dør hurtigt og uden at opdage det.. Om man bruger en cykelpumpe, jernrør eller andet er for mig ligegyldig, så fremt aflivningen sker hurtigt og smertefrit
apr 2010
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Jeg kan ikke blive forarget over at den er blevet aflivet. Ej heller at det skulle være sket med en cykelpumpe. Den er vel blevet brugt til at gokke kaninen en med, ikke til at fylde den med luft. Så jeg har meget svært ved at se hvad problemet er.
Kæledyr i DK har det så elendigt. Flere undersøgelser viser at de har det markant dårligere end dyrene i industrien har det. Problemet et bare at man ikke lige kan påpege det, for så mistet man jo støtte hvis man påpeger at gennemsnits personen her hjemme faktisk holder kæledyr under helt uacceptable forhold. Men det er Linse også så snot dum at hun ikke har fattet (ja, der får hun virkelig mit pis i kog. Hun aner intet om dyrevelfærd, men prøver at promovere sig på at hun gør).
Lige umiddelbart virker det måske ikke helt gennemtænkt fra værtens side, men på den anden side, ønsker man at sætte fokus på hvor råddent vi som nation behandler vores dyr, synes jeg faktisk det er en god måde at gribe det an på. Tænk engang hvor mange der dagligt afliver dyr, fordi de ikke tænkte sig om da de anskaffede dem. Hvorfor er det her værre? Kaninen er jo ligeglad, dem er død nu. Den nåede ikke at sidde og rådne op i et lille bitte bur i en dyrehandler, før den kom ud til en kummerlig tilværelse i et lille bur, med fejlernæring, dårlig adfærd og for tidlig aflivning pga ejers inkompetence.
maj 2010
jul 2014
apr 2010
jul 2014
apr 2010
jul 2014
mar 2014
Følger: 7 Følgere: 7 Gnavere: 7 Emner: 6 Svar: 120
Ellers var der for længst etableret dyrepoliti.
maj 2010
Men nu er jeg så også mere kommet i miljøerne med eksotiske dyr, hvor de her private organisationer virkelig har været ude med riven, ofte helt uberettiget.
maj 2010
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
Mht. fokus på dyres*x, så er det 100% medieskabt af hvad jeg kan se - al den fokus på det. Det er da ikke før medierne lige tog fokus på det og fik kørt vinklen ind at der i Danmark er dyrebordeller overaaalt og dyres*x bare er helt normalt agtigt - alle de folk i udlandet jeg kender, har da ALDRIG før sagt "Nå Danmark, der hvor I må ha' s*x med dyr!"
Hvorfor konstant bruge flere penge, på flere love, hvor vi i princippet har en lov som dækker udmærket, fremfor at bruge pengene på ressourcer til at de nuværende love, faktisk bliver overholdt - der er jo STOR mangel på ressourcer og flere love ændrer bare ikke på det.
Det er klamt hvor stor betydning mediernes ord har for folk, at mange ikke tænker lidt selv men som lemmings følger med strømmen som medierne har sat i gang - det er så nemt at hidse sig op og gå med i flokken, fremfor at vende og dreje emnet lidt og kigge på det lidt mere nøgternt.
Anyways - radio, kanin, aflivning = plat mediestunt i min optik. Havde det været noget brugbart, så skulle de da hellere have allieret sig med en god kaninopdrætter som avler til slagt, fulgt arbejdsgangen dér og fået aflivet en kanin i en ordentlig størrelse og alder osv. - men uanset hvad, så er det simpelthen for uintelligent og søgt, at komme med dødstrusler til de to radioværter.
maj 2010
Kan du ikke lige uddybe hvad det forfærdelige skulle være i det?
Den har fået x antal gok, for at sikre at den var død. Er det værre at slå et dyr 3 gange end 1 gang, hvis man ikke er helt sikker på at det døde 1. gang?
Hvis man aldrig har prøvet at aflive før, og man er usikker på hvad der er nerver og hvad der ikke er, er det så virkelig et problem at slå efter, for at sikre at dyret er dødt?
Det virker lidt som om man prøver at stille det meget værre op end det reelt er.
Det burde ikke være nødvendigt med mere end 2 slag. 3 slag for mig beviser blot, at de ikke havde en dyt styr på hvad de lavede og kaninen sikkert ikke var død i første hug.
Folk der ikke aner noget som helst om at slå dyr ihjel bør efter min mening heller ikke gøre det.
aug 2011
Følger: 57 Følgere: 67 Gnavere: 8 Emner: 87 Svar: 2.013
Kaninen blev aflivet med en cykelpumpe af jern, og blev til aftensmad hos en af værterne.
Hvad er forskellen på en gris og en kanin? Vi sætter os gladeligt til at spise vores flæskesteg, men når en nuttet, lille kaninunge bliver spist, så er der ragnarok.
Desværre viser dette jo bare, at langt de fleste mennesker tror, at kødet bare kommer fra køledisken.
Det er spild af liv.
Jeg har intet imod at spise kanin. Vil gerne selv prøve det, men aldrig i livet om jeg ville spise en baby. (Jeg spiser så heller ikke hverken kalv eller lam)
sep 2013
Følger: 37 Følgere: 189 Gnavere: 6 Svar: 691
sep 2013
At aflive en 9 uger gammel kanin unge, som endda er så lille en race, at der næsten intet kød er på, er fuldstændig hen i hegnet.
sep 2013
apr 2010
Jo, mange har nok et yderst naiv syn på hvor kød m.v. kommer fra og en hysterisk holdning til om zoo må aflive giraffen Marius og bruge ham til undervisning, mad til de andre dyr, viden om giraffen m.v. - så de laver fuldstændig barnligt og uintelligent (ja dét var fordomsfuldt af mig) ramaskrig mens de går hjem og spiser frikadeller (som de ikke engang kan finde ud af at lave selv mere men køber færdiglavet) som er lavet af kød fra udenlandske dyr hvor vi SLET INGEN kontrol har med medicin, dyrevelfærd m.v. men de var billige - og så ind i læderstolen bagefter osv.
MEN, skal man lave sådan et eksempel her, så skal man sguda også gøre det ordentligt og så der er en idé i det - at slagte en 9 ugers kanin er da fuldstændig godnat, hvor meget kød er der reelt på den? Hvorfor skal den igennem et stort stress moment, uanset hvem er skyld i det? Hvorfor skal uøvede personer, stå og forsøge sig - og jo måske en cykelpumpe af jern er fin nok men, kunne man ikke have sørget for ordentligte remedier til det fremfor et eller andet lala lige hurtigt fundet?
Aner man hvilken opvækst kaninen har haft?
Igen, havde det ikke været et LANGT bedre eksempel at tage ud til en ORDENTLIG avler, hvor man ligesom havde fokus på at dyrene havde det godt, god opvækst osv. og dyr med godt kød og en god størrelse, under kyndig vejledning blev aflivet, skindet og lavet til en lækker portion aftensmad?
Synes ærlig talt at hele mediestuntet er ligeså hyklerisk, som de mener danskerne er.
Fint med fokus på emnet, men det her mediestunt blev bare mere brænde på bålet, på alle dem som synes det er så synd for alle de små tuttenutte dyr men kød kommer fra køledisken og det samme med mælken.
Vorherre til hest.
apr 2010
maj 2010
Jeg er for såvidt enig, men synes så også kritikken virker ret dobbeltmoralsk... Dit er jo noget af det eneste der er velargumenteret bare i denne debat.
Det er lidt som den der tåbelige gris ham Thomas Skou ville slagte. Hold nu op hvor himlede folk meget op om det, men der var så mange problematikker der slet ikke blev belyst, og alt i alt var det totalt forfejlet den måde de greb det an på.
Det burde man jo sådan set tage op med den her type journalister. Man burde informere om den egentlige problematik. Man burde få dem til at komme ud og lave en dokumentar hos en dyrlæge, om de dyr de får ind, som aflives fordi grådige mennesker råavler på deres dyr, for at skrabe penge sammen, og inkompetente mennesker opkøber, fordi de vil have et nuttet kæledyr, fordi man kan.
Der er behov for et øget fokus på hvordan vi holder vores kæledyr, men der er ikke rigtig nogen der tør tage den op, og så kommer der de her dumme ting, der er helt forfejlede, og i højere grad får afledt opmærksomhed fra problematikken, end hevet problematikken frem i dagens lys.
At vi oven i det har enormt vattede politikere, der kun er villige til at tage emner op der kan score stemmer, hjælper jo ikke på det.
Men egentlig sjov at man kan blive ved med at bitche over hvor meningsløst det er, når de har ædt den, hvor lidt kød der end har været på.
Det er jo bare en loose/loose, fordi der sidder nogen der har stirret sig blinde på, at det pine død skal være synd for det her dyr.
apr 2010
Jeg synes nemlig det kunne være super med mere fokus på emnet, især med kæledyr og da især et dyr som kanin og marsvin der lever i mange år men skifter hænder mange gange - og mange sikkert dør unge pga. fejlpasning osv.
Derfor synes jeg virkelig også at de to radioværter rammer fuldstændig ved siden af og ovenikøbet rammer ved siden af det, de siger er deres eget budskab - det var jo bare at smide brænde på et bål der allerede var godt i gang.
Det er derfor jeg så fordomsfuldt mener, at folk der hopper direkte med på vognen med "kamphunde", "stakkels marius" og "danmark er verdenskendt for dyres*x" rigtig ofte handler om uvidenhed og manglende evne til at forholde sig kritisk for det man får ind. Medierne har fået for meget magt og gør folk til de rene lemmings.
Hvis de så bare tog nogle vigtige punkter og satte fokus på, og brugte deres 'magt' til noget positivt!
maj 2010
For de skal ikke klantres for ikke at have selv ironi inde på 24/7.
Jeg sad og hørte noget om det kommende valg her ved 9 tiden, og en af værterne siger så: Du lytter til Radio24/7 - Kanindræber kanalen
Det synes jeg var ret humoristisk sagt
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
Kanin aflivning på Radio24syv