4.106 visninger
|
Oprettet:
indretning af kaninbur (indendørs) {{forumTopicSubject}}
hejsa
hvordan mener i at man skal indrette et kaninbur? eller hvordan har i indrettet jeres kaninbur?
kom gerne med billeder.
NB: skal kunne bruges til indendørsbur
lige en ting lugter det meget at have en kanin indendøre hvis man fjerne "rester" efter den hver dag? hvis ja, hvad kan man så gøre for at mindske det
jan 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 8
så jeg skal lige have styr på en række ting for jeg fremlægger forslaget igen
jeg kunne godt tænke mig en løvehoved eller en dværgvædder
jan 2015
vi har et stort kaninbur udenfor hvor min anden kanin gik
men sagen er den at jeg helst ville have den indenfor så den kunne løbe rundt hos mig "hele tiden" når jeg var hjemme
jan 2015
jan 2015
Følger: 1 Følgere: 2 Gnavere: 1 Emner: 14 Svar: 56
jan 2014
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 24 Svar: 320
Mod lugt gjorde jeg følgende tiltag:
Jeg brugte træpiller i toilettet under lidt halm og evt. lidt spåner (dem man også fyrer med - Varmepellets kaldes de også kan købes i byggemarkeder osv.) De suger helt vildt godt og "holder på" evt. lugt). Jeg tømte toilettet hver eller hveranden dag. Jeg sørgede for at fodre korrekt så han ikke blev overfodret og dermed sked for meget (hvis man kan sige det sådan) Det er vigtigt, at de får den rette mængde mad og ikke bliver fede så de ikke kan nå at spise blindtarmsafføringen direkte fra anus, den stinker nemlig hvis den får lov at ligge i buret eller hænge fast i evt. lang pels.
Så tjekkede jeg ham regelmæssigt, nu var han rimelig korthåret så der var heldigvis ikke ofte "bæ" eller andre rester i pelsen.
Vi passer af og til en løvehoved indekanin her hos os og han lugter lidt mere end vores gjorde - formentligt pga. pelsen?
Men generelt er kaniner et rigtigt renligt dyr der holder sig selv rene og fine og har de et tørt bur at bo i der skiftes og strøes ordentligt synes jeg ikke de lugter noget særligt.
jan 2015
indretning af kaninbur (indendørs)