INDRETNING af kaninbur! {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen. Det er min første gang her!
Vi er så heldige, at få vores første kanin om en måned. Den yndigste lille teddy/løvehoved. Vi har selvfølgelig gjort os mange overvejelser, da vi gerne vil gøre alt ordentligt.
Min mand har bygget et stort bur, der er 3 meter langt i 2 etager. Derudover vil der være adgang til en stor løbegård, hun vil komme ud i dagligt. Vi er ved at være igennem hele tjeklisten af ting vi skal have klar, men nu søger jeg viden omkring bundlaget i buret. Vi har desværre ikke mulighed for at placere det store bur på græs, som egentlig var planen. Vi står midt i et hussalg, og forventer at rykke ud i et nyt stort hus med mere have efter sommeren. Indtil da, er buret nødt til at stå i vores carport, da græsarealet i vores nuværende bolig ikke er stort nok til både bur, løbegård, legehus og gyngestativ. Mit spørgsmål går så på, hvad jeres anbefaling ville være i bunden af buret? Det kommer til at stå på fliser, men hun kommer selvfølgelig ud i løbegården på græs dagligt. Ville i ligge strøelse ud på fliserne? Skære en træplade til og stille buret på den? Lade hende gå på fliserne i bunden? Jeg havde tænkt hampstrøelse i øverste del af buret? Det er som sagt kun midlertidigt med fliserne indtil vi kommer i en større have med mere græs, og derved har plads til så stort et bur.. Men plads skulle hun altså ikke mangle taget alt i betragtning :-).
aug 2019
Følger: 12 Følgere: 6 Emner: 2 Svar: 17
maj 2021
Følger: 12 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 2
maj 2021
Følger: 12 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 2
mar 2021
Følger: 9 Følgere: 13 Emner: 3 Svar: 11
jul 2015
Følger: 38 Følgere: 56 Gnavere: 9 Emner: 2 Svar: 25
Så for og svare på dit spørgsmål, vil jeg ikke putte noget bund nederst, men sørger for halm og hø øverst til at putte i og spise.
Og tillykke med hende/ham
INDRETNING af kaninbur!