{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.446 visninger | Oprettet:

Maja M
Maja M
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Fundet ørkenrotte unger under rist. Hvad nu? {{forumTopicSubject}}

Hej gnavergalleri

Jeg er lidt i en kattepine. Min kæreste og jeg fandt igår 3 ørkenrotte unger under en rist ved hoveddøren til den boligblok vi bor i. Der var nogen der havde blokeret det rør de brugte til at komme derned og hvis ejendomsmesteren havde fundet dem, var de nok blevet gasset/dræbt på anden vis.
Forbarmede mig over dem og vi fik fanget dem i en af vores kattetransporter og givet dem lidt vand og købte noget mad i plantorama (som ikke kunne tage imod dem).
Var ret sikker på at vi kunne aflevere dem hos en dyrehandel, men der er åbenbart ikke nok overskud i ørkenrotter, så det eneste de kan være behjælpelige med er at knække nakken på dem.

Hvad gør man med sådan nogle små kræ? De keder sig i den der plastiktransportkasse og er begyndt at bide sig igennem, selvom vi har givet dem nogle æblegrene at gnave i.
Er sådan nogle bare umulige at afsætte? Og hvilke dyrehandler tager evt imod sådanne små størrelser?

På forhånd tak for hjælpen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fundet ørkenrotte unger under rist. Hvad nu?
  • #1   11. aug 2014 Åh stakler. Hvor på Fyn bor du?
    Evt sæt dem på dba og gul og gratis, til afhentning.
    Det er desværre ikke et af de populærere gnavere, da vi avlede var de også umulige at finde hjem til.

Og det skal nok gå hurtigt, for jer at finde nyt hjem, hvis i ikke har et andet bur at komme dem i, de får hurtigt gnavet sig i gennem plastik.
    Kom en masse pap ind til dem, som de kan splitte ad, køkkenrulle og toiletpapir rør elsker vores.

• Maja M
    Maja M Tilmeldt:
    aug 2014

#2   11. aug 2014 Tusind tak smiley Vi er lige flyttet fra Odense til Svendborg for 11 dage siden, så vi er meget begge steder. Har prøvet petworld, maxi zoo, plantorama, dyrenes supermarked og søpet. Min kæreste har lige smidt en annonce på guloggratis og jeg smider en på dba om lidt også smiley

Hvilket bur vil være optimalt til dem? Tænker at de kan bide sig igennem tynde tremmer måske? Eller om de kan leve i et gammelt akvarium indtil videre? Vil prøve at finde en mere holdbar løsning imorgen nemlig smiley

Indtil videre prøver jeg med dine råd med noget mere de kan flænse smiley Har et par køkkenrullerør og sådan.

• #3   11. aug 2014 Få fat i dyreværnet og forklar dem situationen smiley

• #4   11. aug 2014 Et terarie vil være den bedste løsning, men arkvarie kan også bruges som midlertidigt bur. Det der er med et arkvarie er at der ikke er ordenlig luftsirklation, som der eks er i et terarie.

• Maja M
    Maja M Tilmeldt:
    aug 2014

#5   11. aug 2014 Kan godt prøve med dyreværnet smiley De erfaringer jeg har med dem ellers (katte) er bare ikke så gode. Men helt klart et forsøg værd.

Kan lige se om jeg måske kan finde et billigt brugt terarie. Ellers må det blive et akvarie. Kan desværre ikke så godt beholde dem, for min kæreste kan ikke tåle dem, så midlertidigt er nok et nøgleord smiley

• #6   12. aug 2014 Dyreværnet er rigtig gode. Tror det er dyrenesbeskyttelse du tænker på - for de har godt nok fis i kasketten. Så du kan roligt ringe til dyreværnet, og håbe på at de har plads, eller prøv at sæt dem til salg på dba smiley

• #7   12. aug 2014 Maja: lad være med at gå ud at købe noget andet end mad hvis ikke i vil beholde dem. smiley

• #8   12. aug 2014 Ring på 1812, dyrenes vagtcentral, så bliver de hentet og der bliver betalt for dem fra Dyrenes beskyttelse!

• #9   12. aug 2014 Hvis man vil have dem ind til DB, der nu er taget på fersk gerning i at slå sunde og raske dyr ihjel...

• #10   12. aug 2014 Ja de vil selvfølgelig ikke leve resten af livet lykkeligt på internat betalt af dyrenes beskyttelse, der skal jo være plads og penge til at hjælpe andre uønskede dyr! Så formidlingen har en tidsbegrænsning.
    Hvis de heller ikke kan finde nye hjem vil de jo nok blive aflivet, men en professionel aflivning er i mine øjne også stadig bedre end et liv under en rist indtil de dør på anden vis!
    Det optimale er selvfølgelig, at de kan finde et kærligt hjem, men sådan er virkeligheden jo ikke altid!

• Maja M
    Maja M Tilmeldt:
    aug 2014

#11   12. aug 2014 Tør heller ikke Dyrenes Beskyttelse smiley Men vil prøve nogle af de andre organisationer.

Ved på en måde godt at det er bedst med en human aflivning, såfremt de ikke kan få et kærligt hjem. Kan bare ikke særlig godt klare tanken. De er så små og virker som sunde og raske, glade unger.

Det hjalp forresten meget med pap og papruller smiley De har ikke bidt yderligere i plastikken.

• #12   12. aug 2014 Maja: det var dejligt de ikke fik gnavet mere i kassen. Håber du finder en hurtig løsning på at få de små pus afsat smiley

• #13   12. aug 2014 Annette:
    Jeg er for såvidt enig, men nu har der jo lige været 2 sager med katte, hvor de har aflivet/skudt dem uden at de så meget som er blevet set på af en dyrlæge. Den ene var en de fik indleveret, hvor ejeren havde efterlyst katten...

• #14   12. aug 2014 Vi har et bur stående fra tiden hvor vi havde mus, hvilket også vil sige at vi har en masse inventar. Jeg kan prøve at spørge mine forældre om vi måske kunne overtage dem, for tre ørkenrotter passer helt perfekt med antallet af tre børn smiley

• #15   12. aug 2014 PIa: Nu er pågælende frivillige jo suspenderet!
    Hvor der er mennesker sker uforståelige ting, både at nogle sætter tre ørkenrotter ud og at en frivillig i Dyrenes beskyttelse går over stregen/begår en fejl og skyder en kat for meget.
    Som instans har jeg dog stadig fuld tillid til Dyrenes Beskyttelse, især hvis jeg ikke selv kan have dyret eller finde et godt hjem!!

Iris, hvis du tager alle 3 ørkenrotter så få lige kønsbestemt dem inden, hvis du kun har 1 bur - ellers får I hurtigt mange (for mange?) ørkenrotter hjemme hos Jer!

• #16   12. aug 2014 Jeg har så overhovedet ingen tillid til DB.
    Nu har der lige været 2 sager oppe, men jeg kender til så meget lort de har lavet.
    Ville ikke røre deres internater med en ildtang - hverken tage imod eller aflevere hos dem.
    Jeg ville personligt være enormt utryg ved at sætte ørkenrotter af hos dem. Ikke så meget hvis de blev aflivet, men mere hvis de sendte dem videre med forkert information. Det ville jo ikke være første gang det var sket, og ofte er det til direkte skade for dyrene når de ikke informere korrekt.

• #17   12. aug 2014 Er jeg den eneste der tænker at de små væsener skal tjekkes for diverse sygdomme? De er trods alt blevet fundet, I ved ikke hvad deres skæbne har været forud for jeres fund.

• #18   12. aug 2014 Pia: Vi er nok dyrevenner på forskelligt plan. Jeg ville ikke pylre så meget om nogle hittedyr og hvis jeg endelig ville, ville det være fordi mine følelser var løbet af med mig og så ville jeg selv sørge for dem!
    Dyrenes Beskyttelses internater leverer stadig et stort stykke arbejde for hittedyr og syge fundne dyr og trafikramte dyr!
    Selvfølgelig er de ikke perfekte kæledyrsejere, men deres funktion som instans i samfundet støtter jeg stadig og har tillid til (også selvom der ryger en kat i svinget eller at de laver en fejlbehandling eller tager en beslutning jeg ikke forstår).
    Ninja: Alle indkomne dyr dyrlægetjekkes af dyrenes beskyttelse, hvis man vel at mærke ringer til dem!

• #19   12. aug 2014 Anette M : Ja, men her er der tale om at videregive dem til private, som kæledyr. Derfor jeg tænker at de nok bør dyrlægeundersøges. smiley

• #20   12. aug 2014 Helt enig, inden man evt. sætter dem på DBA får man dem selvfølgelig undersøgt, så man ikke risikerer blot at sende "aben" videre!

• #21   24. aug 2014 Hvordan er det gået med de små pus?

Kommentér på:
Fundet ørkenrotte unger under rist. Hvad nu?

Annonce