3.026 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

olivia s P
olivia s P
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

marsvin racer og temperament marsvin racer og temperament

Hej
Søger viden omkring marsvin og temperament.
Har lånt min datters profil. Hun er 9 og har fået lov at få marsvin.
Kun hygge ikke avl.
Hvad kikker man efter ved køb og er der en race at foretrække.
Hun er meget rolig og omsorgsfuld med dyr og er selvfølgelig ikke overladt alene med dem.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  marsvin racer og temperament
  • #1   17. jun 2014 Man skal altid have 2 marsvin da marsvin er flokdyr og lever bedst i flok hvis den lever alene vil jeg i hvertfald ikke være den;D

• #2   17. jun 2014 Personligt synes jeg racen skinnybærer egner sig fortrinneligt til børn.

De er meget godmodige, meget nysgerrige og så er de frygtløse. De er utrolig gode til kæledyr og til børn. Jeg har gennem tiden solgt rigtig mange skinnybærer til kæledyr til børn.

Skinnybærer er korthåret ( som regel) og hedder skinnybærer fordi de bære på generne til at kunne lave de hårløse ( skinny) marsvin. Men det har intet at sige når der ikke skal avles på dem så er de i pasningen ligesom alm. marsvin.

• #3   17. jun 2014 Jeg vil også anbefale skinny! Har en skinny og en glathåret, og jeg kan gøre alt med skinnyen: ae hende over det hele, kigge hende i munden, røre hendes tænder osv. Hun sidder bare helt stille og nyder opmærksomheden. Min glathåret er derimod mere selvstændig, og er ikke så meget for nusseri.
    Derudover er skinnyen fantastisk sjov at se på! smiley det er også sjovt at vise dem frem, når man har gæster smiley
    Synes ikke som sådan en skinny kræver meget andet end et almindeligt marsvin, men det er selvfølgelig vigtigt du lige sætter dig ind i, hvad en skinny kræver.
    Mener sortfod har skrevet en knaldgod pasningsvejledning til skinny smiley

• #4   17. jun 2014 Jeg vil også anbefale Skinnybærer.
    Måske også Skinny, men de er ret sarte - så måske ikke det bedste som førstegangsmarsvin til børn.
    Min skinny er simpelthen den største puttegøj - slikker fingre, putter og elsker mennesker - sådan oplever jeg ofte også skinnybære være.

• #5   17. jun 2014 Hov, havde ikke set der var blevet skrevet skinnybærer og ikke bare skinny smiley

• #6   17. jun 2014 En skinny har det samme som en skinnybærer i temperment. Men jeg vil ikke anbefale en skinny medmindre man sætter sig ind i skinnyer.

De kræver lidt mere fodermæssigt, og varme mæssigt og sådan men ellers ikke generelt set.

Og Katja Wif tak for de rosende ord om min vejledning jeg har skrevet smiley

• #7   17. jun 2014 Selv tak, den har hjulpet mig rigtig, rigtig meget! smiley

• olivia s P
    olivia s P Tilmeldt:
    jun 2014

#8   18. jun 2014 Tak skal I ha. Så må vi på jagt efter sådan en lille hårbold.
    Rart i er enige.

profilbillede
  • #9   18. jun 2014 Teddyer. De sjoveste og modigste af dem alle. Alle mine teddyer har haft helt fantastisk temperament.
    Vil ikke anbefale skinnyer til første gangs marsvin. De der søde ud ja, men de er mere udsatte end andre marsvin og deres levealder afspejles af dette. Men de har også fint temperament, og leder man efter de temperament så er en skinnybærer en mulighed.

• #10   18. jun 2014 Og husk at købe to!

• #11   18. jun 2014 Leve alderen for skinnyer er ikke længere lavere end alm. marsvin. I hvertfald ikke hvis du køber dem hos en opdrætter som laver sunde og raske dyr og ikke avler på revl og krat.

De er som sådan ikke mere udsatte, men selvfølgelig har de den ulempe at bliver de alvorligt syge, så bliver de lettere kolde og bliver de kolde er det rigtig skidt. Og så kan de ikke tåle så lavere temperaturen som alm. marsvin og er mere sarte overfor træk. Men så er det heller ikke værre.

Men det bedste er man sætter sig ind i det inden man anskaffer sig dem. Men hvis man gør det er det intet problem. Jeg har solgt skinnyer til mange som ikke har haft marsvin før, uden der har været problemer.

• olivia s P
    olivia s P Tilmeldt:
    jun 2014

#12   18. jun 2014 syntes alle-de fleste anbefaler skinnybærer..
    nogle individer kan da også skille sig ud trods racen.. men generelt skal den jo være en kælen type

• olivia s P
    olivia s P Tilmeldt:
    jun 2014

#13   18. jun 2014 er der nogle grøntsager/planter de IKKE må få ved siden af deres foder.

• #14   18. jun 2014 Jeg er enig i skinnybærere smiley

For grøntsager mv. kan du evt. kigge her: http://www.von-sortfod.dk/Artikler/fodring/Grontliste.pdf og http://www.von-sortfod.dk/artikel_naturensplanter.php

• hanne J
    hanne J Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 92
    #15   19. jun 2014 Jeg syntes nu også at Teddyer er skønne kæledyr - fantastisk rolige og lækre.

• olivia s P
    olivia s P Tilmeldt:
    jun 2014

#16   19. jun 2014 Gode ting at skrive smiley

Kommentér på:
marsvin racer og temperament

Annonce