{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
949 visninger | Oprettet:

MARSVIN: Hanner sammen - jeres erfaringer {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har et hanmarsvin - ikke kastrat - og er ude efter en kammerat til ham. Naturligvis vil jeg helst ikke stå med en masse unger lige pludseligt, så jeg leder efter en ung han til ham. Selv bliver han et år her til sommer.

Hvad er jeres erfaringer med to hanner sammen - specielt når (hvis) den ene (den ældste) muligvis skal avle en enkelt gang, men så heller ikke mere?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MARSVIN: Hanner sammen - jeres erfaringer
  • #1   11. maj 2014 Jeg sælger rigtig mange hanner i par til kæledyr. Og min erfaring er at når der er en god aldersforskel på dem så går det oftes bedst.

Alt fra nogle mdr. til 1 års tid i forskel er godt. Så er den ene naturligt større, og er derfor også den der normalt bestemmer.

Og derfor ville jeg til din han vælge en han unge på 4-8 uge.

Der er dog aldrig nogen garantier, da marsvin er meget forskelligt personlighedsmæssigt, og nogle er mere dominerende end andre.

Men mine erfaringer er som sagt at en aldersforskel fungere rigtig godt.

• #2   12. maj 2014 det er lykkedes for mig at have to hanner sammen, bruge den ene i avl og så igen sætte dem sammen. Men den går kun hvis man kun bruger den dominante af dem.Bliver den underlegne i han-parret brugt bliver han så karl smart af det at der bliver som regel ballade når du sætter dem sammen igen...

Kommentér på:
MARSVIN: Hanner sammen - jeres erfaringer

Annonce