{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kanin med bar plet og skæld
  • #2   2. mar 2014 Jeg ville tage kontakt til dyrlægen smiley
    Min veninde havde en kanin der også havde "skæl", det viste sig så at være pelsmider smiley

• #3   2. mar 2014 Min gamle kanin mistede også lige pludselig en masse pels, så han blev taget til dyrlægen. Det viste sig at være pelsmider. Vi fik bare noget vi skulle sprøjte i nakken på ham, og så gik det helt væk smiley

• #4   2. mar 2014 Min kanin har haft noget der ligner dit smiley Og det var simpelthen mider som var i halmen smiley Så en tur forbi dyrlægen - Og nej det er ikke farligt smiley min kanin skulle bare have noget medicin i en uge smiley

• #5   2. mar 2014 Så tager hun den til dyrelægen, hun ringer i morgen tidlig. Hvor meget koster medicinen ca? Jeg skal nemlig betale så skal lige vide hvor meget jeg ca skal overfører til hende.

• #6   2. mar 2014 Det er hårsækmider, den skal bare have en indsprøjtning smiley

• #7   2. mar 2014 Det er ved at være lidt tid siden, men jeg mindes det var omkring de 200 kr - Hvert fald lige det jeg kan huske smiley

• #8   2. mar 2014 Jeg syntes i får det til at lyde så nemt.... smiley
    Jeg har før haft 2 kaniner med pelsmider de kom begge til dyrlægen men uden held de fik både indsprøjtninger og medicin de havde ikke ret meget da vi begyndte behandlingen, det løb til sidst op i over 1500 kr.
    Jeg savner mine to søde nimser helt vildt smiley smiley

• #9   2. mar 2014 Org det lyder ikke særlig rart smiley Min kanin havde en bar plet i nakken (Ligesom det på billedet) Vi tog til dyrlæge og han fik en indsprøjtning smiley Vi fik nogle piller med hjem, som vi skulle kvase og blande på med vand, efter det kom vandet med kvaste piller i en sprøjte (uden nål) Også drak han fra sprøjten (med lidt hjælp) Man kan dog også give ham en indsprøjtning istedet smiley Det skulle vi så gøre i en uge - Men det var kun noget af det der forsvandt, så vi tog til dyrlægen igen og der fik han en ekstra sprøjte, så nu er det helt væk smiley

• #10   2. mar 2014 Det var da godt at det lykkedes for dig smiley

• #11   2. mar 2014 Hej. Er der flere "hårløse" pletter andre steder i pelsen?
    Jeg synes også det ser ud som pelsmider. Pga. den skorpede og tørre hårløse plet i huden, der skaller. Som regel er der mere end et sted med begyndende skæl, når det drejer sig om mider. Behandling hos dyrlægen er bestemt den mest effektive behandling for pelsmider. Kaninen vil blive kigget på under et mikroskop, vil jeg tro(det blev min hankanin i hvert fald), og derefter kan miderne nemt spores/genkendes, og behandles hjemme med det rette pencillin et par gange med mange dages mellemrum. Så jeg ville ikke overveje andet. Min kanin kløede sig meget overdrevet . Heldigvis er pelsmider almindelige, katte og hunde får jo også mider/lopper. Mit bud vil være at han ses på af dyrlægen. Husk, hvis det er pelsmider, er det fornuftigt, hvis din søster har hund eller kat, at de også får behandling, Det anbefalede dyrlægen til vores hund. Men det ved I sikkert. God bedring til kaninen (og miderne smiley )

• #12   3. mar 2014 Husk at der er stor forskel på pelsmider og hårsækmider!!

Pelsmider er "ufarlige", og sjældent til gene for dyrene, hvor hårsækmider klør en del, og den bare plet bliver større og større.. Kaniner med tyk hud, har større chance for at få hårsækmider..

• #13   3. mar 2014 Han har kun denne ene bare plet, han har ikke kløet i det, og plettet er begyndt at blive mindre. De har fisk eller har de ikke andre dyr.

• #14   4. mar 2014 Min kanin kløede ikke i det smiley Men hvis man tog en kanin børste og begyndte at børste, kunne man se det var ubehageligt (Han begyndte at trippe)

Kommentér på:
Kanin med bar plet og skæld

Annonce