{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
979 visninger | Oprettet:

Bliver sgu lidt forarget {{forumTopicSubject}}

Vi har ørkenrotteunger til salg og efter at have oprettet en annonce på dba, sad jeg og kiggede på de andre annoncer med ørkenrotter. Den ene var et kæmpestort, hjemmelavet terrarie med varmelamper, huler, grene osv og så to hunner på ca 6 måneder. Under annoncen er der en mand der har skrevet "Helt sikkert. Pt. overvejer jeg det moralske i at overtage jeres hunner, og afskaffe hannerne. De er købt for 1 måned siden måske vil de tage dem retur. Mine piger ville hellere have haft hunner. :)"

Det jeg tænker er, at han nok bare gerne vil have terrariet og så enten aflive hunnerne eller hannerne. Eller også passer det, at hans piger hellere ville have hunner, og så skrotter man de bare de to han-unger, de kun har haft en måned.

Synes ærlig talt det er dårlig moral, og sikke noget at lære ens børn. Kæledyr er åbenbart også bare køb-og-smid-væk

Bettina

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bliver sgu lidt forarget
  • #1   13. feb 2014 Ja sådan er det desværre i nogle familier, mine kusiner fik også helt vildt mange dyr de blev trætte af efter en måned også gav deres forældre dem bare videre til en ny familie eller dyrehandel, det har været, katte, marsvin, fisk, fugle, papegøje, kaniner, en hest sågar.
    Alle dyr de anskaffede sig og kom af med på under et år.

Synes virkelig det er uansvarligt at man kan behandle dyr på den måde. Min søster og jeg overtog nogle zebrafinker der var 2 måneder fordi min kusine heller vil have en papegøje.

Min mor har opdraget os til at hvis man er stor nok til at købe et dyr er man også stor nok til at tage ansvar for den forhåbentlig resten af dens levetid.

Da min mor fik voldsomt udslet af vores marsvin sagde min far da også med det samme at han nok skulle passe dem.
    Mig og min søster har også altid elsket vores dyr, og zebrafinkerne fik lige meget kærlighed hver dag fra vi fik dem og 10 år senere.

• #2   14. feb 2014 Det er desværre meget normalt, men igen - Var det ikke for de sælgere, der er alt for vage/ikke tør sige nej, så ville disse eksempler på familier hurtigt blive luget ud, for ingen ville ganske enkelt ikke sælge dyr til dem.

Når et dyr sælges 'billigt' eller gives væk gratis, så sætter man stillesigende osse en værdi på dem.
    Det bliver derfor i nogles øjne mere rentabelt at anskaffe og skille sig hurtigt af med 'billige' dyr, da de repræsenterer en lav værdi.

Med alt dette sagt, ja, det er meget ærgerligt at brug-og-smid-væk kulturen har bredt sig til levende væsner. Ligesom man kan sige, det er lige så ærgerligt, at smådyr/kæledyr bliver sat i verden i salgs øjemed, og derved bliver et forbrugsprodukt..

Det er ikke kun køberenes skyld. Sælgerne gennem tiden er lige så ansvarlige..

Kommentér på:
Bliver sgu lidt forarget

Annonce