{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.903 visninger | Oprettet:

hørt kirkeugle...måske {{forumTopicSubject}}

vi har hørt nogle sære skrig de sidste par aftener så nu måtte jeg sgu google lidt... fandt denne side:
http://www.tytoalba.dk/ugler/kirkeugle/
med uglelyde og jeg tror sgu vi har en kirkeugle i nabolaget, den er ellers ret sjælden i DK, men den fugl vi har hørt lyder præsis som indspildningen:) det er lidt spændende... jeg har skrevet til ham Benny der står e-mail neders på siden til, der står de gerne vil have info hvis man har hørt/set den.... så det bliver jo interessant om han kommer med sovepose og telt en dag*LOL*

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hørt kirkeugle...måske
  • #1   20. aug 2012 Sejt nok smiley

• #2   20. aug 2012 hvordan lyder dens hyl/skrig noget? smiley for jeg har også hørt noget underligt de sidste par dage her, men tror nu ikke det er det, men hvem ved smiley

• #3   20. aug 2012 Malene: prøv linket;) og scroll lidt ned;) du kan også høre andre uglers lyde ved at trykke på dem i menuen til venstre i linket.

• #4   20. aug 2012 hvor sejt....
    var inde på hjemmeside og afspillede de forskellige lyde de laver, synes det er intresant at de lyder så forskellige(må indrømme at jeg troede en ugle bare var en ugle ;). Mine 2 katte synes det var noget mærkeligt noget og så meget undersøgende ud på computeren og kunne vist ikke helt forstå hvad jeg havde gang i

• #5   20. aug 2012 Vi er omgivet af skove, her hvor vi bor, og om natten er der mange dyrelyde derfra. Ofte hører jeg et skrig, jeg ikke er sikker på, hvad dyr det kommer fra, men tror, det er en flagermus. Det lyder lidt som et barn, der skriger, og det er faktisk den eneste dyrelyd, vores hund reagerer på ved at gø og blive urolig.

• #6   20. aug 2012 lyder som et barn der græder/skriger? det er rævens kald sansynligvis...:) flagremus´ lyde er så høje i frekvenserne at de færreste af os kan høre dem overhovedet.

• #7   21. aug 2012 Susan: Ja, det lyder netop som et barn, der græder/skriger. Jeg har prøvet at google et ræveskrig, men det er ikke sådan, det lyder. Det er mere vedvarende uden pauser i længere tid. Gad godt vide, hvad det er for et dyr smiley

Kommentér på:
hørt kirkeugle...måske

Annonce