1000 spørgsmål fra en ny kanin-mor :) {{forumTopicSubject}}
Vi er herhjemme blevet enige om at vi skal have os en lille kanin.
Vores drenge har længe plaget om en kanin, og nu har vi altså givet efter....
Vi skal have en dværgvædder/løvehoved, og har styr på bur og løbegård. Men derefter kommer jeg også til kort.... Synes der er mange forskellige og modsigende oplysninger alt efter hvor man læser....
Så hermed en masse spørgsmål....
- Bunden af buret.... Der skal være halm.... og kun halm??
- Mad?? Ja der er jeg helt lost.... De skal have hø, grøn og tørfoder??? Andet, mere??
- Bedst med han eller hun (skulle vi nok have undersøgt før børnene har udset sig en favorit ) Jeg tænker på om man kna snakke om at det ene køn bliver lettere aggresiv end det andet?
- Hvornår bliver de neutraliseret? (alder)
Det var lige spørgsmålene indtil nu... der kommer sikkert flere. Håber i vil hjælpe mig, med at blive klar til, at hjælpe mine børn med, at give vores kanin den bedste start på livet herhjemme
feb 2011
Følger: 36 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 810
Køb nu hos en avler og IKKE i en dyrehandel.
Vi har haft kaniner i snart 21 år
Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
Mht. neutralisering er det forskelligt. Hannerne kan først når stenene er faldet ned, og det ved man kun om de er ved at kigge eller mærke efter. Det burde ske inden de er et halvt år gamle.
En hunkanin ville jeg ikke få neutraliseret før hun var 4-5 mdr. måske et par mdr. ældre, alt efter hvordan hun er af sind og helbred.
feb 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
feb 2014
okt 2011
Følger: 30 Følgere: 26 Emner: 9 Svar: 283
Der står også en masse godt om kaniner.
Jeg kan se du bor i østjylland, eller ville jeg have inviteret dig på besøg. Så kunne vi have fået en kaninsnak, og du kunne se hvordan vi gør.
Men prøv at find en fornuftig kaninholder/avler. Som har haft kaniner mere end blot 1 år, og aflæg dem et besøg. Jeg hjælper gerne med at finde nogen i dit område, hvis du kontakter mig.
feb 2014
Hvor tit skifter i al halmen i buret?
Jeg forestiller mig at det skal skiftes noget oftere i starten indtil den er toilet-bruger (hvis man da er så heldig)
Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
feb 2011
Følger: 36 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 810
1000 spørgsmål fra en ny kanin-mor :)