{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
384 visninger | Oprettet:

S.V
S.V
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6

Kanin ikke tryg ved hænder {{forumTopicSubject}}

Jeg har for nogle uger siden overtaget en kanin fra noget familie. En lille han dværgvædder. Han er ca. 6-7 mdr. gammel. Han var meget tam som lille, men pludselig for nogle måneder siden er han blevet meget utryg ved hænder. Jeg kan få lov til at kæle ham hvis jeg har noget meget lækkert til ham, som jeg holder fast i mens han spiser. Ellers så løber han lige så snart man prøver på at røre ved ham. Han er ellers meget nysgerrig. Han har et etagebur og et indhegnet område, hvor han selv kan hoppe ud og ind af buret. Når jeg sidder i indhegning kommer han hen og snuser og dutter til mig, så det er ikke fordi han er meget bange for mig. Men spørgsmålet er jo hvordan jeg går ham mere tryg ved hænder? Skal jeg tvinge ham til at blive løftet og kælet i håb om at han vænner sig til det, eller er der andet jeg kan gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kanin ikke tryg ved hænder
  • ^Jullerne^
    ^Jullerne^ Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 38
    #2   31. jan 2014 Væn ham til det langsomt, stik din hånd ind et par gange om dagen, uden at tage ham op. Når han vænner sig til det, kan du prøve at røre ved ham lige så forsigtigt, evt lave en lille lyd eller snakke forsigtigt til ham.

• #3   31. jan 2014 Som Betteskiden skriver, så prøv at lade din hånd være inde i buret uden bevægelse, og heller ikke bevæg dig eller røre ham hvis han kommer til dig. Og snakke med ham. Han skal heller ikke vende sig til at kun og blive rørt ved når han får godbidder. Det med godbidder er en rigtig god start, men skær ned på dem med tiden smiley held og lykke med ham! Dværgvæddere er rigtig flotte. Har selv haft en hvid lille en i pleje. Han blev fundet i en skov. Han var syg og døde..
    Prøv at lade buret stå åbent uden du er tæt på, men selvfølgelig i rummet så du kan holde øje med ham. Hvis ikke at noget overhovedet virker, og intet ændre sig med tiden, så skaf en legekammerat til ham! smiley

• S.V
    S.V Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
    #4   31. jan 2014 Killerbaby: Kaniner er jo ikke flokdyr men kolonidyr, så en ven er nok ikke en god ide.

Men tak for jeres råd smiley

Kommentér på:
Kanin ikke tryg ved hænder

Annonce