Ny kanin eller?????? {{forumTopicSubject}}
For små 5 mdr. siden fandt jeg -hvad jeg troede var kaninen i mit liv- en havana wienertegnet blåøjet halv dværg halv løvehoved hankanin.
Tiden gik og jeg synes selv at han havde fået et stort dejligt bur i vores gang, hvor både store som små ofte kom forbi og sommetider fik han lov at komme med i stuen. Gangen som han stod i, var også hans, når vi var hjemme, dog spærret af fra førstesalen og os.
Han begynder dog at ændre adfærd som tiden går og han bliver kønsmoden...og der bliver knurret en del af os og ligeledes skal der sk*des overalt når han er ude.
Hvis han får sneget sig ovenpå, så tisser han også i sengene.
Når han ikke lige kunne komme ud, så sad han ofte og gnavede i buret, sin pote og gravede for at komme ud.
Det pinte mig, da jeg ikke følte at han trivedes, så søgte ny familie til ham og efter megen tænken frem og tilbage, så blev han sendt hjem til en sød pige med andre kaniner og dyr.
Hun har ham nogle dage og fortæller at det går godt og hun ikke har lagt mærke til den frustrede opførelse, som der var hos os, så det er jo alletiders.
Planen var at han skulle blive far på et tidspunkt, da hun har en hunkanin der passer fint til ham.....så hun kigger lidt nærmere på ham...og finder ud af at han er en HUN *GGG*
Nå skidt pyt...hun beholder hende og er glad for hende alligevel, men det forklarer nok opførelsen hjemme hos os.
Nu er det så at jeg er blevet forelsket på ny....skal jeg våge mig ud i en ny nin????
feb 2013
Følger: 11 Følgere: 10 Gnavere: 2 Emner: 47 Svar: 211
apr 2010
Følger: 63 Følgere: 118 Gnavere: 11 Emner: 94 Svar: 619
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 25 Gnavere: 28 Emner: 107 Svar: 380
nov 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Gnavere: 7 Emner: 48 Svar: 175
Det var lidt ligesom om at hun ikke gad være i buret, men kunne ikke være ude hele tiden da vi jo arbejder og har to halvsmå børn, der lukker katten ind og ud, når hun kommer og jeg ville være bange for at de fik lukket kaninen ud også.
mar 2011
Følger: 100 Følgere: 108 Gnavere: 20 Emner: 49 Svar: 1.180
Du må gerne komme ud og møde mine, så du kan se forskellen på drengene og pigernes adfærd.
okt 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 947
jun 2010
Følger: 23 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 34 Svar: 181
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
apr 2010
Følger: 121 Følgere: 120 Gnavere: 1 Svar: 252
Den hun jeg havde for år tilbage blev forfærdelig da hun blev kønsmoden, hun knurrede og blev meget territorial..
Hvorimod mine hanner (især ham jeg har nu) har været kontaktsøgende og kælne. Ham jeg har nu er så i en klasse for sig, for lige så sød han kan være, lige så stort et bæst er han når han bliver overgearet
Men lige nu ligger han midt på gulvet og flader ud
Men jeg synes helt klart at du skal tage chancen og skaffe en kanin igen - og denne gang en han
nov 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Gnavere: 7 Emner: 48 Svar: 175
Ny kanin eller??????