861 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Ny kanin eller?????? Ny kanin eller??????

For små 5 mdr. siden fandt jeg -hvad jeg troede var kaninen i mit liv- en havana wienertegnet blåøjet halv dværg halv løvehoved hankanin.

Tiden gik og jeg synes selv at han havde fået et stort dejligt bur i vores gang, hvor både store som små ofte kom forbi og sommetider fik han lov at komme med i stuen. Gangen som han stod i, var også hans, når vi var hjemme, dog spærret af fra førstesalen og os.

Han begynder dog at ændre adfærd som tiden går og han bliver kønsmoden...og der bliver knurret en del af os og ligeledes skal der sk*des overalt når han er ude.
Hvis han får sneget sig ovenpå, så tisser han også i sengene.

Når han ikke lige kunne komme ud, så sad han ofte og gnavede i buret, sin pote og gravede for at komme ud.

Det pinte mig, da jeg ikke følte at han trivedes, så søgte ny familie til ham og efter megen tænken frem og tilbage, så blev han sendt hjem til en sød pige med andre kaniner og dyr.

Hun har ham nogle dage og fortæller at det går godt og hun ikke har lagt mærke til den frustrede opførelse, som der var hos os, så det er jo alletiders.

Planen var at han skulle blive far på et tidspunkt, da hun har en hunkanin der passer fint til ham.....så hun kigger lidt nærmere på ham...og finder ud af at han er en HUN *GGG*

Nå skidt pyt...hun beholder hende og er glad for hende alligevel, men det forklarer nok opførelsen hjemme hos os.

Nu er det så at jeg er blevet forelsket på ny....skal jeg våge mig ud i en ny nin????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning og montering af fire loftslamper 1.100 kr.
  • sengmontering 650 kr.
  • Utæt have vandrør 500 kr.
  • Dør spærret af vaskemaskine og/eller tørretumbler 710 kr.
  • Åbning af et gammelt apotekerskab 600 kr.
  • Samle en seng 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny kanin eller??????
  • #1   8. jan 2014 hanner er værre når de bliver kønsmodne syntes jeg smiley

• #2   8. jan 2014 Vil jo nok bevæge mig ud i en han istedet for - nu har du jo prøvet en hun. smiley

• #3   8. jan 2014 Har både haft hanner og hunner og vil heller have en han kanin end en hun kanin^^ når det kommer til de bliver kønsmoden

• #4   8. jan 2014 Jeg er jo så bare nervøs for den adfærd som hun havde, at den vil være hos den nye også....altså er lidt nervøs for at den ikke fik opmærksomhed nok.
    Det var lidt ligesom om at hun ikke gad være i buret, men kunne ikke være ude hele tiden da vi jo arbejder og har to halvsmå børn, der lukker katten ind og ud, når hun kommer og jeg ville være bange for at de fik lukket kaninen ud også.

• #5   8. jan 2014 Hannerne er oftest mere rolige.
    Du må gerne komme ud og møde mine, så du kan se forskellen på drengene og pigernes adfærd.

• #6   8. jan 2014 Mir råd til dig må være at anskaffe sig en voksen kanin. En han må være at foretrække smiley

• #7   8. jan 2014 jeg har ikke en eneste hun eller han for den sags skyld der er sur, knurrer eller andet og heller ikke når de er i brust eller har unger, det er et spørgsmål om at købe det rigitge sted.

• #8   8. jan 2014 jeg har haft to hanner, har ikke prøvet hunner. Begge mine hanner har været rigtig søde på hver deres måde. Ja den ene kunne godt lide at strinte efter mig, men bide og knurre har ingen af dem gjort.

• #9   9. jan 2014 Jeg vil til enhver tid foretrække en han!
    Den hun jeg havde for år tilbage blev forfærdelig da hun blev kønsmoden, hun knurrede og blev meget territorial..
    Hvorimod mine hanner (især ham jeg har nu) har været kontaktsøgende og kælne. Ham jeg har nu er så i en klasse for sig, for lige så sød han kan være, lige så stort et bæst er han når han bliver overgearet smiley
    Men lige nu ligger han midt på gulvet og flader ud smiley

Men jeg synes helt klart at du skal tage chancen og skaffe en kanin igen - og denne gang en han smiley

• #10   9. jan 2014 Er blevet enig med mig selv om at vi venter...har en veninde der avler DV og hun skal have unger til foråret...eller hendes kaniner skal, så ser vi om ikke der er en der passer til os....tak for hjælpen.

Kommentér på:
Ny kanin eller??????

Annonce