286 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Aktivitet og marsvin Aktivitet og marsvin

Nogle der har gode ideer til aktivitet til marsvin som man selv kan lave?
Jeg har fx taget en toiletrulle og hængt den ind i buret med grønt i så de får udfordringer med maden og lagt en mursten som de nyder godt af at ligge på eller hoppe over.

Mangler noget inspiration til leg i buret uden at man skal bruge dissideret penge på det... : -)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aktivitet og marsvin
  • #1   18. dec 2013 Mine får generelt set papkasser fra madlavning - f.eks. kasserne fra knorr retter at fornøje sig med. Gerne fyldt med hø, giver det noget aktivitet.
    Bruger også rør fra tobak, som de kan løbe genne, smide rundt med og til sidst æde.
    Nu har jeg carportkøjer i mine bure hvilket også giver noget aktivitet..

• #2   18. dec 2013 det lyder som en god ide! hvad er Carportkøjer smiley ?

• #3   18. dec 2013 har fundet ud af det smiley hvordan i alverden kommer de op i sådan en? kender du et billigt sted de kan købes for de er da for søde

• #4   18. dec 2013 kan man evt give dem tomme æggebakker at ligge på, eller må de ikke gnave i det ?

• #6   18. dec 2013 Mine får hø i en juicekarton hver dag. Og nogle gange i 5 toiletruller + en høbold smiley
    Ellers får de gulerødder i høbolden.

• #7   18. dec 2013 tak for gode råd smiley jeg har en sort æske som jeg kan tømme for ting - er der noget marsvin ikke må bide i ??? de vil jo bide i den æske jeg har men må de det?

• #8   18. dec 2013 Tror ikke de sluger det, så det skulle der ikke ske noget ved smiley

• #9   18. dec 2013 allright smiley

• #10   18. dec 2013 De spiser gerne kasser og lign. så jeg ville holde mig til pap og lignende, undgå for meget plastik og ting der er behandlet mv.
    Æggebakker ville jeg ikke bruge, men jeg ved egentlig ikke om de er skadelige.. Jeg er bare vokset op med 'der kan være salmonella udenpå æggene og i bakken' men har aldrig undersøgt påstanden..

Carportkøjer kan mig bekendt kun købes ved LUX shoppen eller laves selv.
    De kommer bare op i den ved at hoppe - marsvin er overraskende adrætte smiley

Men ja, alt de kan undersøge, gerne med spiseligt indhold er som regel guf for marsvin..

Kommentér på:
Aktivitet og marsvin

Annonce